Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-3F-PBA2a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt badawczy - 2
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. SC, (3-l) stacj. I st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia realizowane metodą projektową.

1. Uporządkowanie i weryfikacja zebranego materiału badawczego.

2. Analiza zebranego materiału badawczego.

3. Przygotowanie prezentacji konferencyjnej.

4. Pisemne opracowanie raportu z badania.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej socjologii pozwalającą na zastosowanie jej w analizach danych empirycznych i opracowaniu wyników zrealizowanego w projekcie badania.

Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym zrealizowanego w projekcie badania.

Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki analizowania danych pozwalające na opracowanie wyników zrealizowanego w projekcie badania.

Umiejętności

Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami prac pisemnych, raportu ze zrealizowanego w projekcie badania oraz konferencyjnej prezentacji jego wyników.

Potrafi zaprezentować na konferencji naukowej wyniki badania z użyciem specjalistycznej terminologii; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie nad wynikami badania.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie opracowującej wyniki badania, przyjmując w niej różne role.

Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z analizą danych empirycznych i opracowywaniem wyników badania; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.

Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu socjologa.

Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Matysiak
Prowadzący grup: Ilona Matysiak, Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Organizacja pracy

Omówienie realizacji badań terenowych

Przygotowanie do analiz

Analiza zebranego materiału badawczego

Opracowanie wyników badań

Prezentacja wyników badań

Praca studentów będzie oceniana na podstawie aktywności oraz prezentacji z wyników badania

Pełny opis:

Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania

Omówienie realizacji badań terenowych - przedstawienie i dyskusja dotycząca przebiegu realizacji badań terenowych

Przygotowanie do analiz - przygotowanie materiału badawczego do analiz (m.in. anonimizacja i walidacja transkrypcji, porządkowanie bazy danych ilościowych), omówienie podstawowych zasad kodowania danych jakościowych i ilościowych, przygotowanie do pracy z oprogramowaniem Maxqda (lub alternatywnie, do pracy w Ms Word) oraz SPSS

Analiza zebranego materiału badawczego - kodowanie z użyciem Maxqdy lub w Word, identyfikacja wzorów; analizy statystyczne danych ilościowych w SPSS

Opracowanie wyników badań - przygotowanie interpretacji wyników badań opatrzonych wybranymi cytatami, a w przypadku danych ilościowych tabelami, wykresami, itp.

Prezentacja wyników badań - przygotowanie prezentacji naukowej z wynikami badań

Literatura:

Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana".

Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Uwagi:

Stosowane metody kształcenia:

- praca w grupie (analiza danych i prezentowanie wyników)

- dyskusja podczas zajęć

- praca warsztatowa z programem Maxqda / SPSS

Nakład pracy studentki/ta:

- udział w ćwiczeniach - 30 h

- analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h

- przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na forum zajęć - 30 h

- przygotowanie raportu badawczego - 30 h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)