Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-3F-PBA1a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt badawczy - 1
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. SC, (3-l) stacj. I st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia realizowane metodą projektową.

1. Przegląd istniejących badań z zakresu przedmiotu realizowanego badania.

2. Udział w opracowaniu koncepcji badania.

3. Przygotowanie narzędzi badawczych i materiałów pomocniczych.

4. Przygotowanie do realizacji badania w terenie.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym realizowanego w trakcie projektu badania.

Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki pozyskiwania danych pozwalające na zebranie materiału empirycznego w badanym temacie.

Umiejętności

Student/-ka potrafi debatować, wyrazić i uzasadnić swoje stanowisko, wykorzystując narzędzia argumentacji, przy pracy nad narzędziami badawczymi i planowaniem badań w terenie.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie badawczej, przyjmując w niej różne role.

Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z planowaniem badania i przygotowaniem do jego realizacji; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.

Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z planowaniem badania terenowego i przygotowaniami do jego realizacji.

Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Matysiak
Prowadzący grup: Ilona Matysiak, Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wiedza na temat problematyki podejmowanej w ramach projektu badawczego w danej grupie - zapoznanie się z literaturą i dyskusja na zajęciach.

Wiedza i zrozumienie specyfiki poszczególnych etapów realizacji projektu badawczego - prace domowe, praca warsztatowa podczas zajęć, dyskusje podczas zajęć (w zależności od danej grupy).

Umiejętność przygotowania narzędzia badawczego - praca warsztatowa w ramach zajęć.

Przygotowanie do realizacji badania w terenie - dyskusje, ćwiczenia podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia realizowane metodą projektową.

1. Przegląd istniejących badań z zakresu przedmiotu realizowanego badania.

2. Udział w opracowaniu koncepcji badania.

3. Przygotowanie narzędzi badawczych i materiałów pomocniczych.

4. Przygotowanie do realizacji badania w terenie.

Literatura:

T. Kanash (2012). Jak skonstruować i zrealizować projekt badawczy. W: Firkowska-Mankiewicz, A., Kanash, T., Tarkowska, E. (red.). Krótkie wykłady z socjologii. Przegląd problemów i metod. Warszawa: Wydawnictwo APS, str. 343-356.

Duch-Krzystoszek, D., Gruszecka-Tieśluk, A. (2012). Jakościowe podejście w badaniu socjologicznym. W: Firkowska-Mankiewicz, A., Kanash, T., Tarkowska, E. (red.). Krótkie wykłady z socjologii. Przegląd problemów i metod. Warszawa: Wydawnictwo APS, str. 357-377.

Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Uwagi:

Metody uczenia się:

- praca w grupie

- praca metodą warsztatową

- dyskusja podczas zajęć

Nakład pracy studenta/studentki: 60 godz. (2 punkty ECTS)

- 30 godz. kontaktowych

- 10 godz. zapoznanie się z literaturą do zajęć

- 20 godz. realizacja prac domowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Matysiak
Prowadzący grup: Danuta Duch-Krzystoszek, Ilona Matysiak, Dagmara Szczepańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)