Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PY-5F-WUK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Jest to kontynuacja warsztatów dotyczących kształtowania i wzmacniana umiejętności komunikacyjnych.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Radzenie sobie z trudnymi emocjami.

2. Warsztat kształtowania empatii.

3. Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej.

4. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości.

5. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem.

6. Indywidualne perspektywy temporalne.

7. Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością.

Literatura:

Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna pojęcia: komunikacja werbalna i niewerbalna; konflikty wewnętrzne i interpersonalne, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja; role grupowe w relacjach interpersonalnych.

Umiejętności

Student/-ka nabywa umiejętności formułowania i dotrzymywania kontraktu grupowego.

Korzysta z adekwatnych metod nawiązywania oraz utrzymywania kontaktów interpersonalnych oraz kontaktów w grupie.

Analizuje własne postępowanie w kontakcie z drugim człowiekiem, swoje mocne i słabe strony.

Rozpoznaje sytuacje konfliktowe, podejmuje próbę ich rozwiązania i dobiera adekwatne metody rozwiązywania konfliktów interpersonalnych.

Kompetencje społeczne

Student/-ka wykazuje się otwartością na nawiązywanie kontaktów przy jednoczesnej obronie własnych i cudzych granic psychologicznych; zachowuje dyskrecję; okazuje zainteresowanie i szacunek dla innych; zachowuje zasady kultury osobistej.

Metody i kryteria oceniania:

analiza aktywności studentów, praca w grupach, analiza przykładów np. radzenia sobie ze stresem.

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Zabłocka-Żytka
Prowadzący grup: Magdalena Bartoszak, Aleksandra Jastrzębowska - Jasińska, Aleksandra Zadrożna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Celem warsztatu jest kontynuacja kształtowania umiejętności interpersonalnych, współpracy oraz efektywnego radzenia sobie ze stresem.

Dyskusja, praca indywidualna oraz w małych grupach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Radzenie sobie z trudnymi emocjami.

2. Warsztat kształtowania empatii.

3. Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej.

4. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości.

5. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem.

6. Indywidualne perspektywy temporalne.

7. Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością.

Literatura:

Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Uwagi:

W bieżącym semetrze zajęcia odbywają się poprzez platformę TEAMS.

Linki do zespołów będą przygotowane i umieszczone w sylabusach dla danych grup tuż przed rozpoczęciem warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Zabłocka-Żytka
Prowadzący grup: Aleksandra Jastrzębowska - Jasińska, Arkadiusz Korycki, Maksymilian Pawłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Celem warsztatu jest kontynuacja kształtowania umiejętności interpersonalnych, współpracy oraz efektywnego radzenia sobie ze stresem.

Dyskusja, praca indywidualna oraz w małych grupach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Radzenie sobie z trudnymi emocjami.

2. Warsztat kształtowania empatii.

3. Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej.

4. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości.

5. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem.

6. Indywidualne perspektywy temporalne.

7. Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością.

Literatura:

Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Uwagi:

W bieżącym semetrze zajęcia odbywają się poprzez platformę TEAMS.

Linki do zespołów będą przygotowane i umieszczone w sylabusach dla danych grup tuż przed rozpoczęciem warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Zabłocka-Żytka
Prowadzący grup: Agnieszka Abramiuk, Olga Apczyńska, Magdalena Bartoszak, Weronika Molińska, Anna Zarazińska-Chromińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Zabłocka-Żytka
Prowadzący grup: Natalia Bogusz, Dominika Płachetka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Sztuka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)