Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Antropologia audiowizualności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ANA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Antropologia audiowizualności
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: grafika komputerowa i multimedialna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Słuchacz zna antropologiczne uwarunkowania percepcji audiowizualnej człowieka.

2. Słuchacz zna pojęcie audioobrazu i rozumie jego związek z uwarunkowaniami antropologicznymi percepcji.

3. Słuchacz poznał rozróżnienie odzwierciedlania i kodowania w przekazie audiowizualnym.

4. Słuchacz rozumie konsekwencje pozornego naturalizmu w przekazach audiowizualnych dla ich odbioru i interpretacji przez odbiorcę naiwnego.

5. Słuchacz ma elementarną wiedzę o problematyce edukacji medialnej w nauczaniu szkolnym w związku z zagadnieniem odzwierciedlania i kodowania.

Umiejętności:

1. Słuchacz potrafi rozpoznać reguły odzwierciedlania i kodowanie w kreacji audioobrazu.

2. Słuchacz potrafi wskazać elementarne komponenty biologiczne i kulturowe przekazu audiowizualnego.

3. Słuchacz potrafi przeprowadzić wstępną analizę przekazu audiowizualnego w odniesieniu do komunikacji niewerbalnej oraz wzorów kultury.

Kompetencje:

1. Słuchacz potrafi dyskutować na temat zasad komunikacji audiowizualnej, odwołując się w argumentacji do wiedzy nabytej w trakcie zajęć.

2. Słuchacz świadomie wykorzystuje poznaną problematykę antropologii audiowizualności w kreacji znaku wizualnego.

3. Słuchacz poznaną problematykę antropologii audiowizualności umiejętnie odnosi do edukacji medialnej w nauczaniu szkolnym.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)