Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-MTM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w edukacji
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 6 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 6 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Wiedza

Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole.

Ma wiedzę na temat sposobów implementowania nowoczesnych technologii w proces projektowania działań edukacyjnych.

Umiejętności

Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki w przestrzeni internetowej dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych.

Potrafi tworzyć treści edukacyjne przy wykorzystaniu programów internetowych, między innymi takich jak: MS Office, Storyboard, Kahoot, Avatar maker, Canva, Genially, Whiteboard.

Kompetencje społeczne

Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych materiałów i pomocy dydaktycznych. Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń. Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. Tworzenie bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej.

Literatura:

Literatura:

Krystyna Łangowska-Marcinowska, (2020), Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji, W: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, nr 2/16, s. 63-69

Kuźmińska-Sołśnia, B. (2014). Nowoczesne technologie informatyczne–możliwości i zagrożenia. Dydaktyka informatyki, (9), 72-81.

Mucha Beata (2019) Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój kreatywności studentów – case study, W: Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy 1(30), s. 67-79

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania wszkole.

Umiejętności

Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla podniesienia efektywności działań związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką.

Kompetencje społeczne

Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności.

Metody i kryteria oceniania:

Opis metod kształcenia

Metoda asymilacji wiedzy: dyskusja, metody oglądowe, praca w grupach, „burza mózgów”, praca praktyczna.

Nakład pracy

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć: lektury 15

Przygotowanie projektu zajęć edukacyjnych w których uwzględniono nowoczesne technologie wspierające proces edukacyjny

Inne formy : kształcenie na odległość

Realizacja treści ćwiczeniowych na odległość:

Studenci otrzymują na grupę przedmiotu w teams materiały do zajęć w formie skanu oraz charakterystykę działań w ramach pracy własnej. Korespondencja odbywa się regularnie, z uwzględnieniem terminarza zajęć.

Zaliczenie: Studenci przygotowują projekt edukacyjny.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Korczak
Prowadzący grup: Jarosław Korczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Wiedza

Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole.

Ma wiedzę na temat sposobów implementowania nowoczesnych technologii w proces projektowania działań edukacyjnych.

Umiejętności

Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki w przestrzeni internetowej dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych.

Potrafi tworzyć treści edukacyjne przy wykorzystaniu programów internetowych, między innymi takich jak: MS Office, Storyboard, Kahoot, Avatar maker, Canva, Genially, Whiteboard.

Kompetencje społeczne

Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych materiałów i pomocy dydaktycznych.

Tworzenie własnych projektów zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem programów internetowych.

Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. Tworzenie bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej.

Literatura:

Krystyna Łangowska-Marcinowska, (2020), Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji, W: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, nr 2/16, s. 63-69

Kuźmińska-Sołśnia, B. (2014). Nowoczesne technologie informatyczne–możliwości i zagrożenia. Dydaktyka informatyki, (9), 72-81.

Mucha Beata (2019) Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój kreatywności studentów – case study, W: Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy 1(30), s. 67-79

Uwagi:

Opis metod kształcenia

Metoda asymilacji wiedzy: dyskusja, metody oglądowe, praca w grupach, „burza mózgów”, praca praktyczna.

Nakład pracy

Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć: lektury 15

Przygotowanie projektu zajęć edukacyjnych w których uwzględniono nowoczesne technologie wspierające proces edukacyjny

Inne formy : kształcenie na odległość

Realizacja treści ćwiczeniowych na odległość:

Studenci otrzymują na grupę przedmiotu w teams materiały do zajęć w formie skanu oraz charakterystykę działań w ramach pracy własnej. Korespondencja odbywa się regularnie, z uwzględnieniem terminarza zajęć.

Zaliczenie: Studenci przygotowują projekt edukacyjny.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Strona przedmiotu: https://www.notion.so/Wykorzystanie-nowoczesnych-technologii-i-program-w-multimedialnych-w-edukacji-59807a3cab9549c7a43aa6a31f68a8d5?pvs=4
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- oceny z egzaminu opartego o realizowane na zajęciach treści w kontekście prezentacji swojego projektu.

- ocena projektu

Pełny opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

- Projektowanie i tworzenie interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych/materiałów edukacyjnych

- Aplikacje wspomagające proces dydaktyczny

- Korzystanie z edukacyjnych zasobów internet

- Modele wykorzystania TIK w procesie nauczania i realizacji szkoleń.

- Narzędzia generatywnej SI w procesie edukacyjnym

- generowani i odczytywanie kodów QR

- Obsługa, konfiguracja i użytkowanie tablicy interaktywnej.

Literatura:

Dokumentacja omawianych serwisów i aplikacji.

SMART:https://www.youtube.com/user/SMARTfilmy/playlists

https://www.tablice.net.pl/wp-content/uploads/2020/03/Jak-zainstalować-SMART-Notebook.pdf

dokumentacja prezentowanych aplikacji:

https://learningapps.org

https://www.notion.so

https://quizlet.com/pl

https://kahoot.com

SAMOUCZEK Monitor interaktywny SMART serii MX200 V2

M. Polak Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu

D.Janczak Uczyć z pomocą TIK – czyli jak? https://edutikacja.oeiizk.waw.pl/uczyc-z-puczyc-z-pomoca-tik-czyli-jak/

S. Kuruliszwili Samokształcenie i technologie informacyjne – zmienność form i trudność klasyfikacji Edukacja Ustawiczną Dorosłych https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/images/2019/1/04_1_2019.pdf

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 14;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 7.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Strona przedmiotu: https://www.notion.so/Wykorzystanie-nowoczesnych-technologii-i-program-w-multimedialnych-w-edukacji-59807a3cab9549c7a43aa6a31f68a8d5?pvs=4
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- oceny z egzaminu opartego o realizowane na zajęciach treści w kontekście prezentacji swojego projektu.

- ocena projektu

Pełny opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

- Projektowanie i tworzenie interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych/materiałów edukacyjnych

- Aplikacje wspomagające proces dydaktyczny

- Korzystanie z edukacyjnych zasobów internet

- Modele wykorzystania TIK w procesie nauczania i realizacji szkoleń.

- Narzędzia generatywnej SI w procesie edukacyjnym

- generowani i odczytywanie kodów QR

- Obsługa, konfiguracja i użytkowanie tablicy interaktywnej.

Literatura:

Dokumentacja omawianych serwisów i aplikacji.

SMART:https://www.youtube.com/user/SMARTfilmy/playlists

https://www.tablice.net.pl/wp-content/uploads/2020/03/Jak-zainstalować-SMART-Notebook.pdf

dokumentacja prezentowanych aplikacji:

https://learningapps.org

https://www.notion.so

https://quizlet.com/pl

https://kahoot.com

SAMOUCZEK Monitor interaktywny SMART serii MX200 V2

M. Polak Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu

D.Janczak Uczyć z pomocą TIK – czyli jak? https://edutikacja.oeiizk.waw.pl/uczyc-z-puczyc-z-pomoca-tik-czyli-jak/

S. Kuruliszwili Samokształcenie i technologie informacyjne – zmienność form i trudność klasyfikacji Edukacja Ustawiczną Dorosłych https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/images/2019/1/04_1_2019.pdf

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 14;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 7.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-21 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)