Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Czytanie i pisanie - rozwój i zaburzenia (wykład)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-CPW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Czytanie i pisanie - rozwój i zaburzenia (wykład)
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma wiedzę na temat patomechanizmów zaburzeń językowych;

ma wiedzę w zakresie mózgowej reprezentacji funkcji językowych i mózgowej organizacji wyższych czynności poznawczych;

zna i rozumie problematykę trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania;

zna teorie wyjaśniające specyficzne zaburzenie rozwoju językowego;

zna zasady stymulacji i wspomagania rozwoju językowego

Umiejętności

rozpoznaje mechanizmy zaburzeń językowych;

rozpoznaje specyficzne trudności w opanowaniu mowy pisanej, czytania i pisania

na podstawie literatury przedmiotu analizuje objawy językowe i interpretuje je na podstawie lokalizację dysfunkcji;

Kompetencje społeczne

ma świadomość obowiązku ciągłego aktualizowania i poszerzania wiedzy z oceny zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych;

ma świadomość rozróżniania zaburzeń procesów przedjęzykowych i zaburzeń procesów językowych;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)