Coaching motywacyjny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-CMO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Coaching motywacyjny |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studium coachingu |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
ZAŁOŻENIA Przybliżenie celów, struktury i sposobów prowadzenia coachingu motywacyjnego oraz nabycie umiejętności włączania elementów coachingu motywacyjnego w prowadzone sesje coachingowe. CELE Przekazanie wiedzy na temat psychologicznych podstaw coachingu motywacyjnego. Uświadomienie znaczenia rozbudzania i podtrzymywania wysokiego poziomu zmotywowania klienta dla skuteczności pracy coachingowej. Przećwiczenie umiejętności pracy z osobistym zaangażowaniem klienta w kontekście realizacji założonych celów. |
Pełny opis: |
Motywacja w ujęciu psychologicznym. Wybrane modele motywowania. Indywidualne strategie motywacyjne. Czynniki mające wpływ na zmianę siły motywatorów. Ewolucja motywacji na przestrzeni życia człowieka. Motywacyjne aspekty pracy coachingowej. Wzbudzanie i utrzymywanie wysokiego poziomu zmotywowania. Postawa ukierunkowana na poszukiwanie rozwiązań. Motywacyjna rola właściwie zdefiniowanego celu. Doskonalenie umiejętności coachingowych oraz sposoby prowadzenia sesji wspierające zaangażowanie klienta. |
Literatura: |
Philip G. Zimbardo, Michael R. Leippe „Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego”, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004 Steve Smith „Techniki pokonywania problemów”, Wydawnictwo Helion (seria OnePress), Gliwice 2004 Robert Dilts „Od przewodnika do inspiratora”, Wydawnictwo PINLP, Warszawa 2006 Robert Maurer „Filozofia kaizen”, Wydawnictwo Helion (seria Sensus), Gliwice 2007 Mary Geth O’Neill „Coaching dla kadry menedżerskiej”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA rozumie i poddaje analizie procesy motywacyjne człowieka istotne dla jego prawidłowego funkcjonowania w różnych dziedzinach życia ma uporządkowaną wiedzę o społecznych i kulturowych uwarunkowaniach ludzkich motywacji ma uporządkowaną wiedzę o problemach występujących w sferze emocjonalnej i sposobach zapobiegania lub radzenia/doradzania w przypadku ich wystąpienia UMIEJĘTNOŚCI potrafi sprawnie porozumiewać się z klientem przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych potrafi wybrać i zastosować właściwy sposób motywowania klienta; potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych motywacji ludzkich KOMPETENCJE SPOŁECZNE utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu oddziaływań motywacyjnych odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki ma pogłębioną świadomość rozwoju swojej wiedzy i umiejętności w zakresie coachingu motywacyjnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności na zajęciach Test sprawdzający wiedzę i umiejętności |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.