Metodyka zajęć muzycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-MWM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka zajęć muzycznych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 4 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Formy muzyczne i muzyczno-ruchowe atrakcyjne i wartościowe dla wychowania. Podstawy koncepcji wychowania muzycznego C.Orffa w ramach działań praktycznych, takich jak: wykonywanie ćwiczeń muzyczno-ruchowych, tańców, śpiewanie piosenek dziecięcych, gra na instrumentach szkolnych, ekspresja własna, aktywne słuchanie muzyki. Zabawy sytuacyjne i ćwiczenia stymulujące ruch odzwierciedlający przebiegi muzyczne: wartości nut, tempo, dynamikę, wysokość dźwięku, barwę. Piosenka dziecięca zodkrywaniem występujących w niej zjawisk muzycznych i literackich oraz z zastosowaniem różnych sposobów nauki, urozmaicania i uatrakcyjniania: opracowywanie akompaniamentów perkusyjnych, interpretacje ruchowo-rytmiczne, taneczne, inscenizacyjne. Instrumenty perkusyjne – zastosowanie do akompaniamentu do muzyki instrumentalnej, piosenek i improwizacji. Polskie tańce regionalne i narodowe – etiudy i układy taneczne; omówienie cech charakterystycznych. Tańce różnych narodów w kontekście działań integracyjnych i zabawowo-relaksacyjnych. Pobudzanie aktywność ekspresyjnej w formie ruchowej, głosowej i instrumentalnej. Słuchanie utworów muzycznych z określaniem ich charakteru, budowy formalnej, obsady wykonawczej, odczytywanie i odtwarzanie partyturowego zapisu muzyki i ruchu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyki organizacji prowadzenia zajęć (plastyka, muzyka, teatr/drama). Zna jej źródła oraz rozumie jej zastosowania. Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań animacyjnych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (plastyka, muzyka, teatr/drama). Umiejętności Umiejętnie, respektując wskazania metodyczne, prowadzi zajęcia animujące twórczość artystyczną dzieci i młodzieży oraz dorosłych w zakresie wybranej dziedziny sztuki. Wykorzystując własne umiejętności artystyczne planuje, realizuje i ewaluuje różnorakie działania aktywizujące uczestników procesu edukacyjnego. Kompetencje społeczne Jest zaangażowany wpodejmowane działania i zdbałością o rezultat pedagogiczny dąży do profesjonalizacji swojego warsztatu metodycznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Pietruszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Adam Pietruszka, Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.