Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty budowania zespołu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-WBZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty budowania zespołu
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. PE, psychopedagogika kreatywności, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, psychopedagogika kreatywności, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Skrócony opis:

- praca pisemna

- prezentacja na forum grupy

- obserwacja aktywności studenta / studentki podczas treningu

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość. Dynamika pracy zespołowej, etapy formowania grupy, role grupowe. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, „Ja wgrupie” – rozwój kompetencji interpersonalnych. Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, dynamika procesu grupowego: wymiar zadaniowy i społeczny, role grupowe, interakcje, cele, normy, status, zaufanie i spójność. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna.

Literatura:

Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN

Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości oraz zakłóceń.

Posiada wiedzę dotyczącą komunikacji społecznej w grupie, sposobów formowania grupy oraz dynamiki zachodzących w niej procesów; ma wiedzę dotyczącą technik i metod zwiększających efektywność pełnienia ról grupowych i społecznego funkcjonowania w grupie.

Umiejętności

Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi dokonać autoprezentacji.

Umie precyzyjnie przekazać komunikat, werbalny i pozawerbalny, bezpośredni i pośredni, a także dopasować go do odbiorcy.

Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.

Potrafi dostosować komunikat do odbiorcy i sytuacji zadaniowej, umie kierować pracą zespołu.

Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role.

Posiada umiejętność współpracy w grupie, potrafi pełnić różne funkcje w zespole.

Kompetencje społeczne

Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego w sposób przedsiębiorczy.

Ma świadomość poziomu swoich umiejętności interpersonalnych i ich roli w uczestnictwie w życiu społecznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Weremczuk-Marczyńska
Prowadzący grup: Ewa Weremczuk-Marczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

1.praca pisemna

2. prezentacja na forum grupy

3. obserwacja aktywności studenta / studentki podczas treningu

Zaliczenie na podstawie przesłanych prac za pośrednictwem korespondencji mailowej we wskazanym terminie. Studenci przesyłają prace mailem, instrukcje do poszczególnych zadań umieszczone zostały w prezentacjach multimedialnych wykorzystywanych podczas zajęć.

MATERIAŁY DO ZAJĘĆ:

1. Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów zostały przekazane drogą mailową

KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI:

1. Poczta e-mail

Pełny opis:

zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego (zajęcia w trybie stacjonarnym odbyły się 20.02.2020)

zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób (zajęcia w trybie stacjonarnym odbyły się 27.02.2020)

zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych (zajęcia w trybie stacjonarnym odbyły się 05.03.2020)

zajęcia 4 i 5. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna (zajęcia odbyły się w systemie zajęć zdalnych - 12.03.2020 i 19.03.2020)

- za pośrednictwem maila grupowego przekazano literaturę związaną z tematem zajęć dotyczącą komunikacji werbalnej i niewerbalnej do indywidualnego zapoznania się

- literatura dotycząca tematu zajęć:

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

zajęcia 6 i 7. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne (zajęcia odbyły się w trybie zdalnym 26.03.2020 i 02.04.2020)

- za pośrednictwem maila grupowego przekazano prezentację multimedialną z opracowanymi treściami i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania

- przesłanie linków do wartościowych treści dotyczących metody dostępnych w serwisie Youtube i TED

- rozmowa uszczegółowiająca za pomocą narzędzia Microsoft Teams

- przesłanie Testu na role w zespole do indywidualnego wypełnienia

- literatura dotycząca tematu zajęć:

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

8. Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy. (zajęcia odbyły się w trybie zdalnym 09.04.2020)

- rozmowa uszczegółowiająca za pomocą narzędzia Microsoft Teams

Literatura:

Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN

Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

Uwagi:

PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ:

- przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJĘTNOŚCI:

- działania praktyczne

- metody dyskusyjne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- ćwiczenia grupowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15h

Przygotowanie się do zajęć - 5h

Przygotowanie ćwiczenia - 5h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h

Liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Weremczuk-Marczyńska
Prowadzący grup: Ewa Weremczuk-Marczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

1. Prezentacje przygotowane w grupach.

2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie

3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów

MATERIAŁY DO ZAJĘĆ:

1. Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ)

Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a92d81ae39b24449194ec3fc105da9d3e%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=6fa3327e-8643-44d9-8a98-78a28b36c205&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

2. Zajęcia będą prowadzone za pośrednictwem platformy MS TEAMS w czasie zgodnym z planem zajęć.

KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI:

1. Poczta e-mail

2. Platforma MS TEAMS

Pełny opis:

Tematyka zajęć:

zajęcia 1. (22.02.2021)

Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość

zajęcia 2. (01.03.2021)

Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób

zajęcia 3. (08.03.2021)

Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych

zajęcia 4. (15.03.2021)

Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna

zajęcia 5. (22.03.2021) i 6. (29.03.2021)

Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne.

zajęcia 7. (12.04.2021)

Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum.

zajęcia 8. (19.04.2021)

Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca

Literatura:

Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN

Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Weremczuk-Marczyńska
Prowadzący grup: Ewa Weremczuk-Marczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

1. Prezentacje przygotowane w grupach.

2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie

3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów

MATERIAŁY DO ZAJĘĆ:

Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ)

Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3abFTZV_9cFDpsUSTgVR_d1tnI05ZQ9SCsm2c_tX2PEug1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ca5901f6-af6d-43c0-885a-1dce6a0ca729&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI:

1. Poczta e-mail

2. Platforma MS TEAMS

Pełny opis:

Tematyka zajęć:

zajęcia 1.

Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość

zajęcia 2.

Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób

zajęcia 3.

Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych

zajęcia 4.

Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna

zajęcia 5. i 6.

Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne.

zajęcia 7.

Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum.

zajęcia 8.

Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca

Literatura:

Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN

Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

Uwagi:

PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ:

- przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJĘTNOŚCI:

- działania praktyczne

- metody dyskusyjne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- ćwiczenia grupowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15h

Przygotowanie się do zajęć - 5h

Przygotowanie ćwiczenia - 5h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h

Liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Gajda
Prowadzący grup: Aleksandra Gajda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

1. Prezentacje przygotowane w grupach.

2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie

3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów

MATERIAŁY DO ZAJĘĆ:

Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ)

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aQARA1ntTdFHseJTk4ztoy0qxozBi5bNYa--sHiap5-I1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1d657127-b259-4aff-9493-19bebe34f410&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI:

1. Poczta e-mail

2. Platforma MS TEAMS

Pełny opis:

Tematyka zajęć:

zajęcia 1.

Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość

zajęcia 2.

Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób

zajęcia 3.

Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych

zajęcia 4.

Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna

zajęcia 5. i 6.

Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne.

zajęcia 7.

Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum.

zajęcia 8.

Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca

Literatura:

Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN

Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

Uwagi:

PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ:

- przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJĘTNOŚCI:

- działania praktyczne

- metody dyskusyjne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- ćwiczenia grupowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15h

Przygotowanie się do zajęć - 5h

Przygotowanie ćwiczenia - 5h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h

Liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Gajda
Prowadzący grup: Aleksandra Gajda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

1. Prezentacje przygotowane w grupach.

2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie

3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów

MATERIAŁY DO ZAJĘĆ:

Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ)

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a-mIb0NblF4Ln1Lf2v-xBo5yx8Fpyv1hFJoYfluEaNYY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=60be9649-f51c-4cd1-a633-dc1d7846ba56&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI:

1. Poczta e-mail

2. Platforma MS TEAMS

Pełny opis:

Tematyka zajęć:

zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość

zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób

zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych

zajęcia 4. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna

zajęcia 5. i 6. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne.

zajęcia 7. Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum.

zajęcia 8. Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca

Literatura:

Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN

Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki

Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa

Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka

Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP

Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin

Uwagi:

PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ:

- przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJĘTNOŚCI:

- działania praktyczne

- metody dyskusyjne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- ćwiczenia grupowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15h

Przygotowanie się do zajęć - 5h

Przygotowanie ćwiczenia - 5h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h

Liczba punktów ECTS - 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)