Dydaktyka specjalna - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DDT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka specjalna - 1 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Zna i rozumie: dydaktykę specjalną jako naukę teoretyczną i empiryczną, klasyfikację dydaktyki specjalnej na dydaktyki szczegółowe, dydaktykę specjalną w kontekście porównawczym i interdyscyplinarnym - Zna i rozumie: koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego - Zna i rozumie: organizację procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: zasady, metody, proces kształcenia w aspekcie trudności związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z różnymi zaburzeniami w rozwoju, zasady ewaluacji i efektywność podejmowanych działań edukacyjnych. UMIEJETNOŚCI: - projektować zajęcia edukacyjne, generować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów z zakresu dydaktyki specjalnej; indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb uczniów, zwiększać umiejętności poznawcze, kompetencje społeczne i integrację rówieśniczą; pracować w zespole, pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, planować i organizować realizację złożonych działań pedagogicznych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Słuchacz jest gotów do: odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością dydaktyczną; wykazywania cech refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej; samodoskonalenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Gosk-Sobańska, Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Urszula Gosk-Sobańska, Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie z ocena na podstawie wykonanych prac |
|
Pełny opis: |
• Dydaktyka specjalną jako nauka teoretyczna i empiryczna, klasyfikacja dydaktyki specjalnej na dydaktyki szczegółowe, • Organizacja procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: • Proces edukacyjno-terapeutyczny w aspekcie edukacji i terap małych dzieci o zaburzonym rozwoju • Zasady i metody edukacji dziecka o zaburzonym rozwoju • Zasady oceny i ewaluacji efektywności podejmowanych działań edukacyjn-terapeutycznych |
|
Literatura: |
Materiały podane przez wykładowcę |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.