Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-MTM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w edukacji |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 6 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Wiedza Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole. Ma wiedzę na temat sposobów implementowania nowoczesnych technologii w proces projektowania działań edukacyjnych. Umiejętności Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki w przestrzeni internetowej dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych. Potrafi tworzyć treści edukacyjne przy wykorzystaniu programów internetowych, między innymi takich jak: MS Office, Storyboard, Kahoot, Avatar maker, Canva, Genially, Whiteboard. Kompetencje społeczne Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych materiałów i pomocy dydaktycznych. Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń. Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. Tworzenie bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej. |
Literatura: |
Literatura: Krystyna Łangowska-Marcinowska, (2020), Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji, W: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, nr 2/16, s. 63-69 Kuźmińska-Sołśnia, B. (2014). Nowoczesne technologie informatyczne–możliwości i zagrożenia. Dydaktyka informatyki, (9), 72-81. Mucha Beata (2019) Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój kreatywności studentów – case study, W: Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy 1(30), s. 67-79 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania wszkole. Umiejętności Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla podniesienia efektywności działań związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką. Kompetencje społeczne Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis metod kształcenia Metoda asymilacji wiedzy: dyskusja, metody oglądowe, praca w grupach, „burza mózgów”, praca praktyczna. Nakład pracy Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć: lektury 15 Przygotowanie projektu zajęć edukacyjnych w których uwzględniono nowoczesne technologie wspierające proces edukacyjny Inne formy : kształcenie na odległość Realizacja treści ćwiczeniowych na odległość: Studenci otrzymują na grupę przedmiotu w teams materiały do zajęć w formie skanu oraz charakterystykę działań w ramach pracy własnej. Korespondencja odbywa się regularnie, z uwzględnieniem terminarza zajęć. Zaliczenie: Studenci przygotowują projekt edukacyjny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Korczak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Korczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Wiedza Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole. Ma wiedzę na temat sposobów implementowania nowoczesnych technologii w proces projektowania działań edukacyjnych. Umiejętności Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki w przestrzeni internetowej dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych. Potrafi tworzyć treści edukacyjne przy wykorzystaniu programów internetowych, między innymi takich jak: MS Office, Storyboard, Kahoot, Avatar maker, Canva, Genially, Whiteboard. Kompetencje społeczne Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych materiałów i pomocy dydaktycznych. Tworzenie własnych projektów zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem programów internetowych. Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. Tworzenie bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej. |
|
Literatura: |
Krystyna Łangowska-Marcinowska, (2020), Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji, W: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, nr 2/16, s. 63-69 Kuźmińska-Sołśnia, B. (2014). Nowoczesne technologie informatyczne–możliwości i zagrożenia. Dydaktyka informatyki, (9), 72-81. Mucha Beata (2019) Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój kreatywności studentów – case study, W: Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy 1(30), s. 67-79 |
|
Uwagi: |
Opis metod kształcenia Metoda asymilacji wiedzy: dyskusja, metody oglądowe, praca w grupach, „burza mózgów”, praca praktyczna. Nakład pracy Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć: lektury 15 Przygotowanie projektu zajęć edukacyjnych w których uwzględniono nowoczesne technologie wspierające proces edukacyjny Inne formy : kształcenie na odległość Realizacja treści ćwiczeniowych na odległość: Studenci otrzymują na grupę przedmiotu w teams materiały do zajęć w formie skanu oraz charakterystykę działań w ramach pracy własnej. Korespondencja odbywa się regularnie, z uwzględnieniem terminarza zajęć. Zaliczenie: Studenci przygotowują projekt edukacyjny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Strona przedmiotu: | https://www.notion.so/Wykorzystanie-nowoczesnych-technologii-i-program-w-multimedialnych-w-edukacji-59807a3cab9549c7a43aa6a31f68a8d5?pvs=4 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - oceny z egzaminu opartego o realizowane na zajęciach treści w kontekście prezentacji swojego projektu. - ocena projektu |
|
Pełny opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: - Projektowanie i tworzenie interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych/materiałów edukacyjnych - Aplikacje wspomagające proces dydaktyczny - Korzystanie z edukacyjnych zasobów internet - Modele wykorzystania TIK w procesie nauczania i realizacji szkoleń. - Narzędzia generatywnej SI w procesie edukacyjnym - generowani i odczytywanie kodów QR - Obsługa, konfiguracja i użytkowanie tablicy interaktywnej. |
|
Literatura: |
Dokumentacja omawianych serwisów i aplikacji. SMART:https://www.youtube.com/user/SMARTfilmy/playlists https://www.tablice.net.pl/wp-content/uploads/2020/03/Jak-zainstalować-SMART-Notebook.pdf dokumentacja prezentowanych aplikacji: https://learningapps.org https://www.notion.so https://quizlet.com/pl https://kahoot.com SAMOUCZEK Monitor interaktywny SMART serii MX200 V2 M. Polak Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu D.Janczak Uczyć z pomocą TIK – czyli jak? https://edutikacja.oeiizk.waw.pl/uczyc-z-puczyc-z-pomoca-tik-czyli-jak/ S. Kuruliszwili Samokształcenie i technologie informacyjne – zmienność form i trudność klasyfikacji Edukacja Ustawiczną Dorosłych https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/images/2019/1/04_1_2019.pdf |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 14; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 7. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Strona przedmiotu: | https://www.notion.so/Wykorzystanie-nowoczesnych-technologii-i-program-w-multimedialnych-w-edukacji-59807a3cab9549c7a43aa6a31f68a8d5?pvs=4 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - oceny z egzaminu opartego o realizowane na zajęciach treści w kontekście prezentacji swojego projektu. - ocena projektu |
|
Pełny opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: - Projektowanie i tworzenie interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych/materiałów edukacyjnych - Aplikacje wspomagające proces dydaktyczny - Korzystanie z edukacyjnych zasobów internet - Modele wykorzystania TIK w procesie nauczania i realizacji szkoleń. - Narzędzia generatywnej SI w procesie edukacyjnym - generowani i odczytywanie kodów QR - Obsługa, konfiguracja i użytkowanie tablicy interaktywnej. |
|
Literatura: |
Dokumentacja omawianych serwisów i aplikacji. SMART:https://www.youtube.com/user/SMARTfilmy/playlists https://www.tablice.net.pl/wp-content/uploads/2020/03/Jak-zainstalować-SMART-Notebook.pdf dokumentacja prezentowanych aplikacji: https://learningapps.org https://www.notion.so https://quizlet.com/pl https://kahoot.com SAMOUCZEK Monitor interaktywny SMART serii MX200 V2 M. Polak Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu D.Janczak Uczyć z pomocą TIK – czyli jak? https://edutikacja.oeiizk.waw.pl/uczyc-z-puczyc-z-pomoca-tik-czyli-jak/ S. Kuruliszwili Samokształcenie i technologie informacyjne – zmienność form i trudność klasyfikacji Edukacja Ustawiczną Dorosłych https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/images/2019/1/04_1_2019.pdf |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 14; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 7. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-21 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.