Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-2S-WWP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. SC, socjologia mediów, stacj. II st.
Obowiązkowe dla 4 sem. SC, socjologia zmiany społecznej, stacj. II st.
Obowiązkowe dla II r. SC, socjologia mediów, stacjonarne II stopnia
Obowiązkowe dla II r. SC, socjologia zmiany społecznej, stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Teoria public relations.

2. Analiza najważniejszych światowych kampanii wyborczych (political PR).

3. Kreowanie wizerunku.

4. Konstruowanie przekazu promocyjnego.

5. Umiejętność konstruowania wypowiedzi.

6. Środki retoryczne.

7. Panowanie nad stresem związanym z wystąpieniami publicznymi.

8. Samodzielna analiza wybranych kampanii reklamowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu teorii komunikacji i public relations.

Ma szczegółową wiedzę o współczesnych obszarach wykorzystania public relations, sposobach manipulacji i perswazji.

Ma wiedzę o metodach, narzędziach oraz technikach pozyskiwania danych, pozwalających badać organizacje i instytucje na potrzeby public relations.

Umiejętności

Student/-ka potrafi wykorzystać wiedzę i pozyskane z wiarygodnych źródeł dane do opisu i analizy różnorodnych kampanii reklamowych.

Potrafi krytycznie analizować i interpretować teksty i wytwory kultury ważne z punktu widzenia komunikacji społecznej.

Posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych.

Ma umiejętność prowadzenia debaty: merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań.

Umie samodzielnie uzupełniać wiedzę i rozwijać umiejętności.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość.

Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z pracą w obszarze PR.

Respektuje zasady etyki zawodowej oraz normy i reguły prawne i moralne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Prowadzący grup: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru

Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking

Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych.

Ocena wypowiedzi ustnej.

Ocena prac pisemnych.

Tworzenie autorskich strategii działań public relations.

Pełny opis:

Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z

wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia

teoretyczne związane z przedmiotem.

Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich

uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne.

Literatura:

(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001

Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996

(red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997

Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005

Uwagi:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a271edf99e3c94d32b9ed3d1f7d8a3cb9%40thread.tacv2/1614608400376?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%22e1e6d124-52a4-4025-8063-a88ac00be690%22%7d

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Prowadzący grup: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru

Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking

Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych.

Ocena wypowiedzi ustnej.

Ocena prac pisemnych.

Tworzenie autorskich strategii działań public relations.

Pełny opis:

Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z

wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia

teoretyczne związane z przedmiotem.

Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich

uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne.

Literatura:

(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001

Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996

(red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997

Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Katarzyna Kasperkiewicz-Morlewska, Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru

Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking

Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych.

Ocena wypowiedzi ustnej.

Ocena prac pisemnych.

Tworzenie autorskich strategii działań public relations.

Pełny opis:

Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z

wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia

teoretyczne związane z przedmiotem.

Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich

uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne.

Literatura:

(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001

Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996

(red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997

Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Prowadzący grup: Katarzyna Kasperkiewicz-Morlewska, Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Prowadzący grup: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru

Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking

Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych.

Ocena wypowiedzi ustnej.

Ocena prac pisemnych.

Tworzenie autorskich strategii działań public relations.

Pełny opis:

Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z

wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia

teoretyczne związane z przedmiotem.

Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich

uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne.

Literatura:

(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001

Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996

(red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997

Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)