Tworzenie i edycja grafiki wektorowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PZ-3F-TGW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tworzenie i edycja grafiki wektorowej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wprowadzenie do grafiki wektorowej. Podstawowe pojęcia związane z grafika wektorową. Formaty plików grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Okna dokowane. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera. Edycja tekstu. Łączenie grafiki wektorowej i bitmapowej. Projekty własne. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie: możliwości zastosowania oprogramowania komputerowego: programów graficznych. W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi: stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów graficznych. W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do: kształtowania nawyku systematycznego i samodzielnego uczenia się przez całe życie i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, krytycznej analizy informacji, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu problemów teoretycznych i praktycznych, korzystania z wiedzy ekspertów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
1. Podstawowe pojęcia związane z grafiką wektorową i 3D. 2. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej i 3D. 3. Przekształcenia obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. Tworzenie własnych modeli. 4. Cechy grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera. 5. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. 6. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: https://www.tinkercad.com/learn Tomaszewska Aleksandra: Inkscape. Æwiczenia praktyczne. Wydawnictwo Helion. Hiitola Bethany: Inkscape Beginner's Guide. Packt Publishing Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion. Wrotek Witold: CorelDRAW Graphics Suite X5 PL. Wydawnictwo Helion. https://physics.uwb.edu.pl/wf/fi-bot/?p=1285 Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć Kryteria oceny i zaliczenia przedmiotu: - obecność na zajęciach - punktualność - systematyczność - wykonywanie ćwiczeń wg. instrukcji prowadzącego - wykonywanie projektów własnych w omawianych programach |
|
Pełny opis: |
1. Podstawowe pojęcia związane z grafiką wektorową i 3D. 2. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej i 3D. 3. Przekształcenia obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. Tworzenie własnych modeli. 4. Cechy grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera. 5. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. 6. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: https://www.tinkercad.com/learn Wrotek Witold: CorelDRAW Graphics Suite X5 PL. Wydawnictwo Helion. https://physics.uwb.edu.pl/wf/fi-bot/?p=1285 |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.