Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PY-5F-SZO1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 6 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wykład: 1. Metody badania dziecka. 2. Wczesne dzieciństwo: zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie. 3. Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy). 4. Upośledzenie umysłowe. Autyzm. 5. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki. 6. Zaburzenia jedzenia. Inne zaburzenia występujące w wieku młodzieńczym. 7. Psychologia starzenia się. Kontakt i badanie osoby starszej. 8. Przebieg zaburzeń psychicznych u osób starszych. 9. Otępienie. Ćwiczenia: 1. Ćwiczenie umiejętności diagnozy poszczególnych rodzajów zaburzeń ze zwróceniem szczególnej uwagi na różnicowanie zaburzeń psychicznych u osób w specyficznych grupach wiekowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna podstawowe zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzieży i osób starszych, zna systemy klasyfikacyjne chorób psychicznych. Umie wymienić objawy zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzieży i osób starszych. Zna etiologię i patogenezę zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzieży i osób starszych. Różnicuje zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzieży i osób starszych. Zna podstawowe metody leczenia u dzieci, młodzieży i osób starszych. Ma podstawowe informacje dotyczące systemu leczenia dzieci, młodzieży i osób starszych z problemami psychicznymi w Polsce. Umiejętności Student/-ka umie sporządzić diagnozę psychospołecznych przyczyn zaburzeń u dzieci, młodzieży i osób starszych. Umie zaprezentować podstawowe umiejętności rozmowy z pacjentem. Potrafi przeprowadzić podstawowe badanie psychiatryczne, rozważyć różne możliwości diagnostyczne. Kompetencje społeczne Student/-ka jest wrażliwy/-a na potrzeby osób chorujących psychicznie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Joanna Marek-Banach, Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Zasępa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.