Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching a etyka i sztuka życia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-CAE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching a etyka i sztuka życia
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studium coachingu
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Etyka w pracy coacha.

Wartości profesjonalne w pracy coacha.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI I ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 8 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 8 h

Przygotowanie się do egzaminu 10 h

Inne formy 8 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Pełny opis:

1. Etyka w pracy coacha. Kodeks Etyczny International Coach Federation – źródła, cele, zakres obowiązywania i wartość dla funkcjonowania profesjonalnego.

2. Kontrakt partnerski pomiędzy coachem a klientem: zakresy praw i odpowiedzialności.

3. Odpowiedzialność coacha wobec klienta, odpowiedzialność wobec własnego zawodu, odpowiedzialność wobec współpracowników

4. Sylwetka profesjonalnego coacha: wiedza, umiejętności, cechy osobowościowe.

5. Wartości profesjonalne a wartości osobiste i społeczne – sytuacje równoległości i rozdźwięku.

6. Specyfika i typy dylematów etycznych w pracy coacha. Strategie postępowania w sytuacjach konfliktu wartości.

7. Wartości w demokracji

Literatura:

Sidor-Rządkowska M., Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Wolters Kluwer Polska – OFICYNA, 2012

Lewicka-Strzałecka A., Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, Wydawnictwo IFiS PAN, W-wa 2006

Passmore J., Coaching doskonały, Muza SA, Warszawa 2012

Lewis C.S., Koniec człowieczeństwa, Esprit, Kraków 2013

Hoffman M. L., Empatia i rozwój moralny, GWP, Sopot 2006

Drabarek, A., Wartości w demokracji, AON, Warszawa 2012

Dziarnowska, W., Przybysz, P., Emocje i dylematy moralne z perspektywy neuroetyki, Studia z Kognitywistyki i Filozofii Umysłu, tom 6, 2012

Miś, A., Filozofia współczesna: główne nurty, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2012

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W16 ma pogłębioną wiedzę o wartościach i normach etycznych w zakresie etyki społecznej oraz etyki zawodowej coacha

K_W14 zna podstawowe pojęcia z zakresu ochrony intelektualnej i prawa autorskiego w odniesieniu do narzędzi i metod pracy coacha

K_W08 ma pogłębioną wiedzę na temat związku rozwoju potencjału jednostki z zaawansowaniem jej kompetencji moralnych

UMIEJĘTNOŚCI

K_U05 potrafi tworzyć i prezentować własne projekty coachingowe kierując się zasadami etycznymi

K_U08 potrafi rozwiązywać dylematy etyczne występujące w praktyce coachingowej

K_U13 posiada, na poziomie podstawowym, umiejętności potrzebne do prowadzenia rozmowy coachingowej zgodnie z zasadami etyki zawodowej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K04 utożsamia się z wartościami etycznymi realizowanymi w praktyce coachingowej

K_K05 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własna i cudzą pracą

Metody i kryteria oceniania:

Ocena uwzględnienia etycznych standardów coacha w projekcie własnym studenta

Obserwacja dyskusji na zajęciach

Test sprawdzający wiedzę i umiejętności

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)