Podstawy edukacji zdrowotnej dla nauczycieli wczesnej edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PW-5F-PZW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji zdrowotnej dla nauczycieli wczesnej edukacji |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zdrowie – modele, uwarunkowania i zagrożenia. Umiejętności życiowe (life skills) i zachowania prozdrowotne. Podstawy wiedzy o rozwoju biologicznym człowieka. Możliwości wspomagania dziecka w działaniach na rzecz zdrowia i niwelowanie stanów zagrażających zdrowiu. Możliwości zmian w otoczeniu dziecka. Wiedza o procesach uczenia się mózgu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student /studentka zna i rozumie modele, uwarunkowania i zagrożenia zdrowia u dzieci w przedszkolu i klasach I-III. Student /studentka zna istotę umiejętności życiowych (life skills) i zachowań prozdrowotnych u dzieci w przedszkolu i klasach I-III. Student /studentka zna podstawowe zagadnienia rozwoju biologicznego człowieka. Student /studentka zna sposoby wspomagania dziecka i ucznia w działaniach na rzecz zdrowia i niwelowania stanów zagrażających zdrowiu; możliwości zmian w otoczeniu dziecka lub ucznia; procesy uczenia się mózgu. Umiejętności Student /studentka potrafi rozpoznać sytuację zagrożenia dla zdrowia dzieci w przedszkolu i klasach I-III i odpowiednio zareagować. Student /studentka potrafi skutecznie promować zachowania prozdrowotne u dzieci w przedszkolu i klasach I-III. Kompetencje społeczne Student/studentka jest gotowy/gotowa do krzewienia postawy dbałości o zdrowie i ochronę środowiska u dzieci w przedszkolu i klasach I-III. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adamina Korwin-Szymanowska | |
Prowadzący grup: | Anna Falkowska, Anna Mikler-Chwastek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela, Adamina Korwin-Szymanowska | |
Prowadzący grup: | Anna Falkowska, Anna Mikler-Chwastek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
CW
ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Falkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Falkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Podstawy edukacji zdrowotnej dla nauczycieli wczesnej edukacji to możliwość zapoznania się z różnymi formami prowadzenia edukacji nakierowanej na dobrostan człowieka. Wskazanie etapów edukacji zdrowotnej realizowanej w dzieciństwie i młodości, pozwala na włączenie dziecka w aktywny rozwój świadomości promocji zdrowia. |
|
Pełny opis: |
Dokonanie weryfikacji metod aktywizujących w edukacji zdrowotnej według potrzeb odbiorców. Ukazanie roli podmiotowego traktowania ucznia. Poznanie edukacji zdrowotnej w wymiarze globalnej odpowiedzialności za obecne i przyszłe pokolenia, realizujące cele zrównoważonego rozwoju. |
|
Literatura: |
B. Wolny, Edukacja zdrowotna w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli, ORE, Warszawa 2019. B. Eoynarowska (red.), Orgnizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli. ORE, Warszaw 2011. K. Pujer (red.) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wybrane problemy, Wyd. Exante, Wrocław 2016. Lektury uzupełniające: Borzucka-Sitkiewicz, K. (2006). Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. Kraków: Impuls. 5 Woynarowska, B., (1995). Podstawy teoretyczne i strategia edukacji zdrowotnej w szkole. W: Lider. nr 1. Woynarowska, B., Sokołowska, M. (2001). Ścieżka edukacyjna – edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Warszawa: KOWEZ. Woynarowska, B. (2007). Edukacja zdrowotna. Warszawa: PWN. Woynarowska Barbara (red.): „Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2011 A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej, ORE, Warszawa 2019. (https://www.ore.edu.pl/2020/02/edukacja-zdrowotna-w-podstawie-programowej/) A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej. Przedszkole. Szkoła podstawowa: klasy: 1-3. Wyd. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Szkoła podstawowa: klasy IV–VIII Literatura uzupełniająca: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacja-zdrowotna http://www.kuratorium.opole.pl/wp-content/uploads/2018/04/promocja-zdrowego-stylu-zycia-w-swietle-przepisow-prawa.pdf https://padlet.com/wianami/z3cdxrnixhwl4g0x |
|
Uwagi: |
3 pkt ECTS - 80-90h 5h- wykłady, 15h ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 h praca z literaturą przedmiotu 30 h praca w zespole i indywidualnie nad przygotowaniem części materiału do wspólnej prezentacji tematu; indywidualne opracowanie przydzielonych zagadnień Metody pracy: aktywizujące: praca w grupach, praca projektowa, burza mózgów, debata, podające (prezentacja, film) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Pielichowska | |
Prowadzący grup: | Maria Pielichowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
ocena końcowa jest wypracowywana przez wykonanie przydzielonych zadań indywidualnych i zespołowych i zaprezentowanie efektów tej pracy na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
Zdrowie – modele, uwarunkowania i zagrożenia. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne. Podstawy wiedzy o rozwoju biologicznym człowieka. Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej dzieci (dbałość o zdrowie, zdrowe żywienie i aktywność fizyczna, zdrowie psychospołeczne). Umiejętności życiowe (life skills) i zachowania prozdrowotne. Możliwości wspomagania dziecka w działaniach na rzecz zdrowia i niwelowanie stanów zagrażających zdrowiu. Rola środowiska w prowadzeniu działań prozdrowotnych. |
|
Literatura: |
- Antoszczuk, G. 2004, Zajęcia ruchowe w przedszkolu. Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław • Bondarowicz, M., Staniszewski, T. 2006, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego, Warszawa - Brzezińska A. I., (red.), 2014 Rozwój dziecka. Wiek przedszkolny, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa - Charzewska J., (red.), 2011, Jadłospisy dla dzieci w wieku przedszkolnym (śniadania, obiady, podwieczorki) opracowane zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa • Charzewska, J., Chwojnowska, Z., Wajszczyk, B., (red.). 2011, Rekomendacje dla realizatorów żywienia z zakresu zasad prawidłowego żywienia dzieci w przedszkolach., Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa - Harton A., 2013, Zachowania żywieniowe dzieci w Polsce, [w]: J. Szymborski, W. Zatoński W, (red.), Zdrowie dzieci i młodzieży w wymiarze socjomedycznym, Zdrowie Publiczne Monografie, Wszechnica Polska Szkoła Wyższa w Warszawie, Warszawa - Jarosz, M., 2019, Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży. Centrum Dietetyczne - Jarosz, M., Bułhak-Jachymczyk, B., 2008, Normy żywienia człowieka. Podstawy prewencji otyłości i chorób zakaźnych. PZWL, Warszawa - Matejczuk J., 2014, Rozwój dziecka. Wiek przedszkolny, [w:] Brzezińska A. I., Niezbędnik Dobrego Nauczyciela, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa - Przylipiak, M., 2007, Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 roku życia, GWP, Gdańsk - Riahi A., (red.), 2012, Poradnik żywienia dziecka, Zakład Żywienia, Instytut Matki i Dziecka, Warszawa • Sosnowska Bielicz E., Wrótniak J., 2013, Nawyki żywieniowe a otyłość dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym Lubelski Rocznik Pedagogiczny - Woynarowska B., 2008, Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN; Warszawa - Woynarowska B. (2017a), Modele zdrowia, [w:] B. Woynarowska (red.), Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka, PWN, Warszawa • Woynarowska B. (2017b), Terminologia, cele i koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej, [w:] B. Woynarowska (red.), Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka, PWN, Warszawa |
|
Uwagi: |
3 pkt ECTS - 80-90h 5h- wykłady, 15h ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 h praca z literaturą przedmiotu 30 h praca w zespole i indywidualnie nad przygotowaniem części materiału do wspólnej prezentacji tematu; indywidualne opracowanie przydzielonych zagadnień |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Falkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Falkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wiedza – na podstawie egzaminu przeprowadzonego za pośrednictwem Ms. Forms (pytania zamknięte wielokrotnego wyboru) weryfikacja znajomości i rozumienia modeli, uwarunkowania i zagrożenia zdrowia u dzieci w przedszkolu i klasach I-III oraz zagadnienia dotyczące rozwoju biologicznego człowieka. Umiejętności – rozpoznanie sytuacji zagrożenia dla zdrowia dzieci w przedszkolu i klasach I-III i odpowiednio zareagować na podstawie refleksji podczas ogólnych rozmów na wykładzie z Wykładowcą Promowanie zachowania prozdrowotnego u dzieci w przedszkolu i klasach I-III na podstawie zapoznania się z przytoczonymi na wykładzie Strategiami i Programami przygotowanymi przez MEN i inne instytucje Kompetencje społeczne – uczestniczenie w wykładzie jako gotowość do krzewienia postawy dbałości o zdrowie i ochronę środowiska u dzieci w przedszkolu i klasach I – III na podstawie |
|
Pełny opis: |
1. Ustalenia terminologii edukacji zdrowotnej 2. Paradygmaty i podejścia edukacji zdrowotnej 3. Formy i modele edukacji zdrowotnej 4. Umiejętności życiowe (life skills) w rozwoju biologicznym człowieka 5. Ogólne warunki społeczno-ekonomiczne, kulturowe i środowiskowe wpływające na stan zdrowia i zagrożenia zdrowiu, Czynniki w otoczeniu dziecka warunkujące zdrowie 6. PROGRAM WYCHOWACZO-PROFILAKTYCZNY 7. Promocja zdrowia w szkole |
|
Literatura: |
B. Wolny, Edukacja zdrowotna w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli, ORE, Warszawa 2019. B. Eoynarowska (red.), Orgnizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli. ORE, Warszaw 2011. K. Pujer (red.) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wybrane problemy, Wyd. Exante, Wrocław 2016. Lektury uzupełniające: Borzucka-Sitkiewicz, K. (2006). Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. Kraków: Impuls. 5 Woynarowska, B., (1995). Podstawy teoretyczne i strategia edukacji zdrowotnej w szkole. W: Lider. nr 1. Woynarowska, B., Sokołowska, M. (2001). Ścieżka edukacyjna – edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Warszawa: KOWEZ. Woynarowska, B. (2007). Edukacja zdrowotna. Warszawa: PWN. Woynarowska Barbara (red.): „Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2011 A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej, ORE, Warszawa 2019. (https://www.ore.edu.pl/2020/02/edukacja-zdrowotna-w-podstawie-programowej/) A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej. Przedszkole. Szkoła podstawowa: klasy: 1-3. Wyd. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Szkoła podstawowa: klasy IV–VIII Literatura uzupełniająca: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacja-zdrowotna http://www.kuratorium.opole.pl/wp-content/uploads/2018/04/promocja-zdrowego-stylu-zycia-w-swietle-przepisow-prawa.pdf https://padlet.com/wianami/z3cdxrnixhwl4g0x |
|
Uwagi: |
3 pkt ECTS - 80-90h 5h- wykłady, 15h ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 h praca z literaturą przedmiotu 30 h praca w zespole i indywidualnie nad przygotowaniem części materiału do wspólnej prezentacji tematu; indywidualne opracowanie przydzielonych zagadnień Wiedza – na podstawie egzaminu przeprowadzonego za pośrednictwem Ms. Forms (pytania zamknięte wielokrotnego wyboru) weryfikacja znajomości i rozumienia modeli, uwarunkowania i zagrożenia zdrowia u dzieci w przedszkolu i klasach I-III oraz zagadnienia dotyczące rozwoju biologicznego człowieka. Umiejętności – rozpoznanie sytuacji zagrożenia dla zdrowia dzieci w przedszkolu i klasach I-III i odpowiednio zareagować na podstawie refleksji podczas ogólnych rozmów na wykładzie z Wykładowcą Promowanie zachowania prozdrowotnego u dzieci w przedszkolu i klasach I-III na podstawie zapoznania się z przytoczonymi na wykładzie Strategiami i Programami przygotowanymi przez MEN i inne instytucje Kompetencje społeczne – uczestniczenie w wykładzie jako gotowość do krzewienia postawy dbałości o zdrowie i ochronę środowiska u dzieci w przedszkolu i klasach I – III na podstawie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Falkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Falkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wiedza – na podstawie egzaminu przeprowadzonego za pośrednictwem Ms. Forms (pytania zamknięte wielokrotnego wyboru) weryfikacja znajomości i rozumienia modeli, uwarunkowania i zagrożenia zdrowia u dzieci w przedszkolu i klasach I-III oraz zagadnienia dotyczące rozwoju biologicznego człowieka. Umiejętności – rozpoznanie sytuacji zagrożenia dla zdrowia dzieci w przedszkolu i klasach I-III i odpowiednio zareagowanie na podstawie refleksji podczas ogólnych rozmów na wykładzie z Wykładowcą Promowanie zachowania prozdrowotnego u dzieci w przedszkolu i klasach I-III na podstawie zapoznania się z przytoczonymi na wykładzie Strategiami i Programami przygotowanymi przez MEN i inne instytucje Kompetencje społeczne – uczestniczenie w wykładzie jako gotowość do krzewienia postawy dbałości o zdrowie i ochronę środowiska u dzieci w przedszkolu i klasach I – III na podstawie |
|
Pełny opis: |
1. Ustalenia terminologii edukacji zdrowotnej 2. Paradygmaty i podejścia edukacji zdrowotnej 3. Formy i modele edukacji zdrowotnej 4. Umiejętności życiowe (life skills) w rozwoju biologicznym człowieka 5. Ogólne warunki społeczno-ekonomiczne, kulturowe i środowiskowe wpływające na stan zdrowia i zagrożenia zdrowiu, Czynniki w otoczeniu dziecka warunkujące zdrowie 6. PROGRAM WYCHOWACZO-PROFILAKTYCZNY 7. Promocja zdrowia w szkole |
|
Literatura: |
B. Wolny, Edukacja zdrowotna w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli, ORE, Warszawa 2019. B. Woynarowska (red.), Orgnizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli. ORE, Warszaw 2011. K. Pujer (red.) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wybrane problemy, Wyd. Exante, Wrocław 2016. Lektury uzupełniające: Borzucka-Sitkiewicz, K. (2006). Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. Kraków: Impuls. 5 Woynarowska, B., (1995). Podstawy teoretyczne i strategia edukacji zdrowotnej w szkole. W: Lider. nr 1. Woynarowska, B., Sokołowska, M. (2001). Ścieżka edukacyjna – edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Warszawa: KOWEZ. Woynarowska, B. (2007). Edukacja zdrowotna. Warszawa: PWN. Woynarowska Barbara (red.): „Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2011 A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej, ORE, Warszawa 2019. (https://www.ore.edu.pl/2020/02/edukacja-zdrowotna-w-podstawie-programowej/) A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej. Przedszkole. Szkoła podstawowa: klasy: 1-3. Wyd. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Szkoła podstawowa: klasy IV–VIII https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacja-zdrowotna http://www.kuratorium.opole.pl/wp-content/uploads/2018/04/promocja-zdrowego-stylu-zycia-w-swietle-przepisow-prawa.pdf https://padlet.com/wianami/z3cdxrnixhwl4g0x |
|
Uwagi: |
3 pkt ECTS - 80-90h 5h- wykłady, 15h ćwiczenia - godziny kontaktowe 30 h praca z literaturą przedmiotu 30 h praca w zespole i indywidualnie nad przygotowaniem części materiału do wspólnej prezentacji tematu; indywidualne opracowanie przydzielonych zagadnień Metody aktywizujące: burza mózgów, praca grupowa, praca indywidualna Metoda podająca: wprowadzenie – część uzupełniająca wykład, niezbędna do realizowania ćwiczeń, które utrwalają wiedzę w postaci zdobytych umiejętności i kompetencji pedagoga. Sposób pomiaru efektów kształcenia: Obecność na zajęciach. Dopuszczalne 1 nieobecności • Aktywny udział w zajęciach w czasie grupowych i indywidualnych prac. • Przygotowanie projektu edukacji zdrowotnej w przedszkolu • Przygotowanie projektu edukacji zdrowotnej dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym wykonanie projektu z zakresu edukacji zdrowotnej dla uczniów klas 1-3 promujący rozwój biologiczny człowieka. Każdy projekt powinien zawierać: cel ogólny, 3 cele szczegółowe, opis 3 ćwiczeń aktywizujących. Forma: prezentacja multimedialna przekazana do Wykładowcy przez Starostę grupy. Ćwiczenia będzie trzeba zaprezentować na zajęciach w APS. Ocena będzie indywidualna i uzależniona od poziomu kreatywności pomysłów Studentów oraz spełnienia poszczególnych wytycznych. Sposób realizacji: wykonanie projektu z zakresu edukacji zdrowotnej dla dzieci w wieku przedszkolnym, wskazujący zależność zdrowia od przyrody. Każdy projekt powinien zawierać: cel ogólny, 3 cele szczegółowe, opis 3 ćwiczeń aktywizujących wraz z przygotowaniem środków dydaktycznych. Forma: prezentacja multimedialna przekazana do Wykładowcy przez Starostę grupy. Kryteria oceniania: Forma zaprezentowania ćwiczeń na zajęciach w APS w ramach angażującej symulacji wszystkich Studentów w grupie. Ocena z 2 projektów będzie indywidualna i uzależniona od poziomu diagnozy przeprowadzonej w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz spełnienia wytycznych wskazanych w konspekcie scenariusza, zapisanych na kanale Ms. Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.