Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Małe dziecko w cyberprzestrzeni

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PW-5F-MDC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Małe dziecko w cyberprzestrzeni
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla 7 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 8 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 8 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Podstawowe pojęcia i koncepcje dotyczące mediów cyfrowych i cyberprzestrzeni. Szanse i zagrożenia wynikające z korzystania przez dzieci z mediów cyfrowych i przebywania w świecie wirtualnym. Zasady bezpiecznego poruszania się w cyberprzestrzeni i rozpoznawania ewentualnych zagrożeń.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020.

N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018.

H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.

A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019.

Literatura uzupełniająca

A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76.

T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49

K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student /studentka zna i rozumie kulturowe, antropologiczne, aksjologiczne i socjologiczne opisy cyberprzestrzeni jako jednej z przestrzeni współczesnej egzystencji dziecka; funkcje edukacji z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek; typy i rolę ideologii w życiu społecznym i kształtowaniu cyberprzestrzeni; opis, charakterystykę, specyfikę, ulokowanie społeczne, możliwości i blokady rozwojowe różnych grup społecznych w kontekście korzystania z cyberprzestrzeni lub wykluczenia cyfrowego; elementy socjologii edukacji z uwzględnieniem społecznych zysków i strat z życia w świecie wirtualnym.

Umiejętności

Student /studentka potrafi interpretować działalność nauczycieli w kontekście jej prowadzenia z wykorzystaniem technik informacyjnych, prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie poparte rozbudowaną wiedzą teoretyczną na temat korzystania z cyberprzestrzeni w procesie wychowania i kształcenia w celu budowania świadomości i kompetencji dzieci i uczniów.

Kompetencje społeczne

Student /studentka jest gotowy/gotowa do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wiedzę pedagogiczną dotyczącą działalności pedagogicznej w świecie wirtualnym.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

• Aktywność podczas zajęć

• Wykonywanie zadań zleconych po zajęciach

• Kolokwium zaliczeniowe

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 12

Przygotowanie się do zajęć: 5

Analiza zalecanych lektur: 5

Przygotowanie się do zaliczenia: 3

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Bednarska
Prowadzący grup: Natalia Bednarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę

Pełny opis:

Bloki tematyczne

1. Cyberprzestrzeń i jej cechy. Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, klasyfikacja zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, teoretyczne podstawy profilaktyki zachowań problemowych, klasyfikacja poziomów profilaktycznych, diagnoza e-uzależnień dzieci oraz podstawy pracy terapeutycznej.

2. Konsekwencje obecności mediów na rozwój mowy, poznawczy, emocjonalno – społeczny małego dziecka – szanse i zagrożenia.

3. Cyberwychowanie, cyberedukacja.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020.

N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018.

H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.

A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019.

Literatura uzupełniająca

A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76.

T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49

K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4.

Uwagi:

Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu,

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 12

Przygotowanie się do zajęć: 5

Analiza zalecanych lektur: 5

Przygotowanie się do zaliczenia: 3

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Bednarska
Prowadzący grup: Natalia Bednarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę

Metody pracy: Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu,

Pełny opis:

Bloki tematyczne

1. Cyberprzestrzeń i jej cechy. Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, klasyfikacja zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, teoretyczne podstawy profilaktyki zachowań problemowych, klasyfikacja poziomów profilaktycznych, diagnoza e-uzależnień dzieci oraz podstawy pracy terapeutycznej.

2. Konsekwencje obecności mediów na rozwój mowy, poznawczy, emocjonalno – społeczny małego dziecka – szanse i zagrożenia.

3. Cyberwychowanie, cyberedukacja.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020.

N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018.

H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.

A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019.

Literatura uzupełniająca

A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76.

T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49

K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4.

Uwagi:

Warunki zaliczenia:

• Aktywność podczas zajęć

• Wykonywanie zadań zleconych po zajęciach

• Kolokwium zaliczeniowe

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 12

Przygotowanie się do zajęć: 5

Analiza zalecanych lektur: 5

Przygotowanie się do zaliczenia: 3

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Natalia Bednarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Bednarska
Prowadzący grup: Natalia Bednarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę

Metody pracy: Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu,

Pełny opis:

Bloki tematyczne:

Pojęcie cyberprzestrzeni w ujęciu antropologicznym, aksjologicznym i socjologicznym.

Cyberprzestrzeń jako przestrzeń współczesnej egzystencji dziecka.

Konsekwencje korzystania z cyberprzestrzeni przez dziecko. Następstwa wykluczenia cyfrowego dziecka

Edukacja z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek.

Wykorzystanie technologii informacyjnych przez nauczyciela w procesie wychowania i kształcenia. Samokształcenie z zakresu technologii informacyjnych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020.

N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018.

H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.

A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019.

Literatura uzupełniająca

A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76.

T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49

K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4.

Uwagi:

Na zaliczenie studentka/student:

• Przygotowuje (indywidualnie) mapę myśli dla pojęcia: „cyberprzestrzeń”, uwzględniając kontekst antropologiczny, aksjologiczny i socjologiczny (10 pkt);

• Przygotowuje (w grupie) prezentację na jeden z wybranych tematów: Konsekwencje z korzystania z mediów dla 1) fizycznego i motorycznego rozwoju dziecka, 2) percepcji wzrokowej i słuchowej dziecka, 3) poznawczego rozwoju dziecka 4) mowy dziecka 5) rozwoju emocjonalnego dziecka 6) rozwoju społecznego dziecka (suma pkt: 25 pkt)

• Przygotowuje (w grupie): szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla rodziców na temat korzystania z mediów przez dzieci (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla rodziców, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz rodzicom) (25 pkt)

• Przygotowuje (w grupie) szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla nauczycieli na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w przedszkolu i szkole (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla nauczycieli, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz nauczycielom) (25 pkt)

Kryteria zaliczenia mapy myśli pojęcia „cyberprzestrzeń”:

• wyjaśnienie pojęcia (3 pkt)

• uwzględnienie kontekstu antropologicznego, aksjologicznego i socjologicznego (6 pkt)

• estetyka wykonania mapy myśli (1 pkt)

Kryteria zaliczenia prezentacji wykonanej w programie MS Power Point i zaprezentowanej na zajęciach:

• Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie podanych przez wykładowcę źródeł (5 pkt)

• Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie źródeł samodzielnie wyszukanych przez studentki (5 pkt)

• Język prezentacji (w tym stosowanie terminologii pedagogicznej i psychologicznej – zarówno w prezentacji, jak i opisie słownym na zajęciach; stosowanie zasad poprawności językowej) (5 pkt)

• Czytelność i estetyka prezentacji (w tym zastosowane kolory, ilustracje, schematy, grafiki, animacje dostosowanie czcionki, układ treści i tempo wyświetlania prezentacji) (5 pkt)

• Zaangażowanie całej grupy do dyskusji/refleksji na temat podejmowany w prezentacji (5 pkt)

Kryteria oceny projektu szkolenia: (25 pkt):

• wartość merytoryczna - omówienie zagadnienia oraz obowiązkowe przywołanie źródeł (5 pkt;)

• trafność wyboru metod i środków dydaktycznych do omawianego zagadnienia (5 pkt),

• realizacja założonych celów dydaktyczno-wychowawczych (5pkt);

• dostosowanie szkolenia, w tym materiałów dydaktycznych do potrzeb jego uczestników (5 pkt);

• sposób prezentacji przygotowanego materiału (5pkt);

Za aktywności wskazane przez prowadzącego przyznawane są punkty. Łączna liczba punktów otrzymanych przez studentkę lub studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą:

0%-50% ocena niedostateczna

51%-60% ocena dostateczna

61%-70% ocena dostateczna plus

71%-80% ocena dobra

81%-90% ocena dobra plus

91% i więcej ocena bardzo dobra

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 12

Przygotowanie się do zajęć: 5

Analiza zalecanych lektur: 5

Przygotowanie się do zaliczenia: 3

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Bednarska
Prowadzący grup: Natalia Bednarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę

Metody pracy: Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu,

Pełny opis:

Bloki tematyczne

Bloki tematyczne:

Pojęcie cyberprzestrzeni w ujęciu antropologicznym, aksjologicznym i socjologicznym.

Cyberprzestrzeń jako przestrzeń współczesnej egzystencji dziecka.

Konsekwencje korzystania z cyberprzestrzeni przez dziecko. Następstwa wykluczenia cyfrowego dziecka

Edukacja z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek.

Wykorzystanie technologii informacyjnych przez nauczyciela w procesie wychowania i kształcenia. Samokształcenie z zakresu technologii informacyjnych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020.

N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018.

H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017.

A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019.

Literatura uzupełniająca

A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76.

T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49

K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4.

Uwagi:

Na zaliczenie studentka/student:

• Przygotowuje (indywidualnie) mapę myśli dla pojęcia: „cyberprzestrzeń”, uwzględniając kontekst antropologiczny, aksjologiczny i socjologiczny (10 pkt);

• Przygotowuje (w grupie) głosy w dyskusji na temat szans i zagrożeń wynikających z cyberprzestrzeni dla dziecka. Każda grupa przygotowuje jeden z wybranych tematów: Konsekwencje z korzystania z mediów dla 1) fizycznego i motorycznego rozwoju dziecka, 2) percepcji wzrokowej i słuchowej dziecka, 3) poznawczego rozwoju dziecka 4) mowy dziecka 5) rozwoju emocjonalnego dziecka 6) rozwoju społecznego dziecka (suma pkt: 25 pkt)

• Przygotowuje (w grupie): szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla rodziców na temat korzystania z mediów przez dzieci (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla rodziców, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz rodzicom) (25 pkt)

• Przygotowuje (w grupie) szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla nauczycieli na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w przedszkolu i szkole (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla nauczycieli, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz nauczycielom) (25 pkt)

Kryteria zaliczenia mapy myśli pojęcia „cyberprzestrzeń”:

• wyjaśnienie pojęcia (3 pkt)

• uwzględnienie kontekstu antropologicznego, aksjologicznego i socjologicznego (6 pkt)

• estetyka wykonania mapy myśli (1 pkt)

Kryteria zaliczenia prezentacji wykonanej w programie MS Power Point i zaprezentowanej na zajęciach:

• Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie podanych przez wykładowcę źródeł (5 pkt)

• Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie źródeł samodzielnie wyszukanych przez studentki (5 pkt)

• Język prezentacji (w tym stosowanie terminologii pedagogicznej i psychologicznej – zarówno w prezentacji, jak i opisie słownym na zajęciach; stosowanie zasad poprawności językowej) (5 pkt)

• Czytelność i estetyka prezentacji (w tym zastosowane kolory, ilustracje, schematy, grafiki, animacje dostosowanie czcionki, układ treści i tempo wyświetlania prezentacji) (5 pkt)

• Zaangażowanie całej grupy do dyskusji/refleksji na temat podejmowany w prezentacji (5 pkt)

Kryteria oceny projektu szkolenia: (25 pkt):

• wartość merytoryczna - omówienie zagadnienia oraz obowiązkowe przywołanie źródeł (5 pkt;)

• trafność wyboru metod i środków dydaktycznych do omawianego zagadnienia (5 pkt),

• realizacja założonych celów dydaktyczno-wychowawczych (5pkt);

• dostosowanie szkolenia, w tym materiałów dydaktycznych do potrzeb jego uczestników (5 pkt);

• sposób prezentacji przygotowanego materiału (5pkt);

Za aktywności wskazane przez prowadzącego przyznawane są punkty. Łączna liczba punktów otrzymanych przez studentkę lub studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą:

0%-50% ocena niedostateczna

51%-60% ocena dostateczna

61%-70% ocena dostateczna plus

71%-80% ocena dobra

81%-90% ocena dobra plus

91% i więcej ocena bardzo dobra

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 12

Przygotowanie się do zajęć: 5

Analiza zalecanych lektur: 5

Przygotowanie się do zaliczenia: 3

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)