Dydaktyka szkoły wyższej - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD-1D-DYS1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szkoły wyższej - 1 |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I roku DD-SD-1 Obowiązkowe dla I roku DD-SD, stacjonarne III stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wiedza Zna główne współczesne teorie uczenia się i nauczania. Ma wiedzę na temat specyfiki edukacji dorosłych i specyfiki kształcenia w szkole wyższej. Umiejętności Potrafi do określonego celu kształcenia dopasować odpowiednie treści, formę zajęć, metody kształcenia, sposób oceny, z uwzględnieniem różnorodnych czynników. Projektuje i realizuje aktywności dydaktyczne z wykorzystaniem różnych metod kształcenia. Udziela wartościowej informacji zwrotnej (ustnie i na piśmie). Projektuje i przeprowadza ewaluację swojej pracy nauczycielskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga, Anna Zajenkowska | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga, Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Bieżąca ocena przygotowania do zajęć, realizacji zadań w ramach pracy własnej, aktywności w trakcie zajęć. Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej. |
|
Pełny opis: |
1. „Uczenie się” jako zjawisko psychospołeczne i umiejętność (style uczenia się, czynniki efektywnego uczenie się). Identyfikacja własnego stylu uczenia się 2. Rola nauczyciela akademickiego w kontekście osobistych doświadczeń edukacyjnych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu, rozmowy w parach, praca zespołowa. NAKŁAD PRACY STUDENTA: >b> FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 10 godz. Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga, Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Bieżąca ocena przygotowania do zajęć, realizacji zadań w ramach pracy własnej, aktywności w trakcie zajęć. Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej. |
|
Pełny opis: |
„Uczenie się” jako zjawisko psychospołeczne i umiejętność (style uczenia się, czynniki efektywnego uczenie się). Identyfikacja własnego stylu uczenia się Rola nauczyciela akademickiego w kontekście osobistych doświadczeń edukacyjnych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu, rozmowy w parach, praca zespołowa. NAKŁAD PRACY STUDENTA: >b> FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 10 godz. Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Bieżąca ocena realizacji zadań w ramach pracy własnej (lektury, esej) i aktywności w trakcie zajęć. Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej. |
|
Pełny opis: |
Uczenie się - eksploracja doświadczeń Osoba ucząca się, osoba nauczająca – role modelowe Uczenie się, nauczanie, edukacja – spojrzenie krytyczne Studiowanie – eksploracja doświadczeń Kształcenie akademickie – pole działania i refleksji |
|
Literatura: |
1. Biesta, G. (2013). Uczący się, Student, Mówiący – o znaczeniu nazywania tych, których nauczamy. Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 63(3), 7–22. 2. Czerepaniak-Walczak. (2020). Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację. W Utopia a edukacja: T. IV (s. 127–142). 3. Giroux, H. A. (2010). Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu: Przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności. W Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej (s. 281–298). Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 4. Kwieciński, Z. (2005). Wolność czy równość? : Spory o sprawiedliwość w oświacie. Debata Edukacyjna, 1. 5. Szostek. (2015). Program rozwoju szkolnictwa wyższego do 2020 r. Fundacja Rektorów Polskich, Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu. NAKŁAD PRACY STUDENTA: >b> FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 10 godz. Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Bieżąca ocena realizacji zadań w ramach pracy własnej (lektury, esej) i aktywności w trakcie zajęć. Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej. |
|
Pełny opis: |
Uczenie się - eksploracja doświadczeń Osoba ucząca się, osoba nauczająca – role modelowe Uczenie się, nauczanie, edukacja – spojrzenie krytyczne Studiowanie – eksploracja doświadczeń Kształcenie akademickie – pole działania i refleksji |
|
Literatura: |
1. Biesta, G. (2013). Uczący się, Student, Mówiący – o znaczeniu nazywania tych, których nauczamy. Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 63(3), 7–22. 2. Czerepaniak-Walczak. (2020). Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację. W Utopia a edukacja: T. IV (s. 127–142). 3. Kwieciński, Z. (2005). Wolność czy równość? : Spory o sprawiedliwość w oświacie. Debata Edukacyjna, 1. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu. NAKŁAD PRACY STUDENTA: >b> FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 10 godz. Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Danuta Uryga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium/warsztaty - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Bieżąca ocena realizacji zadań w ramach pracy własnej (lektury, esej) i aktywności w trakcie zajęć. Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej. |
|
Pełny opis: |
Uczenie się - eksploracja doświadczeń Osoba ucząca się, osoba nauczająca – role modelowe Uczenie się, nauczanie, edukacja – spojrzenie krytyczne Studiowanie – eksploracja doświadczeń Kształcenie akademickie – pole działania i refleksji |
|
Literatura: |
1. Biesta, G. (2013). Uczący się, Student, Mówiący – o znaczeniu nazywania tych, których nauczamy. Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 63(3), 7–22. 2. Czerepaniak-Walczak. (2020). Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację. W Utopia a edukacja: T. IV (s. 127–142). 3. Kwieciński, Z. (2005). Wolność czy równość? : Spory o sprawiedliwość w oświacie. Debata Edukacyjna, 1. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu. NAKŁAD PRACY STUDENTA: >b> FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 10 godz. Przygotowanie do zajęć: 20 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.