Warsztaty budowania zespołu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-WBZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty budowania zespołu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, psychopedagogika kreatywności, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. PE, psychopedagogika kreatywności, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Skrócony opis: |
- praca pisemna - prezentacja na forum grupy - obserwacja aktywności studenta / studentki podczas treningu |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość. Dynamika pracy zespołowej, etapy formowania grupy, role grupowe. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, „Ja wgrupie” – rozwój kompetencji interpersonalnych. Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, dynamika procesu grupowego: wymiar zadaniowy i społeczny, role grupowe, interakcje, cele, normy, status, zaufanie i spójność. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna. |
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości oraz zakłóceń. Posiada wiedzę dotyczącą komunikacji społecznej w grupie, sposobów formowania grupy oraz dynamiki zachodzących w niej procesów; ma wiedzę dotyczącą technik i metod zwiększających efektywność pełnienia ról grupowych i społecznego funkcjonowania w grupie. Umiejętności Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; potrafi dokonać autoprezentacji. Umie precyzyjnie przekazać komunikat, werbalny i pozawerbalny, bezpośredni i pośredni, a także dopasować go do odbiorcy. Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową. Potrafi dostosować komunikat do odbiorcy i sytuacji zadaniowej, umie kierować pracą zespołu. Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role. Posiada umiejętność współpracy w grupie, potrafi pełnić różne funkcje w zespole. Kompetencje społeczne Jest przygotowany/a do działania pedagogicznego w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomość poziomu swoich umiejętności interpersonalnych i ich roli w uczestnictwie w życiu społecznym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | |
Prowadzący grup: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: 1.praca pisemna 2. prezentacja na forum grupy 3. obserwacja aktywności studenta / studentki podczas treningu Zaliczenie na podstawie przesłanych prac za pośrednictwem korespondencji mailowej we wskazanym terminie. Studenci przesyłają prace mailem, instrukcje do poszczególnych zadań umieszczone zostały w prezentacjach multimedialnych wykorzystywanych podczas zajęć. MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: 1. Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów zostały przekazane drogą mailową KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI: 1. Poczta e-mail |
|
Pełny opis: |
zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego (zajęcia w trybie stacjonarnym odbyły się 20.02.2020) zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób (zajęcia w trybie stacjonarnym odbyły się 27.02.2020) zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych (zajęcia w trybie stacjonarnym odbyły się 05.03.2020) zajęcia 4 i 5. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna (zajęcia odbyły się w systemie zajęć zdalnych - 12.03.2020 i 19.03.2020) - za pośrednictwem maila grupowego przekazano literaturę związaną z tematem zajęć dotyczącą komunikacji werbalnej i niewerbalnej do indywidualnego zapoznania się - literatura dotycząca tematu zajęć: Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa zajęcia 6 i 7. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne (zajęcia odbyły się w trybie zdalnym 26.03.2020 i 02.04.2020) - za pośrednictwem maila grupowego przekazano prezentację multimedialną z opracowanymi treściami i ćwiczeniami do samodzielnego wykonania - przesłanie linków do wartościowych treści dotyczących metody dostępnych w serwisie Youtube i TED - rozmowa uszczegółowiająca za pomocą narzędzia Microsoft Teams - przesłanie Testu na role w zespole do indywidualnego wypełnienia - literatura dotycząca tematu zajęć: Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin 8. Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy. (zajęcia odbyły się w trybie zdalnym 09.04.2020) - rozmowa uszczegółowiająca za pomocą narzędzia Microsoft Teams |
|
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
|
Uwagi: |
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: - przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - rozmowa kierowana - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne - metody dyskusyjne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - ćwiczenia grupowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie ćwiczenia - 5h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h Liczba punktów ECTS - 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | |
Prowadzący grup: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: 1. Prezentacje przygotowane w grupach. 2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie 3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: 1. Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ) Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a92d81ae39b24449194ec3fc105da9d3e%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=6fa3327e-8643-44d9-8a98-78a28b36c205&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 2. Zajęcia będą prowadzone za pośrednictwem platformy MS TEAMS w czasie zgodnym z planem zajęć. KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI: 1. Poczta e-mail 2. Platforma MS TEAMS |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: zajęcia 1. (22.02.2021) Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość zajęcia 2. (01.03.2021) Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób zajęcia 3. (08.03.2021) Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych zajęcia 4. (15.03.2021) Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna zajęcia 5. (22.03.2021) i 6. (29.03.2021) Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. zajęcia 7. (12.04.2021) Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum. zajęcia 8. (19.04.2021) Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca |
|
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | |
Prowadzący grup: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: 1. Prezentacje przygotowane w grupach. 2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie 3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ) Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3abFTZV_9cFDpsUSTgVR_d1tnI05ZQ9SCsm2c_tX2PEug1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ca5901f6-af6d-43c0-885a-1dce6a0ca729&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI: 1. Poczta e-mail 2. Platforma MS TEAMS |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych zajęcia 4. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna zajęcia 5. i 6. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. zajęcia 7. Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum. zajęcia 8. Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca |
|
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
|
Uwagi: |
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: - przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - rozmowa kierowana - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne - metody dyskusyjne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - ćwiczenia grupowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie ćwiczenia - 5h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h Liczba punktów ECTS - 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: 1. Prezentacje przygotowane w grupach. 2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie 3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ) Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aQARA1ntTdFHseJTk4ztoy0qxozBi5bNYa--sHiap5-I1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1d657127-b259-4aff-9493-19bebe34f410&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI: 1. Poczta e-mail 2. Platforma MS TEAMS |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych zajęcia 4. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna zajęcia 5. i 6. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. zajęcia 7. Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum. zajęcia 8. Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca |
|
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
|
Uwagi: |
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: - przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - rozmowa kierowana - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne - metody dyskusyjne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - ćwiczenia grupowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie ćwiczenia - 5h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h Liczba punktów ECTS - 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: 1. Prezentacje przygotowane w grupach. 2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie 3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: Wszystkie materiały do zajęć dostępne dla studentów na platformie MS TEAMS - zespól: Warsztat budowania zespołu (PE-3S-WBZ) Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a-mIb0NblF4Ln1Lf2v-xBo5yx8Fpyv1hFJoYfluEaNYY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=60be9649-f51c-4cd1-a633-dc1d7846ba56&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 KOMUNIKACJA ZE STUDENTAMI: 1. Poczta e-mail 2. Platforma MS TEAMS |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych zajęcia 4. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna zajęcia 5. i 6. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. zajęcia 7. Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum. zajęcia 8. Podsumowanie warsztatu budowania zespołu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca |
|
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
|
Uwagi: |
PROWADZENIE ZAJĘĆ ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ: - przesyłanie na skrzynkę mailową grupy prezentacji multimedialnych z komentarzami, materiałów dodatkowych, linków do lektur i filmów, opisów zadań METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - rozmowa kierowana - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne - metody dyskusyjne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - ćwiczenia grupowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie ćwiczenia - 5h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h Liczba punktów ECTS - 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.