Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching motywacyjny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-CMO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching motywacyjny
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studium coachingu
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

ZAŁOŻENIA

Przybliżenie celów, struktury i sposobów prowadzenia coachingu motywacyjnego oraz nabycie umiejętności włączania elementów coachingu motywacyjnego w prowadzone sesje coachingowe.

CELE

Przekazanie wiedzy na temat psychologicznych podstaw coachingu motywacyjnego. Uświadomienie znaczenia rozbudzania i podtrzymywania wysokiego poziomu zmotywowania klienta dla skuteczności pracy coachingowej. Przećwiczenie umiejętności pracy z osobistym zaangażowaniem klienta w kontekście realizacji założonych celów.

Pełny opis:

Motywacja w ujęciu psychologicznym. Wybrane modele motywowania. Indywidualne strategie motywacyjne. Czynniki mające wpływ na zmianę siły motywatorów. Ewolucja motywacji na przestrzeni życia człowieka. Motywacyjne aspekty pracy coachingowej. Wzbudzanie i utrzymywanie wysokiego poziomu zmotywowania. Postawa ukierunkowana na poszukiwanie rozwiązań. Motywacyjna rola właściwie zdefiniowanego celu. Doskonalenie umiejętności coachingowych oraz sposoby prowadzenia sesji wspierające zaangażowanie klienta.

Literatura:

Philip G. Zimbardo, Michael R. Leippe „Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego”, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004

Steve Smith „Techniki pokonywania problemów”, Wydawnictwo Helion (seria OnePress), Gliwice 2004

Robert Dilts „Od przewodnika do inspiratora”, Wydawnictwo PINLP, Warszawa 2006

Robert Maurer „Filozofia kaizen”, Wydawnictwo Helion (seria Sensus), Gliwice 2007

Mary Geth O’Neill „Coaching dla kadry menedżerskiej”, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005

Efekty uczenia się:

WIEDZA

rozumie i poddaje analizie procesy motywacyjne człowieka istotne dla jego prawidłowego funkcjonowania w różnych dziedzinach życia

ma uporządkowaną wiedzę o społecznych i kulturowych uwarunkowaniach ludzkich motywacji

ma uporządkowaną wiedzę o problemach występujących w sferze emocjonalnej i sposobach zapobiegania lub radzenia/doradzania w przypadku ich wystąpienia

UMIEJĘTNOŚCI

potrafi sprawnie porozumiewać się z klientem przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych

potrafi wybrać i zastosować właściwy sposób motywowania klienta; potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych

ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych motywacji ludzkich

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu oddziaływań motywacyjnych

odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki

ma pogłębioną świadomość rozwoju swojej wiedzy i umiejętności w zakresie coachingu motywacyjnego

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności na zajęciach

Test sprawdzający wiedzę i umiejętności

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)