Czytanie i pisanie - rozwój i zaburzenia (wykład)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-CPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Czytanie i pisanie - rozwój i zaburzenia (wykład) |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma wiedzę na temat patomechanizmów zaburzeń językowych; ma wiedzę w zakresie mózgowej reprezentacji funkcji językowych i mózgowej organizacji wyższych czynności poznawczych; zna i rozumie problematykę trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; zna teorie wyjaśniające specyficzne zaburzenie rozwoju językowego; zna zasady stymulacji i wspomagania rozwoju językowego Umiejętności rozpoznaje mechanizmy zaburzeń językowych; rozpoznaje specyficzne trudności w opanowaniu mowy pisanej, czytania i pisania na podstawie literatury przedmiotu analizuje objawy językowe i interpretuje je na podstawie lokalizację dysfunkcji; Kompetencje społeczne ma świadomość obowiązku ciągłego aktualizowania i poszerzania wiedzy z oceny zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych; ma świadomość rozróżniania zaburzeń procesów przedjęzykowych i zaburzeń procesów językowych; |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.