Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe licencjackie - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: RE-3F-LI1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe licencjackie - 1
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 4 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Oferta seminaryjna na rok ak. 2023/2024

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Etapy postępowania badawczego. Bazy danych bibliograficznych i sposób korzystania z zawartych w nich materiałów. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Kwerenda literatury. Zasady tworzenia opisu bibliograficznego pozycji książkowych i artykułów naukowych oraz innych źródeł z zastosowaniem standardów edytorskich. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań. Teoretyczne uzasadnienie celu badań. Metodologiczne podstawy badań własnych: cel i przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki. Zasady doboru metod, technik i narzędzi badawczych do celu badań. Kryteria doboru próby badawczej. Etyczne dylematy związane z projektowaniem badań pedagogicznych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna etapy procesu badawczego. Rozumie pojęcia: teoretyczne uzasadnienie badań, cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań, grupa badawcza.

Zna metody analizy ilościowych i jakościowych danych empirycznych; zna rodzaje i kryteria doboru ilościowych i jakościowych metod badawczych.

Zna i rozumie podstawowe pojęcia, zasady i przepisy prawne z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. Rozumie konsekwencje nieprzestrzegania prawa w zakresie ochrony prawa autorskiego.

Zna zasady opracowywania bibliografii pracy naukowej.

Umiejętności

Potrafi pogłębiać swoją wiedzę na wybrany temat pod kierunkiem promotora pracy dyplomowej.

Potrafi korzystać z bibliotek, baz danych i nowoczesnych technologii w procesie gromadzenia wiedzy naukowej, wyszukiwać, selekcjonować i w sposób twórczy oceniać przydatność pozyskanej wiedzy, dokonać kwerendy zebranej literatury, przybliżając się do określenia tematu i celu badań.

Potrafi tworzyć opis bibliograficzny źródeł wiedzy naukowej.

Formułuje w mowie i piśmie teoretyczną koncepcję badań z wykorzystaniem pogłębionej wiedzy pedagogicznej oraz wiedzy w zakresie powiązanych z nią dyscyplin naukowych.

Określa metodologiczne podstawy badań, w tym: cel i przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne i wskaźniki, dobiera metody, techniki i narzędzia badawcze i dostosowuje je do celu badań, precyzuje warunki doboru grupy badawczej.

Kompetencje społeczne

Jest gotów do współpracy z promotorem w celu zaprojektowania i przeprowadzania rzetelnych badań pedagogicznych.

Rozumie potrzebę nieustannego uaktualniania wiedzy.

Rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.

Jest gotów do świadomego podejmowania działań na rzecz rozwijania dorobku naukowo-badawczego pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 48 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Głowik, Milena Miałkowska-Kozaryna, Joanna Moleda, Marta Porembska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 22 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hubert Iwanicki, Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-21 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 48 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hubert Iwanicki, Milena Miałkowska-Kozaryna, Anna Nowicka-Skóra, Marta Porembska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-22 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hubert Iwanicki, Błażej Kmieciak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)