Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia komunikacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-3S-SKO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Socjologia komunikacji
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. SC, socjologia komunikacji społecznej, (3-l) stacj. I st.
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aeb6d15c59d6f4f969469202fc0406436%40thread.tacv2/conversations?groupId=d9058239-f20e-470d-a119-5e675cab3b58&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest omówienie zagadnień związanych z komunikacją masową, międzykulturową, interpersonalną oraz z barierami komunikacji i możliwościami ich przezwyciężania. Studenci dowiedzą się, jakie są socjologiczne teorie komunikowania oraz metody badania różnych stylów komunikowania. Nauczą się odróżniania perswazji od manipulacji, fake newsów od obiektywnego przekazu, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów od dysfunkcyjnych komunikatów. W trakcie ćwiczeń studenci będą mogli zdobyć umiejętności: negocjacji i mediacji, asertywnej komunikacji, występowania na forum publicznym.

Sposoby pomiaru efektów uczenia się: wykład i ćwiczenia.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Definicja procesu komunikowania.

1.1.Teoria komunikowania.

1.2. Modele komunikowania.

1.3. Społeczne i psychologiczne uwarunkowania komunikowania.

1.4. Znaki i znaczenia, kody i języki.

2. Rodzaje komunikowania (komunikacja interpersonalna).

2.1. Komunikacja werbalna.

2.2. Komunikacja niewerbalna.

3. Komunikowanie organizacyjne.

4. Komunikowanie publiczne.

5. Komunikowanie polityczne.

6. Komunikowanie masowe.

6.1. Paniki medialne.

7. Społeczeństwo sieci i komunikacja online.

8. Socjologiczne teorie komunikowania.

8.1. Pochodzenie a język.

8.2. Interakcje codzienne i teoria dramaturgiczna.

9. Metody i techniki badania komunikacji.

10. Analiza prac pisemnych przygotowanych przez studentów.

Literatura:

WYKŁAD:

1) Aronson, Wilson, Akert: Psychologia społeczna, rozdz. IV, Zachowania niewerbalne, str. 98-105, postrzegani, interpretwanie informacji (schematy), s

2) Youval Harari, Sapiens, Rozdz. II drzewo wiedzy

3) Griffin , Podstawy komunikacji Społecznej, rozdz. 4 Mead; Płeć i komunikacja

4) J. Steward, Mosty zamiast murów, Komunikowanie się werbalne, rozdz. 3

5) Komunikacja internetowa, materiał: http://www.heuristic.pl/blog/internet/149.html 6) R. Cialdini: Wywieranie wpływu na ludzi, rozdz. 2. Reguła wzajemności

7) Goban-Klass, Media i komunikowanie msowe, cz. II rozdz. 6 i 7

ĆWICZENIA:

Ariely, Dan. 2009. Potęga irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie. Babbie, Earl. 2007. Istota socjologii. Warszawa: PWN.

Babbie, Earl. 2008. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN.

Bauman, Zygmunt. 2000. Globalizacja. Warszawa: PIW.

Berger, Peter L. 1995. Rewolucja kapitalistyczna. Warszawa: Oficyna Naukowa.

Berger, Peter L. 2007. Zaproszenie do socjologii. Warszawa: PWN (było też wiele wcześniejszych wydań).

Berger, Peter L. i Thomas Luckmann. 1983. Społeczne tworzenie rzeczywistości. Warszawa: PIW.

Berger, Peter L. i Thomas Luckmann. 2005. Internalizacja rzeczywistości, w: Piotr Sztompka i Marek Kucia (red.), Socjologia. Lektury. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 568-579.

Bernstein, Basil. 1990. Odtwarzanie kultury. Warszawa: PIW.

Bokszański, Zbigniew, Andrzej Piotrowski i Marek Ziółkowski. 1998. Socjolingwistyczna teoria Basila Bernsteina, w: Irena Machaj (red.), Małe struktury społeczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 195-198.

Castells, Manuel. 2003. Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Poznań: Rebis.

Castells, Manuel. 2007. Społeczeństwo sieci. Warszawa: PWN.

Debord, Guy. 2006. Społeczeństwo spektaklu. Rozważania o społeczeństwie spektaklu. Warszawa: PIW.

Dixit, Avinash K. i Barry J. Nalebuff. 2009. Sztuka strategii. Warszawa: MT Biznes.

Domański, Henryk. 2004. Struktura społeczna. Warszawa: Scholar.

Douglas, Mary. 2004. Symbole naturalne. Rozważania o kosmologii. Kraków, Wydawnictwo UJ.

Giddens, Anthony. 2006. Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Goffman, Erving. 2000. Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo KR (były też inne wydania).

Goodman, Norman. 1997. Wstęp do socjologii. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Lessig, Lawrence. 2005. Wolna kultura. Warszawa: WSiP, dostępna: http://www.futrega.org/wk/

Lipovetsky, Gilles. 2008. Postępująca zmiana istoty tego, co społeczne, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 393-410.

Mills C. Wright. 2008. Wyobraźnia socjologiczna. Warszawa: PWN.

Olechnicki, Krzysztof i Paweł Załęcki. 1997. Słownik socjologiczny. Toruń: Graffiti BC.

Riesman, David. 1996. Samotny tłum. Warszawa: Muza (było też wcześniejsze wydanie).

Slevin, James. 2005. Internet i formy związków ludzkich, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia- Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 593-627.

Staniszkis, Jadwiga. 2003. Władza globalizacji. Warszawa: Scholar.

Sztompka, Piotr. 2002. Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Znak.

Szacki, Jerzy. 2004. Historia myśli socjologicznej. Wydanie nowe. Warszawa: PWN.

Szlendak, Tomasz. 2010. Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Warszawa: PWN.

Szmatka, Jacek. 1989. Małe struktury społeczne. Wstęp do mikrosocjologii strukturalnej. Warszawa: PWN.

Thompson, John B. 2008. Natura skandalu politycznego, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 562-591.

Urry, John. 2008. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia- Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 259-285.

Wallerstein, Immanuel. 2007. Analiza systemów-światów. Wprowadzenie. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG.

Wnuk-Lipiński, Edmund. 2004. Świat międzyepoki. Globalizacja, demokracja, państwo narodowe. Kraków: Znak – ISP PAN.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w obszarze socjologii komunikacji.

Ma świadomość kompleksowej natury języka oraz jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń.

Ma podstawową wiedzę o człowieku, relacjach między ludźmi, komunikowaniu i więziach społecznych.

Ma wiedzę o zmieniających się ideach i koncepcjach z obszaru socjologii komunikacji i języka oraz o jego historycznej ewolucji.

Umiejętności

Student/-ka posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych z użyciem narzędzi z zakresu socjologii komunikacji.

Posiada umiejętność przygotowania spełniających przyjęte w socjologii standardy wystąpień ustnych i pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień z dziedziny nauk społecznych z wykorzystaniem różnych źródeł.

Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik konstruktywnej komunikacji – werbalnych i niewerbalnych, ustnych i pisemnych, w języku polskim.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role – negocjatora, pracownika, osoby przedstawiającej prezentacją przed publicznością etc.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w zakresie komunikowania i socjologii komunikacji w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.

Metody i kryteria oceniania:

Student przedstawia prezentację opartą na opracowaniu materiałów z ćwiczeń oraz zdaje egzamin w formie ustnej bądź pisemnej z wykładów.

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Zielińska-Poćwiardowska
Prowadzący grup: Iwona Zielińska-Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

celem zajęć jest omówienie zagadnień związanych z komunikacją masową, międzykulturową, interpersonalną oraz z barierami komunikacji i możliwościami ich przezwyciężania. Studenci dowiedzą się, jakie są socjologiczne teorie komunikowania oraz metody badania różnych stylów komunikowania. Nauczą się odróżniania perswazji od manipulacji, fake newsów od obiektywnego przekazu, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów od dysfunkcyjnych komunikatów. W trakcie zajęć warsztatowych studenci będą mogli zdobyć umiejętności: negocjacji i mediacji, asertywnej komunikacji, występowania na forum publicznym.

Literatura:

1) Aronson, Wilson, Akert: Psychologia społeczna, rozdz. IV, Zachowania niewerbalne, str. 98-105, postrzegani, interpretwanie informacji (schematy), s

2) Youval Harari, Sapiens, Rozdz. II drzewo wiedzy

3) Griffin , Podstawy komunikacji Społecznej, rozdz. 4 Mead; Płeć i komunikacja

4) J. Steward, Mosty zamiast murów, Komunikowanie się werbalne, rozdz. 3

5) Komunikacja internetowa, materiał: http://www.heuristic.pl/blog/internet/149.html

6) R. Cialdini: Wywieranie wpływu na ludzi, rozdz. 2. Reguła wzajemności

7) Goban-Klass, Media i komunikowanie msowe, cz. II rozdz. 6 i 7

Uwagi:

Od 13.03.2020 zajęcie prowadzone zdalnie (online) ze zgledu na zgrozenie epidemiologiczne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Toczyski
Prowadzący grup: Piotr Toczyski, Szewach Weiss
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

celem zajęć jest omówienie zagadnień związanych z komunikacją masową, międzykulturową, interpersonalną oraz z barierami komunikacji i możliwościami ich przezwyciężania. Studenci dowiedzą się, jakie są socjologiczne teorie komunikowania oraz metody badania różnych stylów komunikowania. Nauczą się odróżniania perswazji od manipulacji, fake newsów od obiektywnego przekazu, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów od dysfunkcyjnych komunikatów. W trakcie zajęć warsztatowych studenci będą mogli zdobyć umiejętności: negocjacji i mediacji, asertywnej komunikacji, występowania na forum publicznym.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Definicja procesu komunikowania.

1.1.Teoria komunikowania.

1.2. Modele komunikowania.

1.3. Społeczne i psychologiczne uwarunkowania komunikowania.

1.4. Znaki i znaczenia, kody i języki.

2. Rodzaje komunikowania (komunikacja interpersonalna).

2.1. Komunikacja werbalna.

2.2. Komunikacja niewerbalna.

3. Komunikowanie organizacyjne.

4. Komunikowanie publiczne.

5. Komunikowanie polityczne.

6. Komunikowanie masowe.

6.1. Paniki medialne.

7. Społeczeństwo sieci i komunikacja online.

8. Socjologiczne teorie komunikowania.

8.1. Pochodzenie a język.

8.2. Interakcje codzienne i teoria dramaturgiczna.

9. Metody i techniki badania komunikacji.

10. Analiza prac pisemnych przygotowanych przez studentów.

Literatura:

1) Aronson, Wilson, Akert: Psychologia społeczna, rozdz. IV, Zachowania niewerbalne, str. 98-105, postrzegani, interpretwanie informacji (schematy), s

2) Youval Harari, Sapiens, Rozdz. II drzewo wiedzy

3) Griffin , Podstawy komunikacji Społecznej, rozdz. 4 Mead; Płeć i komunikacja

4) J. Steward, Mosty zamiast murów, Komunikowanie się werbalne, rozdz. 3

5) Komunikacja internetowa, materiał: http://www.heuristic.pl/blog/internet/149.html

6) R. Cialdini: Wywieranie wpływu na ludzi, rozdz. 2. Reguła wzajemności

7) Goban-Klass, Media i komunikowanie masowe, cz. II rozdz. 6 i 7

Uwagi:

Nakład pracy studenta to 100h. Zgodnie z zaleceniami pilotażowego programu MNiSW pn. Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez prowadzących w University College London stosowane są metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Chutnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sitek
Prowadzący grup: Konrad Kuźma, Anna Sitek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natallia Paulovich
Prowadzący grup: Natallia Paulovich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Celem zajęć jest omówienie zagadnień związanych z komunikacją masową, międzykulturową, interpersonalną oraz z barierami komunikacji i możliwościami ich przezwyciężania. Studenci dowiedzą się, jakie są socjologiczne teorie komunikowania oraz metody badania różnych stylów komunikowania. Nauczą się odróżniania perswazji od manipulacji, fake newsów od obiektywnego przekazu, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów od dysfunkcyjnych komunikatów. W trakcie ćwiczeń studenci będą mogli zdobyć umiejętności: negocjacji i mediacji, asertywnej komunikacji, występowania na forum publicznym.

Sposoby pomiaru efektów uczenia się: wykład i ćwiczenia.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Definicja procesu komunikowania.

1.1.Teoria komunikowania.

1.2. Modele komunikowania.

1.3. Społeczne i psychologiczne uwarunkowania komunikowania.

1.4. Znaki i znaczenia, kody i języki.

2. Rodzaje komunikowania (komunikacja interpersonalna).

2.1. Komunikacja werbalna.

2.2. Komunikacja niewerbalna.

3. Komunikowanie organizacyjne.

4. Komunikowanie publiczne.

5. Komunikowanie polityczne.

6. Komunikowanie masowe.

6.1. Paniki medialne.

7. Społeczeństwo sieci i komunikacja online.

8. Socjologiczne teorie komunikowania.

8.1. Pochodzenie a język.

8.2. Interakcje codzienne i teoria dramaturgiczna.

9. Metody i techniki badania komunikacji.

10. Analiza prac pisemnych przygotowanych przez studentów.

Literatura:

WYKŁAD:

1) Aronson, Wilson, Akert: Psychologia społeczna, rozdz. IV, Zachowania niewerbalne, str. 98-105, postrzegani, interpretwanie informacji (schematy), s

2) Youval Harari, Sapiens, Rozdz. II drzewo wiedzy

3) Griffin , Podstawy komunikacji Społecznej, rozdz. 4 Mead; Płeć i komunikacja

4) J. Steward, Mosty zamiast murów, Komunikowanie się werbalne, rozdz. 3

5) Komunikacja internetowa, materiał: http://www.heuristic.pl/blog/internet/149.html 6) R. Cialdini: Wywieranie wpływu na ludzi, rozdz. 2. Reguła wzajemności

7) Goban-Klass, Media i komunikowanie msowe, cz. II rozdz. 6 i 7

ĆWICZENIA:

Ariely, Dan. 2009. Potęga irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie. Babbie, Earl. 2007. Istota socjologii. Warszawa: PWN.

Babbie, Earl. 2008. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN.

Bauman, Zygmunt. 2000. Globalizacja. Warszawa: PIW.

Berger, Peter L. 1995. Rewolucja kapitalistyczna. Warszawa: Oficyna Naukowa.

Berger, Peter L. 2007. Zaproszenie do socjologii. Warszawa: PWN (było też wiele wcześniejszych wydań).

Berger, Peter L. i Thomas Luckmann. 1983. Społeczne tworzenie rzeczywistości. Warszawa: PIW.

Berger, Peter L. i Thomas Luckmann. 2005. Internalizacja rzeczywistości, w: Piotr Sztompka i Marek Kucia (red.), Socjologia. Lektury. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 568-579.

Bernstein, Basil. 1990. Odtwarzanie kultury. Warszawa: PIW.

Bokszański, Zbigniew, Andrzej Piotrowski i Marek Ziółkowski. 1998. Socjolingwistyczna teoria Basila Bernsteina, w: Irena Machaj (red.), Małe struktury społeczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 195-198.

Castells, Manuel. 2003. Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Poznań: Rebis.

Castells, Manuel. 2007. Społeczeństwo sieci. Warszawa: PWN.

Debord, Guy. 2006. Społeczeństwo spektaklu. Rozważania o społeczeństwie spektaklu. Warszawa: PIW.

Dixit, Avinash K. i Barry J. Nalebuff. 2009. Sztuka strategii. Warszawa: MT Biznes.

Domański, Henryk. 2004. Struktura społeczna. Warszawa: Scholar.

Douglas, Mary. 2004. Symbole naturalne. Rozważania o kosmologii. Kraków, Wydawnictwo UJ.

Giddens, Anthony. 2006. Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Goffman, Erving. 2000. Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo KR (były też inne wydania).

Goodman, Norman. 1997. Wstęp do socjologii. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Lessig, Lawrence. 2005. Wolna kultura. Warszawa: WSiP, dostępna: http://www.futrega.org/wk/

Lipovetsky, Gilles. 2008. Postępująca zmiana istoty tego, co społeczne, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 393-410.

Mills C. Wright. 2008. Wyobraźnia socjologiczna. Warszawa: PWN.

Olechnicki, Krzysztof i Paweł Załęcki. 1997. Słownik socjologiczny. Toruń: Graffiti BC.

Riesman, David. 1996. Samotny tłum. Warszawa: Muza (było też wcześniejsze wydanie).

Slevin, James. 2005. Internet i formy związków ludzkich, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia- Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 593-627.

Staniszkis, Jadwiga. 2003. Władza globalizacji. Warszawa: Scholar.

Sztompka, Piotr. 2002. Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Znak.

Szacki, Jerzy. 2004. Historia myśli socjologicznej. Wydanie nowe. Warszawa: PWN.

Szlendak, Tomasz. 2010. Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Warszawa: PWN.

Szmatka, Jacek. 1989. Małe struktury społeczne. Wstęp do mikrosocjologii strukturalnej. Warszawa: PWN.

Thompson, John B. 2008. Natura skandalu politycznego, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 562-591.

Urry, John. 2008. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, w: Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia- Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: Wydawnictwo Znak, s. 259-285.

Wallerstein, Immanuel. 2007. Analiza systemów-światów. Wprowadzenie. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG.

Wnuk-Lipiński, Edmund. 2004. Świat międzyepoki. Globalizacja, demokracja, państwo narodowe. Kraków: Znak – ISP PAN.

Uwagi:

Metody nauczania: metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem.

Nakład pracy studenta: 5 punkt ECTS (125-150 h pracy studenta).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)