Metodyka nauczania języka obcego w klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PW-5F-MOK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania języka obcego w klasach I-III |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 8 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 8 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III (np. Total Physical Response TPRJ. J. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla I etapu edukacyjnego w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna i rozumie metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I–III szkoły podstawowej, w tym Total Physical Response (TPRJ) J. Ashera, The Silent Way C. Gattegno. Zna i rozumie podstawę programową dla I etapu edukacyjnego w zakresie języka obcego. Zna i rozumie metody projektowania zajęć z języka obcego, dobór i opracowanie środków dydaktycznych; strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji; uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw, w tym: tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych, w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Zna i rozumie znaczenie gier i zabaw, teatru i dramy, storytelling, piosenki i ruchu w nauczaniu języka obcego uczniów klas I-III; techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Zna i rozumie zasady oceniania umiejętności językowych uczniów klas I-III. Umiejętności Student/-ka potrafi zaprojektować zajęcia z wykorzystaniem nauczania sytuacyjnego z uczniami klas I-III. Potrafi wykorzystać gry, zabawy, piosenkę i ruch w nauczaniu języka obcego uczniów klas I-III. Potrafi efektywnie wykorzystać multimedia w nauczaniu języka obcego uczniów klas I-III. Kompetencje społeczne Student/-ka jest gotowy/gotowa do pozytywnego motywowania uczniów do aktywnego zaangażowania się w naukę języka obcego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Wenderlich | |
Prowadzący grup: | Maja Wenderlich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu student: - wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach; - przygotowuje w grupie prezentację multimedialną bądź krótki film odnośnie wybranych treści teoretycznych, - przygotowuje w grupie wybraną formę teatralną (scenariusz, materiały, stroje itd.), która będzie zaprezentowana dzieciom z klas I-III. |
|
Pełny opis: |
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. 2. Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III. 3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. 4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. 5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. 6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. 7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. 8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 30 Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15 Tworzenie scenariusza krótkiego wystąpienia oraz prezentacji multimedialnej bądź filmu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Wenderlich | |
Prowadzący grup: | Maja Wenderlich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu student: - wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach; - przygotowuje w grupie prezentację multimedialną bądź krótki film odnośnie wybranych treści teoretycznych, - przygotowuje w grupie wybraną formę teatralną (scenariusz, materiały, stroje itd.), która będzie zaprezentowana dzieciom z klas I-III. |
|
Pełny opis: |
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. 2. Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III. 3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. 4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. 5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. 6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. 7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. 8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina |
|
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PW Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 30 Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15 Tworzenie scenariusza krótkiego wystąpienia oraz prezentacji multimedialnej bądź filmu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Jelinek | |
Prowadzący grup: | Malwina Gnat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu student: - wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach; - przygotowuje w grupie prezentację multimedialną bądź krótki film odnośnie wybranych treści teoretycznych, - przygotowuje lekcję języka angielskiego dla klas I-III |
|
Pełny opis: |
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. 2. Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III. 3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. 4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. 5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. 6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. 7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. 8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina |
|
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PW Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 30 Godziny przeznaczone na określoną formę pracy samodzielnej: 10 Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 10 Tworzenie scenariusza krótkiego wystąpienia oraz prezentacji multimedialnej bądź filmu: 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adamina Korwin-Szymanowska | |
Prowadzący grup: | Sylwia Krajza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu student: - wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach; - przygotowuje w grupie prezentację multimedialną odnośnie do wybranych treści teoretycznych wraz z częścią praktyczną |
|
Pełny opis: |
1. Podstawa programowa dla szkół podstawowych (I-III) w zakresie języka obcego. 2. Metody nauczania języka obcego dzieci w klasach I-III. 3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. 4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. 5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. 6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. 7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. 8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. • Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN. • Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press. • Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. • Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. • Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. • Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. • Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek. • Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42. • Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN. Dodatkowo dostępne on-line: • Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, • Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. Literatura uzupełniająca: • Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. • Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. Godziny kontaktowe: 15 Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 7 Tworzenie prezentacji multimedialnej: 8 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Wenderlich | |
Prowadzący grup: | Maja Wenderlich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adamina Korwin-Szymanowska | |
Prowadzący grup: | Sylwia Krajza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.