Małe dziecko w cyberprzestrzeni
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PW-5F-MDC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Małe dziecko w cyberprzestrzeni |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 7 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 8 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 8 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Podstawowe pojęcia i koncepcje dotyczące mediów cyfrowych i cyberprzestrzeni. Szanse i zagrożenia wynikające z korzystania przez dzieci z mediów cyfrowych i przebywania w świecie wirtualnym. Zasady bezpiecznego poruszania się w cyberprzestrzeni i rozpoznawania ewentualnych zagrożeń. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020. N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018. H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017. A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019. Literatura uzupełniająca A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76. T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49 K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student /studentka zna i rozumie kulturowe, antropologiczne, aksjologiczne i socjologiczne opisy cyberprzestrzeni jako jednej z przestrzeni współczesnej egzystencji dziecka; funkcje edukacji z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek; typy i rolę ideologii w życiu społecznym i kształtowaniu cyberprzestrzeni; opis, charakterystykę, specyfikę, ulokowanie społeczne, możliwości i blokady rozwojowe różnych grup społecznych w kontekście korzystania z cyberprzestrzeni lub wykluczenia cyfrowego; elementy socjologii edukacji z uwzględnieniem społecznych zysków i strat z życia w świecie wirtualnym. Umiejętności Student /studentka potrafi interpretować działalność nauczycieli w kontekście jej prowadzenia z wykorzystaniem technik informacyjnych, prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie poparte rozbudowaną wiedzą teoretyczną na temat korzystania z cyberprzestrzeni w procesie wychowania i kształcenia w celu budowania świadomości i kompetencji dzieci i uczniów. Kompetencje społeczne Student /studentka jest gotowy/gotowa do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wiedzę pedagogiczną dotyczącą działalności pedagogicznej w świecie wirtualnym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: • Aktywność podczas zajęć • Wykonywanie zadań zleconych po zajęciach • Kolokwium zaliczeniowe Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 12 Przygotowanie się do zajęć: 5 Analiza zalecanych lektur: 5 Przygotowanie się do zaliczenia: 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Bednarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Bednarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę |
|
Pełny opis: |
Bloki tematyczne 1. Cyberprzestrzeń i jej cechy. Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, klasyfikacja zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, teoretyczne podstawy profilaktyki zachowań problemowych, klasyfikacja poziomów profilaktycznych, diagnoza e-uzależnień dzieci oraz podstawy pracy terapeutycznej. 2. Konsekwencje obecności mediów na rozwój mowy, poznawczy, emocjonalno – społeczny małego dziecka – szanse i zagrożenia. 3. Cyberwychowanie, cyberedukacja. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020. N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018. H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017. A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019. Literatura uzupełniająca A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76. T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49 K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4. |
|
Uwagi: |
Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu, Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 12 Przygotowanie się do zajęć: 5 Analiza zalecanych lektur: 5 Przygotowanie się do zaliczenia: 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Bednarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Bednarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę Metody pracy: Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu, |
|
Pełny opis: |
Bloki tematyczne 1. Cyberprzestrzeń i jej cechy. Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, klasyfikacja zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią, teoretyczne podstawy profilaktyki zachowań problemowych, klasyfikacja poziomów profilaktycznych, diagnoza e-uzależnień dzieci oraz podstawy pracy terapeutycznej. 2. Konsekwencje obecności mediów na rozwój mowy, poznawczy, emocjonalno – społeczny małego dziecka – szanse i zagrożenia. 3. Cyberwychowanie, cyberedukacja. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020. N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018. H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017. A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019. Literatura uzupełniająca A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76. T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49 K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4. |
|
Uwagi: |
Warunki zaliczenia: • Aktywność podczas zajęć • Wykonywanie zadań zleconych po zajęciach • Kolokwium zaliczeniowe Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 12 Przygotowanie się do zajęć: 5 Analiza zalecanych lektur: 5 Przygotowanie się do zaliczenia: 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Natalia Bednarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Bednarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Bednarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę Metody pracy: Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu, |
|
Pełny opis: |
Bloki tematyczne: Pojęcie cyberprzestrzeni w ujęciu antropologicznym, aksjologicznym i socjologicznym. Cyberprzestrzeń jako przestrzeń współczesnej egzystencji dziecka. Konsekwencje korzystania z cyberprzestrzeni przez dziecko. Następstwa wykluczenia cyfrowego dziecka Edukacja z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek. Wykorzystanie technologii informacyjnych przez nauczyciela w procesie wychowania i kształcenia. Samokształcenie z zakresu technologii informacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020. N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018. H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017. A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019. Literatura uzupełniająca A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76. T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49 K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4. |
|
Uwagi: |
Na zaliczenie studentka/student: • Przygotowuje (indywidualnie) mapę myśli dla pojęcia: „cyberprzestrzeń”, uwzględniając kontekst antropologiczny, aksjologiczny i socjologiczny (10 pkt); • Przygotowuje (w grupie) prezentację na jeden z wybranych tematów: Konsekwencje z korzystania z mediów dla 1) fizycznego i motorycznego rozwoju dziecka, 2) percepcji wzrokowej i słuchowej dziecka, 3) poznawczego rozwoju dziecka 4) mowy dziecka 5) rozwoju emocjonalnego dziecka 6) rozwoju społecznego dziecka (suma pkt: 25 pkt) • Przygotowuje (w grupie): szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla rodziców na temat korzystania z mediów przez dzieci (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla rodziców, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz rodzicom) (25 pkt) • Przygotowuje (w grupie) szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla nauczycieli na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w przedszkolu i szkole (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla nauczycieli, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz nauczycielom) (25 pkt) Kryteria zaliczenia mapy myśli pojęcia „cyberprzestrzeń”: • wyjaśnienie pojęcia (3 pkt) • uwzględnienie kontekstu antropologicznego, aksjologicznego i socjologicznego (6 pkt) • estetyka wykonania mapy myśli (1 pkt) Kryteria zaliczenia prezentacji wykonanej w programie MS Power Point i zaprezentowanej na zajęciach: • Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie podanych przez wykładowcę źródeł (5 pkt) • Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie źródeł samodzielnie wyszukanych przez studentki (5 pkt) • Język prezentacji (w tym stosowanie terminologii pedagogicznej i psychologicznej – zarówno w prezentacji, jak i opisie słownym na zajęciach; stosowanie zasad poprawności językowej) (5 pkt) • Czytelność i estetyka prezentacji (w tym zastosowane kolory, ilustracje, schematy, grafiki, animacje dostosowanie czcionki, układ treści i tempo wyświetlania prezentacji) (5 pkt) • Zaangażowanie całej grupy do dyskusji/refleksji na temat podejmowany w prezentacji (5 pkt) Kryteria oceny projektu szkolenia: (25 pkt): • wartość merytoryczna - omówienie zagadnienia oraz obowiązkowe przywołanie źródeł (5 pkt;) • trafność wyboru metod i środków dydaktycznych do omawianego zagadnienia (5 pkt), • realizacja założonych celów dydaktyczno-wychowawczych (5pkt); • dostosowanie szkolenia, w tym materiałów dydaktycznych do potrzeb jego uczestników (5 pkt); • sposób prezentacji przygotowanego materiału (5pkt); Za aktywności wskazane przez prowadzącego przyznawane są punkty. Łączna liczba punktów otrzymanych przez studentkę lub studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą: 0%-50% ocena niedostateczna 51%-60% ocena dostateczna 61%-70% ocena dostateczna plus 71%-80% ocena dobra 81%-90% ocena dobra plus 91% i więcej ocena bardzo dobra Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 12 Przygotowanie się do zajęć: 5 Analiza zalecanych lektur: 5 Przygotowanie się do zaliczenia: 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Bednarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Bednarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat z zaproponowanych przez wykładowcę Metody pracy: Praca w grupach, dyskusja, praca z tekstem, badanie w działaniu, |
|
Pełny opis: |
Bloki tematyczne Bloki tematyczne: Pojęcie cyberprzestrzeni w ujęciu antropologicznym, aksjologicznym i socjologicznym. Cyberprzestrzeń jako przestrzeń współczesnej egzystencji dziecka. Konsekwencje korzystania z cyberprzestrzeni przez dziecko. Następstwa wykluczenia cyfrowego dziecka Edukacja z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek. Wykorzystanie technologii informacyjnych przez nauczyciela w procesie wychowania i kształcenia. Samokształcenie z zakresu technologii informacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: N. Bednarska (red.), Dziecko-media-rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, 2020. N. Kardaras, Dzieci ekranu. Jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu, 2018. H. Krauze- Sikorska, M. Klichowski, Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, 2017. A. Wrońska, R. Lew-Starowicz, A. Rywczyńska, Edukacja-relacja-zabawa. Wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, 2019. Literatura uzupełniająca A. Szpakowska. Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni. Parezja. Forum Młodych Pedagogów Przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN 2:65-76. T. Biernat, Cyberwychowanie – cicha rewolucja w cyberprzestrzeni. O potrzebie cyberpedagogiki. PAEDAGOGIA CHRISTIANA 1/49 K. Frączkowska, Hikikomori – japoński syndrom wycofania społecznego jako problem współczesnych uczniów polskich szkół. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu oraz badań własnych, Rozprawy Społeczne 2021, Tom 16, Nr 4. |
|
Uwagi: |
Na zaliczenie studentka/student: • Przygotowuje (indywidualnie) mapę myśli dla pojęcia: „cyberprzestrzeń”, uwzględniając kontekst antropologiczny, aksjologiczny i socjologiczny (10 pkt); • Przygotowuje (w grupie) głosy w dyskusji na temat szans i zagrożeń wynikających z cyberprzestrzeni dla dziecka. Każda grupa przygotowuje jeden z wybranych tematów: Konsekwencje z korzystania z mediów dla 1) fizycznego i motorycznego rozwoju dziecka, 2) percepcji wzrokowej i słuchowej dziecka, 3) poznawczego rozwoju dziecka 4) mowy dziecka 5) rozwoju emocjonalnego dziecka 6) rozwoju społecznego dziecka (suma pkt: 25 pkt) • Przygotowuje (w grupie): szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla rodziców na temat korzystania z mediów przez dzieci (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla rodziców, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz rodzicom) (25 pkt) • Przygotowuje (w grupie) szczegółowy konspekt jednodniowego szkolenia dla nauczycieli na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w przedszkolu i szkole (zakres tematyczny, opis ćwiczeń/zadań dla nauczycieli, materiały wykorzystywane podczas szkolenia i materiały, które przekażesz nauczycielom) (25 pkt) Kryteria zaliczenia mapy myśli pojęcia „cyberprzestrzeń”: • wyjaśnienie pojęcia (3 pkt) • uwzględnienie kontekstu antropologicznego, aksjologicznego i socjologicznego (6 pkt) • estetyka wykonania mapy myśli (1 pkt) Kryteria zaliczenia prezentacji wykonanej w programie MS Power Point i zaprezentowanej na zajęciach: • Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie podanych przez wykładowcę źródeł (5 pkt) • Zawartość merytoryczna prezentacji, wykorzystanie źródeł samodzielnie wyszukanych przez studentki (5 pkt) • Język prezentacji (w tym stosowanie terminologii pedagogicznej i psychologicznej – zarówno w prezentacji, jak i opisie słownym na zajęciach; stosowanie zasad poprawności językowej) (5 pkt) • Czytelność i estetyka prezentacji (w tym zastosowane kolory, ilustracje, schematy, grafiki, animacje dostosowanie czcionki, układ treści i tempo wyświetlania prezentacji) (5 pkt) • Zaangażowanie całej grupy do dyskusji/refleksji na temat podejmowany w prezentacji (5 pkt) Kryteria oceny projektu szkolenia: (25 pkt): • wartość merytoryczna - omówienie zagadnienia oraz obowiązkowe przywołanie źródeł (5 pkt;) • trafność wyboru metod i środków dydaktycznych do omawianego zagadnienia (5 pkt), • realizacja założonych celów dydaktyczno-wychowawczych (5pkt); • dostosowanie szkolenia, w tym materiałów dydaktycznych do potrzeb jego uczestników (5 pkt); • sposób prezentacji przygotowanego materiału (5pkt); Za aktywności wskazane przez prowadzącego przyznawane są punkty. Łączna liczba punktów otrzymanych przez studentkę lub studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą: 0%-50% ocena niedostateczna 51%-60% ocena dostateczna 61%-70% ocena dostateczna plus 71%-80% ocena dobra 81%-90% ocena dobra plus 91% i więcej ocena bardzo dobra Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 12 Przygotowanie się do zajęć: 5 Analiza zalecanych lektur: 5 Przygotowanie się do zaliczenia: 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.