Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-2S-WWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty na temat wizerunku publicznego i public relations |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. SC, socjologia mediów, stacj. II st. Obowiązkowe dla 4 sem. SC, socjologia zmiany społecznej, stacj. II st. Obowiązkowe dla II r. SC, socjologia mediów, stacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla II r. SC, socjologia zmiany społecznej, stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Teoria public relations. 2. Analiza najważniejszych światowych kampanii wyborczych (political PR). 3. Kreowanie wizerunku. 4. Konstruowanie przekazu promocyjnego. 5. Umiejętność konstruowania wypowiedzi. 6. Środki retoryczne. 7. Panowanie nad stresem związanym z wystąpieniami publicznymi. 8. Samodzielna analiza wybranych kampanii reklamowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu teorii komunikacji i public relations. Ma szczegółową wiedzę o współczesnych obszarach wykorzystania public relations, sposobach manipulacji i perswazji. Ma wiedzę o metodach, narzędziach oraz technikach pozyskiwania danych, pozwalających badać organizacje i instytucje na potrzeby public relations. Umiejętności Student/-ka potrafi wykorzystać wiedzę i pozyskane z wiarygodnych źródeł dane do opisu i analizy różnorodnych kampanii reklamowych. Potrafi krytycznie analizować i interpretować teksty i wytwory kultury ważne z punktu widzenia komunikacji społecznej. Posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych. Ma umiejętność prowadzenia debaty: merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów, formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań. Umie samodzielnie uzupełniać wiedzę i rozwijać umiejętności. Kompetencje społeczne Student/-ka jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z pracą w obszarze PR. Respektuje zasady etyki zawodowej oraz normy i reguły prawne i moralne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych. Ocena wypowiedzi ustnej. Ocena prac pisemnych. Tworzenie autorskich strategii działań public relations. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem. Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne. |
|
Literatura: |
(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001 Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996 (red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997 Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005 |
|
Uwagi: |
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a271edf99e3c94d32b9ed3d1f7d8a3cb9%40thread.tacv2/1614608400376?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%22e1e6d124-52a4-4025-8063-a88ac00be690%22%7d |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych. Ocena wypowiedzi ustnej. Ocena prac pisemnych. Tworzenie autorskich strategii działań public relations. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem. Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne. |
|
Literatura: |
(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001 Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996 (red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997 Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kasperkiewicz-Morlewska, Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych. Ocena wypowiedzi ustnej. Ocena prac pisemnych. Tworzenie autorskich strategii działań public relations. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem. Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne. |
|
Literatura: |
(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001 Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996 (red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997 Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kasperkiewicz-Morlewska, Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Ocena wypowiedzi ustnej, zachowań publicznych, sprawności w zakresie public speaking Ocena interpretacji przedstawianych przykładów, inscenizacji, analizy postaci, prezentacji mulimedialnych, tekstów wytworzonych. Ocena wypowiedzi ustnej. Ocena prac pisemnych. Tworzenie autorskich strategii działań public relations. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają wyposażyć studenta w wiedzę merytoryczną,ale przede wszystkim przygotować go praktycznie do zadań związanych z wypowiadaniem się publicznym i umiejętnością mediacji. Tematyka zajęć obejmuje teorię public relations - wyjaśnia zagadnienia teoretyczne związane z przedmiotem. Zajęcia praktyczne - tematy zadawanych ćwiczeń, sposoby ich realizacji oraz ich omówienie przeprowadzane przez wszystkich uczestników zajęć powinny wyposażyć studentów w podstawowe umiejętności praktyczne. |
|
Literatura: |
(red.) Bauer Z., Chudzinska E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2001 Goban - Klas T. Public Relatons, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996 (red. ) Gregory A., Public Relations w praktyce, Kraków 1997 Lewandowska- Tarasiuk E., W teatrze prezentacji, Warszawa 2005 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.