Anatomia, fizjologia i patologia układu wzrokowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-AFP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Anatomia, fizjologia i patologia układu wzrokowego |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: rehabilitacja wzroku słabowidzących |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Budowa i funkcje podstawowych elementów anatomicznych układu wzrokowego. Fizjologia widzenia. Charakterystyka najczęściej występujących schorzeń i uszkodzeń układu wzrokowego. Opis schorzeń ogólnoustrojowych mogących mieć konsekwencje oczne. Zasady sporządzania zapisu wyników badań okulistycznych w kontekście diagnozy medycznej osób słabowidzących. Charakterystyka schorzeń układu wzrokowego występujących u małych dzieci. Diagnoza i leczenie chorób układu wzrokowego u małych dzieci |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Niżąnkowska M. H. (2007) Okulistyka. Podstawy kliniczne. Warszawa: PZWL. Kamiński, A. (1995), Wpływ wybranych jednostek chorobowych na narząd wzroku. Przegląd Tyflologiczny Nr 1-2/94, Polski Związek Niewidomych, Warszawa. Literatura uzupełniajaca Grałek, M. (red.). (2004). Okulistyka pediatryczna i zez. Basic and Clinical Science Course, Część 6. Wyd. I polskie. Wrocław: Wyd. Medyczne Urban i Partner. Murawska J . (?) Objawy oczne schorzeń ogólnoustrojowych. Prost, M. (1998). Retinopatia wcześniaków. W: M. Prost (red.), Problemy okulistyki dziecięcej. Warszawa: PZWL. Seroczyńska M., Grałek M., Kanigowska K. (2007) Analiza zmian przyczyn ślepoty i znacznego pogorszenia widzenia u dzieci i młodzieży urodzonych w latach 1974-2004. Medycyna wieku rozwojowego Nr 2 część II kwiecień-czerwiec tom XI r. Seroczyńska, M., Prost, M.E., Mendruń, J., Łukasiak, E., Oleksiak, E., Przyczyny ślepoty i znacznego pogorszenia widzenia u dzieci w Polsce. www.okulistykadziecieca.pl Szaflik J., Grabska-Liberek I., Izdebska J. (2004) Stany nagłe w okulistyce. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Potrafi wymienić i wyjaśnić funkcje podstawowych elementów anatomicznych układu wzrokowego oraz fizjologię widzenia - Potrafi wymienić i scharakteryzować wady refrakcji - Potrafi wymienić i scharakteryzować najczęściej spotykane schorzenia układu wzrokowego - Potrafi wymienić i omówić konsekwencje oczne częściej spotykanych schorzeń ogólnoustrojowych - Umie podać podstawowe parametry diagnozy okulistycznej słabowidzącego oraz przykłady metod i narzędzi diagnostycznych. UMIEJĘTNOŚCI: - Potrafi zinterpretować zapis podstawowych parametrów klinicznej oceny widzenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Walkiewicz-Krutak | |
Prowadzący grup: | Monika Turczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.