Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informatyczne narzędzia kształcenia zdalnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PZ-2F-IKZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Informatyczne narzędzia kształcenia zdalnego
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Charakterystyka edukacji zdalnej oraz narzędzi wykorzystywanych w procesie nauczania oraz uczenia się. Narzędzia dedykowane uczeniu się na komputerach i urządzeniach mobilnych ze wskazaniem komplementarności środowisk pracy zdalnej. Narzędzia z obszaru WEB 2.0, narzędzia developerskie i platformy edukacji typu LMS (Learning Management System).

Efekty uczenia się:

W zakresie WIEDZY absolwent(ka) zna i rozumie:

w pogłębionym stopniu związki informatyki z pedagogiką, terminologię stosowaną w obrębie edukacji zdalnej;

w pogłębionym stopniu specyfikę funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego: człowieka i świata wynikającą z rozwoju cywilizacyjnego oraz możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji, w tym edukacji zdalnej, komplementarnej, wspomaganej komputerowo;

oprogramowanie komputerowe wykorzystywane do kształcenia zdalnego.

W zakresie UMIEJĘTNOŚCI absolwent(ka) potrafi:

stosować terminologię z obszaru informatyki w zakresie opisu urządzeń i oprogramowania w porozumiewaniu się z profesjonalistami i osobami niebędącymi specjalistami z różnych dziedzin;

dobierać i stosować oprogramowanie komputerowe przeznaczone do kształcenia zdalnego.

W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH absolwent(ka) jest gotów/gotowa do:

krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, dydaktyki informatyki i pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)