Wspieranie nabywania umiejętności językowych u dzieci z trudnościami uczeniu się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PW-5S-WJT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspieranie nabywania umiejętności językowych u dzieci z trudnościami uczeniu się |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 9 sem. PW, moduł: pedagogika korekcyjna, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 9 sem. PW, moduł: pedagogika korekcyjna, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Rozwój językowy dziecka w wieku wczesnoszkolnym – czynniki determinujące rozwój, przyczyny i objawy zaburzeń w rozwoju umiejętności i sprawności językowych. Sposoby i narzędzia diagnozowania umiejętności językowych – przegląd narzędzi diagnostycznych. Trudności w czytaniu i pisaniu (specyficzne i niespecyficzne) – przyczyny i objawy. Przykłady ćwiczeń w czytaniu i pisaniu. Metody wspomagania rozwoju umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, konstruowanie językowych gier dydaktycznych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student /studentka zna i rozumie zróżnicowanie modeli ujmowania procesu wspierania rozwoju dziecka lub ucznia z trudnościami w uczeniu się wynikających z niedostatków opanowania umiejętności językowych; zadania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju języka i mowy dziecka lub ucznia; zasady wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju językowego dziecka; rolę inicjacji artystycznej, zwłaszcza literackiej i teatralnej. Umiejętności Student /studentka potrafi planować, realizować i oceniać efekty spersonalizowanych strategii i programów kształcenia i wychowania z nastawieniem na integralny rozwój dziecka lub ucznia z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z niedostatków opanowania umiejętności językowych. Kompetencje społeczne Student /studentka jest gotowy/gotowa do efektywnej współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, w tym psychologiem, logopedą, pedagogiem, lekarzem, rodzicami dzieci lub uczniów z trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej na rzecz dzieci lub uczniów z trudnościami w uczeniu się i zapewnienia jakości pracy przedszkola lub szkoły. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Olechowska | |
Prowadzący grup: | Ewa Antoszkiewicz, Barbara Pietrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Pietrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.