Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-2P-PWM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki w mediach
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. SC, socjologia mediów, stacj. II st.
Obowiązkowe dla II r. SC, socjologia mediów, stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Uczenie się oparte na doświadczeniu - praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów.

2. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne.

3. Dawne media a Internet.

4. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.

5. Obserwacja uczestniczące w mediach.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka ma podstawową wiedzę o mediach lokalnych i ogólnopolskich.

Posiada wiedzę o strukturze redakcji w mediach drukowanych i elektronicznych.

Umiejętności

Student/-ka potrafi napisać i zredagować proste informacje dziennikarskie na potrzeby różnych rodzajów czasopism i gazet.

Umie przeprowadzać krótkie wywiady, opracowywać teksty dziennikarskie.

Posiada umiejętność znajdowania tematów do materiałów dziennikarskich i korzystania z różnych źródeł informacji.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy, jest gotowy/-owa do krytycznego odbioru treści.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Rąb
Prowadzący grup: Łukasz Rąb
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć (sam lub w grupie).

Pełny opis:

1. Uczenie się oparte na doświadczeniu - praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów.

2. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne.

3. Media a Internet.

4. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.

5. Obserwacja uczestniczące w mediach.

Literatura:

1. Bieżące artykuły prasowe

2. Bieżące programy tv i radiowe

3. Bieżące treści z SM

Uwagi:

metody dydaktyczne: mini-wykład, prezentacje, dyskusje, multimedia, warsztaty.

2 punkty ECTS,

Nakład pracy studenta to 45-60h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Rąb
Prowadzący grup: Łukasz Rąb
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć (sam lub w grupie).

Pełny opis:

1. Uczenie się oparte na doświadczeniu - praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów.

2. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne.

3. Media a Internet.

4. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.

5. Obserwacja uczestniczące w mediach.

Literatura:

1. Bieżące artykuły prasowe

2. Bieżące programy tv i radiowe

3. Bieżące treści z SM

Uwagi:

metody dydaktyczne: mini-wykład, prezentacje, dyskusje, multimedia, warsztaty.

2 punkty ECTS,

Nakład pracy studenta to 45-60h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Rąb
Prowadzący grup: Łukasz Rąb
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć (sam lub w grupie).

Pełny opis:

1. Uczenie się oparte na doświadczeniu - praktyczne zetknięcie z mediami w sposób ułatwiający późniejsze rozeznanie się uczestnika zajęć na rynku mediów.

2. Samodzielne włączenie się uczestników w wybrane środowisko medialne.

3. Media a Internet.

4. Analiza wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.

5. Obserwacja uczestniczące w mediach.

Literatura:

1. Bieżące artykuły prasowe

2. Bieżące programy tv i radiowe

3. Bieżące treści z SM

Uwagi:

metody dydaktyczne: mini-wykład, prezentacje, dyskusje, multimedia, warsztaty.

2 punkty ECTS,

Nakład pracy studenta to 45-60h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)