Programowanie stron internetowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PZ-3F-PIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie stron internetowych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych, - oceny z egzaminu opartego o realizowane na zajęciach treści w kontekście prezentacji swojego projektu. - ocena projektu |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zagadnienia Narzędzi Web 2.0; Projektowanie struktury i tworzenie serwisu internetowego z pomocą dostępnych narzędzi typu CMS np. Wordpress. Wtyczki do serwisów. Sieciowe repozytoria danych. Tworzenie i osadzanie w serwisie nagrań audio/wideo jako materiał z pliku i streaming. Wykorzystanie interaktywnych narzędzi do zbierania danych i tworzenia testów wiedzy, ankiet, quizów. Dostosowanie stron do wymogów WCAG 2.1. Inne narzędzia typu Web 2.0. Zagadnienia bezpieczeństwa danych i ochrony danych osobowych. Projekt edukacyjnej strony internetowej. Wprowadzanie zmian w kodzie strony (arkusze css, html). |
Efekty uczenia się: |
W zakresie WIEDZY absolwent zna i rozumie: możliwości zastosowania oprogramowania komputerowego: programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych; możliwości i ograniczenia korzystania z Internetu: zasady bezpieczeństwa korzystania z sieci komputerowej, w tym bezpieczeństwa danych i urządzeń technicznych, zna sposoby wyszukiwania, weryfikacji wiarygodności i oceny jakości uzyskiwanych danych oraz prezentowania opracowań z poszanowaniem praw autorskich. W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent potrafi: korzystać z urządzeń technicznych, komputerowych i sieci teleinformatycznych; stosować oprogramowanie komputerowe: korzystać z programów biurowych, graficznych, narzędziowych, edukacyjnych, aplikacji internetowych; w sposób swobodny i świadomy korzysta z Internetu kierując się zasadami bezpieczeństwa, netykietą i prawami autorskimi; potrafi zaprojektować, repozytoria danych, szczególnie relacyjne bazy danych, zarządza danymi i ich strukturami. W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki; promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aFOxTlPMW_D2UCq7UdykpxAHhqQ7i8CKQfs5lCQaomTc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=61eddd1f-0dad-439a-8e0f-c05621c3067d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych i teoretycznych (w tym kolokwia), - oceny z egzaminu opartego o realizowane na zajęciach treści w kontekście prezentacji swojego projektu. - ocena projektu |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Idea narzędzi Web 2.0. Projektowanie interfejsu graficznego serwisu. Projektowanie struktury i tworzenie serwisu internetowego za pomocą dostępnych narzędzi typu CMS Wordpress + jego rozszerzenia Sieciowe repozytoria danych, baza danych serwisu (SQL). Zagadnienia bezpieczeństwa danych i ochrony danych osobowych w serwisie internetowym. Responsywność serwisu. Standard WCAG 2.0. Modyfikacja serwisu z wykorzystaniem HTML 5.0 oraz CSS. Projekt edukacyjnej strony internetowej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Amy Shuen - Web 2.0. Przewodnik po strategiach - Agnieszka Ciborowska Jarosław Lipińsk- WordPress: podręcznik dla początkujących - https://pl.wordpress.org/ - Projektowanie stron internetowych - dobre praktyki https://webwavecms.com/projektowanie-stron-internetowych#9 Literatura uzupełniająca: - Gottfried Vossen, Stephan Hagemann - Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji - Eric A. Meyer, Estelle Weyl CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Przewodnik encyklopedyczny. Wydanie IV |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu i przygotowanie projektu - 10 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.