Antropologia i komunikacja międzykulturowa - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-3S-AKM2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Antropologia i komunikacja międzykulturowa - 2 |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Efekt wiedzy i kompetencji sprawdzany jest poprzez samodzielne przygotowanie referatu na koniec semestru na temat powiązany z problematyką wykładów i ćwiczeń. Efekt umiejętności sprawdzany jest poprzez dyskusję w trakcie trwania wykładów i ćwiczeń |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w obszar badań interdyscyplinarnych w odwołaniu do takich dziedziń jak antropologia i takich zagadnień jak komunikacja międzykulturowa. Na podstawie problematyki i teorii zaprezentowanych w ramach serii wykładów, podczas których uczestnicy zajęć będą uczyć się podejmować dyskusję w odniesieniu do wybranej tematyki, będzie realizowany równolegle blok ćwiczeń, aby studenci i studentki mogli/mogły rozwijać w praktyce umiejętności interpretowania konkretnych zjawisk społecznych i kulturowych dotyczących komunikacji w różnych jej aspektach z wykorzystaniem teorii antropologicznych. W rezultacie w ramach poszczególnych wykładów i dopełniających ich ćwiczeń uczestnicy/uczestniczki zajęć z tego przedmiotu pogłębią swoją wiedzę z następujących treści programowych. 1. Migracje – komunikacja międzykulturowa a polityka migracyjna. 2. Obcy swoi – mniejszości w Polsce i w państwach sąsiednich. 3. Komunikacja międzykulturowa w Europie – stereotypy, uprzedzenia, problemy. 4. Problemy komunikacyjne w globalnej wiosce. 5. Wpływ sieci na komunikację międzykulturową 6. Nowe modele zachowań w pandemii. 7. Rodzaje kultur świata biznesu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna elementarną terminologię z zakresu socjologii, antropologii i komunikacji międzykulturowej. Posiada wiedzę o zmianach idei, koncepcji i wyobrażeń na temat społeczeństwa i zjawisk kulturowych. Umiejętności Student/-ka potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne, i dotyczące zdrowia) z wykorzystaniem teorii antropologicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Nessel-Łukasik | |
Prowadzący grup: | Beata Nessel-Łukasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Zajęcia dedykowane są problematyce z obszaru antropologii współczesnej i komunikacji międzykulturowej. Na pełen cykl składają się wykłady i seria towarzyszących im ćwiczeń, które będą stanowić podstawę do przełożenia poznanych teorii ze wskazanych obszarów badawczych na pogłębianie wiedzy poprzez praktykę rozwijania umiejętności analizowania tych zagadnień. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w obszar badań interdyscyplinarnych w odwołaniu do takich dziedzin jak antropologia i takich zagadnień jak komunikacja międzykulturowa. Na podstawie problematyki i teorii zaprezentowanych w ramach serii wykładów, podczas których uczestnicy zajęć będą uczyć się podejmować dyskusję w odniesieniu do wybranej tematyki, będzie realizowany równolegle blok ćwiczeń, aby studenci i studentki mogli/mogły rozwijać w praktyce umiejętności interpretowania konkretnych zjawisk społecznych i kulturowych dotyczących komunikacji międzykulturowej powiązanej z: a) z różnymi przestrzeniami geopolitycznymi (Polska, Europa, Wschód i Zachód) b) z rozmaitymi wymiarami komunikacji (on i offline) c) z wykorzystaniem kolejnych teorii antropologicznych pozwalających na dopełnienie wiedzy w tym zakresie w II bloku wykładów (semestr letni) |
|
Literatura: |
Bauman Z., Obcy u naszych drzwi, Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 Glondys D., Bednarczyk M., Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie.. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2020 Hofstede G., Hofstede G. J., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, tłum. M. Durska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, warszawa 2007 Lalak D. (red.), Migracja, uchodźctwo, wielokulturowość. Zderzenie kultur we współczesnym świecie. Warszawa 2007. Meyer E., The Culture Map. Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures, Hachette Book Group, 2016. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia wykład, dyskusja ćwiczenia, analiza zjawisk Nakład pracy studenta Godziny kontaktowe: 30 Godziny przygotowania się do zajęć: 30 Łączna liczba godzin aktywności: 60 Kod zespołu: s5vapq2 link do kanału: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a78bb7100d06345308e97bc80c43723fe%40thread.tacv2/AiKM?groupId=ef3c41ce-03fc-4973-b1ab-26b7d90c428d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 pkt ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Nessel-Łukasik | |
Prowadzący grup: | Beata Nessel-Łukasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Zajęcia dedykowane są problematyce z obszaru antropologii współczesnej i komunikacji międzykulturowej. Na pełen cykl składają się wykłady i seria towarzyszących im ćwiczeń, które będą stanowić podstawę do przełożenia poznanych teorii ze wskazanych obszarów badawczych na pogłębianie wiedzy poprzez praktykę rozwijania umiejętności analizowania tych zagadnień. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w obszar badań interdyscyplinarnych w odwołaniu do takich dziedzin jak antropologia i takich zagadnień jak komunikacja międzykulturowa. Na podstawie problematyki i teorii zaprezentowanych w ramach serii wykładów, podczas których uczestnicy zajęć będą uczyć się podejmować dyskusję w odniesieniu do wybranej tematyki, będzie realizowany równolegle blok ćwiczeń, aby studenci i studentki mogli/mogły rozwijać w praktyce umiejętności interpretowania konkretnych zjawisk społecznych i kulturowych dotyczących komunikacji międzykulturowej powiązanej z: a) z różnymi przestrzeniami geopolitycznymi (Polska, Europa, Wschód i Zachód) b) z rozmaitymi wymiarami komunikacji (on i offline) c) z wykorzystaniem kolejnych teorii antropologicznych pozwalających na dopełnienie wiedzy w tym zakresie w II bloku wykładów (semestr letni) |
|
Literatura: |
Bauman Z., Obcy u naszych drzwi, Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 Glondys D., Bednarczyk M., Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie.. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2020 Hofstede G., Hofstede G. J., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, tłum. M. Durska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, warszawa 2007 Lalak D. (red.), Migracja, uchodźctwo, wielokulturowość. Zderzenie kultur we współczesnym świecie. Warszawa 2007. Meyer E., The Culture Map. Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures, Hachette Book Group, 2016. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia wykład, dyskusja ćwiczenia, analiza zjawisk Nakład pracy studenta Godziny kontaktowe: 30 Godziny przygotowania się do zajęć: 30 Łączna liczba godzin aktywności: 60 pkt ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Nessel-Łukasik | |
Prowadzący grup: | Beata Nessel-Łukasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Zajęcia dedykowane są problematyce z obszaru antropologii współczesnej i komunikacji międzykulturowej. Na pełen cykl składają się wykłady i seria towarzyszących im ćwiczeń, które będą stanowić podstawę do przełożenia poznanych teorii ze wskazanych obszarów badawczych na pogłębianie wiedzy poprzez praktykę rozwijania umiejętności analizowania tych zagadnień. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w obszar badań interdyscyplinarnych w odwołaniu do takich dziedzin jak antropologia i takich zagadnień jak komunikacja międzykulturowa. Na podstawie problematyki i teorii zaprezentowanych w ramach serii wykładów, podczas których uczestnicy zajęć będą uczyć się podejmować dyskusję w odniesieniu do wybranej tematyki, będzie realizowany równolegle blok ćwiczeń, aby studenci i studentki mogli/mogły rozwijać w praktyce umiejętności interpretowania konkretnych zjawisk społecznych i kulturowych dotyczących komunikacji międzykulturowej powiązanej z: a) z różnymi przestrzeniami geopolitycznymi (Polska, Europa, Wschód i Zachód) b) z rozmaitymi wymiarami komunikacji (on i offline) c) z wykorzystaniem kolejnych teorii antropologicznych pozwalających na dopełnienie wiedzy w tym zakresie w II bloku wykładów (semestr letni) |
|
Literatura: |
Bauman Z., Obcy u naszych drzwi, Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 Glondys D., Bednarczyk M., Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie.. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2020 Hofstede G., Hofstede G. J., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, tłum. M. Durska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, warszawa 2007 Lalak D. (red.), Migracja, uchodźctwo, wielokulturowość. Zderzenie kultur we współczesnym świecie. Warszawa 2007. Meyer E., The Culture Map. Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures, Hachette Book Group, 2016. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia wykład, dyskusja ćwiczenia, analiza zjawisk Nakład pracy studenta Godziny kontaktowe: 30 Godziny przygotowania się do zajęć: 30 Łączna liczba godzin aktywności: 60 pkt ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.