Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie na odległość

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-NAO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauczanie na odległość
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. PE, edukacja medialna, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 6 sem. PE, edukacja medialna i techniki dziennikarskie, (3-l) niestacjonarne I stop.
Obowiązkowe dla 6 sem. PE, edukacja medialna i techniki dziennikarskie, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Pojęcie, cele i zadania oraz rodzaje icharakterystyka nauczania na odległość. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych. Systemy i narzędzia asynchroniczne i synchroniczne nauczania na odległość. Aspekty pozytywne i negatywne kształcenia on-line. E-learning, webcasting oraz istota kształcenia komplementarnego. Kształcenie on-line w perspektywie indywidualnej oraz grupowej. Nauczanie zdane a komunikacja między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma podstawową wiedzę o założeniach nauczania na odległość (cele, funkcje, metody, treści, formy, potencjał inkluzyjny).

Umiejętności

Potrafi animować pracę nad rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem zdalnym, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, rozwijać ich kompetencje kluczowe, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; potrafi skutecznie wspomagać w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Kompetencje społeczne

Weryfikuje i aktualizuje na bieżąco swoją wiedzę na temat rozwiązań e-learningowychw Polsce i na świecie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Klaudia Markowska
Prowadzący grup: Klaudia Markowska, Joanna Rabiega-Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Metody i formy pracy ze studentem

- ćwiczenia praktyczne

- wykład aktywizujący

- analiza materiałów źródłowych

- praca w grupach

Pełny opis:

Zarys historyczny nauczania zdalnego w Polsce i na świecie.

Nauczanie na odległość z perspektywy pandemii COVID-19.

Technologia w edukacji a praktyka dydaktyczna. Cyfrowa przestrzeń w procesie nauczania.

Platformy nauczania zdalnego na przykładnie Microsoft Teams i Google Schoolar.

Aplikacje multimedialne w dydaktyce.

Możliwości i ograniczenia nauki zdalnej. Przyszłość nauczania tradycyjnego w kontekście postępu technologicznego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012

- Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012

- Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015.

Literatura uzupełniająca:

- Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

- ćwiczenia i godziny kontaktowe 30

- przygotowanie się do zajęć 25

- lektury 20

- przygotowanie projektu 25

- przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu 20

Liczba ECTS: 3

Forma zaliczenia:

- obecność na zajęciach

- aktywność na zajęciach

- odpowiedź ustna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila, Maciej Tanaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Metody i formy pracy ze studentem

- ćwiczenia praktyczne

- wykład aktywizujący

- analiza materiałów źródłowych

- praca w grupach

Pełny opis:

Zarys historyczny nauczania zdalnego w Polsce i na świecie.

Nauczanie na odległość z perspektywy pandemii COVID-19.

Technologia w edukacji a praktyka dydaktyczna. Cyfrowa przestrzeń w procesie nauczania.

Platformy nauczania zdalnego na przykładnie Microsoft Teams i Google Schoolar.

Aplikacje multimedialne w dydaktyce.

Możliwości i ograniczenia nauki zdalnej. Przyszłość nauczania tradycyjnego w kontekście postępu technologicznego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012

- Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012

- Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015.

Literatura uzupełniająca:

- Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

- ćwiczenia i godziny kontaktowe 30

- przygotowanie się do zajęć 25

- lektury 20

- przygotowanie projektu 25

- przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu 20

Liczba ECTS: 3

Forma zaliczenia:

- obecność na zajęciach

- aktywność na zajęciach

- odpowiedź ustna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Tanaś
Prowadzący grup: Beata Balcerowicz, Maciej Tanaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Tanaś
Prowadzący grup: Maciej Tanaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)