Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć edukacyjno-wychowawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PZ-2F-MZE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka zajęć edukacyjno-wychowawczych
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Rola wychowawcy, budowanie zaufania i relacji z członkami zespołu klasowego. Uwarunkowania efektywnej komunikacji emocjonalno-społecznej w klasie. Zasady skutecznej integracji zespołu. Zasady współżycia społecznego. Umiejętność współdziałania podczas realizacji projektów zespołowych. Stres i strategie radzenia sobie z trudnościami. Działania profilaktyczne wobec przemocy rówieśniczej, uzależnień. Sytuacje konfliktowe w klasie i rozwiązywanie problemów. Zainteresowania szkolne i pozaszkolne uczniów.

Efekty uczenia się:

W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:

teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych.

W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:

realizować zadania pedagoga szkolnego, w tym związane z udzielaniem pomocy pedagogicznej w zakresie rozwiazywania problemów wychowawczych, wspierania działań edukacyjnych, organizacji działań profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli;

skutecznie i świadomie komunikować się; porozumieć się w sytuacji konfliktowej;

nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym; radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami.

W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:

budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej;

porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Górka-Strzałkowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)