Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca empiryczna - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PY-5F-PE1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca empiryczna - 1
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 5 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla III r. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla III r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Określenie zainteresowań badawczych studentów.

2. Etapy procesu badawczego. Etyka badania.

3. Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań. Omówienie pomysłów badawczych poszczególnych zespołów.

4. Co i jak chcemy badać - prezentacja propozycji badań własnych i dyskusja nad nimi.

5. Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury. Standardy APA.

6. Tworzenie kwestionariuszy.

7. Konsultacje projektów w ramach zespołów.

8. Zasady przygotowania pisemnej pracy zaliczeniowej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna normy etyczne związane z prowadzeniem badań.

Zna metody badawcze stosowane w psychologii.

Umiejętności

Student/-ka potrafi formułować problemy badawcze: hipotezy i pytania badawcze.

Potrafi wyszukiwać literaturę związaną z tematyką prowadzonych badań.

Potrafi przygotować plan badania.

Potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do weryfikacji konkretnej hipotezy.

Posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w psychologii standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych.

Potrafi prowadzić dyskusję, z zachowaniem zasad kultury osobistej.

Potrafi wykonywać zadania w małych grupach.

Kompetencje społeczne

Student/-ka odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych oraz zasadami etycznymi podczas projektowania i prowadzenia badania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Kaźmierczak
Prowadzący grup: Izabela Kaźmierczak, Iwona Nowakowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Skolimowska
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder, Justyna Skolimowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Sformułowanie problemu badawczego

Zaprojektowanie planu badawczego

Przygotowanie wprowadzenia teoretycznego oraz Metody (części raportu)

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Etapy procesu badawczego;

Etyka badania;

Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów;

Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań;

Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury;

Standardy APA;

Konsultacje projektów badawczych.

Literatura:

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

Uwagi:

1) Wykład/prezentacja

2) Praca grupowa i indywidualna

3) Wystąpienia (prezentacja multimedialna)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Skolimowska
Prowadzący grup: Natalia Gawron, Karolina Konopka, Justyna Skolimowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Sformułowanie problemu badawczego

Zaprojektowanie planu badawczego

Przygotowanie wprowadzenia teoretycznego oraz Metody (części raportu)

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Etapy procesu badawczego;

Etyka badania;

Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów;

Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań;

Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury;

Standardy APA;

Konsultacje projektów badawczych.

Literatura:

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

Uwagi:

1) Wykład/prezentacja

2) Praca grupowa i indywidualna

3) Wystąpienia (prezentacja multimedialna)

Nakład pracy studenta (100 godzin)

uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach - 30 godzin

zapoznanie się z literaturą na zajęcia - 5 godzin

przygotowanie prezentacji -5 godzin

poszukiwanie literatury - 10 godzin

praca nad częściami raportu - 50 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Skolimowska
Prowadzący grup: Natalia Gawron, Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Sformułowanie problemu badawczego

Zaprojektowanie planu badawczego

Przygotowanie wprowadzenia teoretycznego oraz Metody (części raportu)

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Etapy procesu badawczego;

Etyka badania;

Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów;

Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań;

Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury;

Standardy APA;

Konsultacje projektów badawczych.

Literatura:

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

Uwagi:

1) Wykład/prezentacja

2) Praca grupowa i indywidualna

3) Wystąpienia (prezentacja multimedialna)

Nakład pracy studenta (100 godzin)

uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach - 15 godzin

zapoznanie się z literaturą na zajęcia - 10 godzin

przygotowanie prezentacji -10 godzin

poszukiwanie literatury - 15 godzin

praca nad częściami raportu - 50 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Natalia Gawron, Karolina Konopka, Magdalena Poraj-Weder, Joanna Witowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Najderska
Prowadzący grup: Mateusz Jaworski, Małgorzata Najderska, Dominik Puchała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)