Projekt badawczy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-3F-PBA2a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy - 2 |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. SC, (3-l) stacj. I st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zajęcia realizowane metodą projektową. 1. Uporządkowanie i weryfikacja zebranego materiału badawczego. 2. Analiza zebranego materiału badawczego. 3. Przygotowanie prezentacji konferencyjnej. 4. Pisemne opracowanie raportu z badania. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej socjologii pozwalającą na zastosowanie jej w analizach danych empirycznych i opracowaniu wyników zrealizowanego w projekcie badania. Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym zrealizowanego w projekcie badania. Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki analizowania danych pozwalające na opracowanie wyników zrealizowanego w projekcie badania. Umiejętności Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami prac pisemnych, raportu ze zrealizowanego w projekcie badania oraz konferencyjnej prezentacji jego wyników. Potrafi zaprezentować na konferencji naukowej wyniki badania z użyciem specjalistycznej terminologii; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie nad wynikami badania. Potrafi współdziałać i pracować w grupie opracowującej wyniki badania, przyjmując w niej różne role. Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się. Kompetencje społeczne Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z analizą danych empirycznych i opracowywaniem wyników badania; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie. Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu socjologa. Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ LAB
PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilona Matysiak | |
Prowadzący grup: | Ilona Matysiak, Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Organizacja pracy Omówienie realizacji badań terenowych Przygotowanie do analiz Analiza zebranego materiału badawczego Opracowanie wyników badań Prezentacja wyników badań Praca studentów będzie oceniana na podstawie aktywności oraz prezentacji z wyników badania |
|
Pełny opis: |
Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania Omówienie realizacji badań terenowych - przedstawienie i dyskusja dotycząca przebiegu realizacji badań terenowych Przygotowanie do analiz - przygotowanie materiału badawczego do analiz (m.in. anonimizacja i walidacja transkrypcji, porządkowanie bazy danych ilościowych), omówienie podstawowych zasad kodowania danych jakościowych i ilościowych, przygotowanie do pracy z oprogramowaniem Maxqda (lub alternatywnie, do pracy w Ms Word) oraz SPSS Analiza zebranego materiału badawczego - kodowanie z użyciem Maxqdy lub w Word, identyfikacja wzorów; analizy statystyczne danych ilościowych w SPSS Opracowanie wyników badań - przygotowanie interpretacji wyników badań opatrzonych wybranymi cytatami, a w przypadku danych ilościowych tabelami, wykresami, itp. Prezentacja wyników badań - przygotowanie prezentacji naukowej z wynikami badań |
|
Literatura: |
Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana". Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia: - praca w grupie (analiza danych i prezentowanie wyników) - dyskusja podczas zajęć - praca warsztatowa z programem Maxqda / SPSS Nakład pracy studentki/ta: - udział w ćwiczeniach - 30 h - analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h - przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na forum zajęć - 30 h - przygotowanie raportu badawczego - 30 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.