Metodyka zajęć edukacyjno-wychowawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PZ-2F-MZE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka zajęć edukacyjno-wychowawczych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Rola wychowawcy, budowanie zaufania i relacji z członkami zespołu klasowego. Uwarunkowania efektywnej komunikacji emocjonalno-społecznej w klasie. Zasady skutecznej integracji zespołu. Zasady współżycia społecznego. Umiejętność współdziałania podczas realizacji projektów zespołowych. Stres i strategie radzenia sobie z trudnościami. Działania profilaktyczne wobec przemocy rówieśniczej, uzależnień. Sytuacje konfliktowe w klasie i rozwiązywanie problemów. Zainteresowania szkolne i pozaszkolne uczniów. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie: teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych. W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi: realizować zadania pedagoga szkolnego, w tym związane z udzielaniem pomocy pedagogicznej w zakresie rozwiazywania problemów wychowawczych, wspierania działań edukacyjnych, organizacji działań profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli; skutecznie i świadomie komunikować się; porozumieć się w sytuacji konfliktowej; nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym; radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami. W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do: budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej; porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Górka-Strzałkowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.