Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreowanie wizerunku w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-KWM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kreowanie wizerunku w mediach
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. PE, edukacja medialna, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zasady konstruowania użytecznych wypowiedzi w mediach – teksty publicystyczne oraz informacyjne (news). Autorytety oraz osobowości medialne wykreowane – celebryta, influencer. Tworzenie i informacji i docieranie z nią do odbiorcy w Internecie. Znaczenie zawodowych (i prywatnych) kontaktów z ludźmi mediów. Znaczenie i formy pracy nad głosem i gestem. Redakcja dziennikarska tekstów a redakcja naukowa. Zdrowy styl życia (i bycia) jako element kreowania wizerunku medialnego.

Efekty uczenia się:

Wiedza - Ma podstawową wiedzę o mediach jako przestrzeni kreowania wizerunku instytucji edukacyjnych i wychowawczych.

Umiejętności - Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich w zakresie strategii kreowania wizerunku w mediach.

Kompetencje społeczne - Jest gotowy do podejmowania wyzwań związanych z kreowaniem wizerunku w mediach i rozumie ich społeczne znaczenie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają profil zdecydowanie praktyczny, a ich uczestnicy poprzez aktywny udział, mają poznawać i ćwiczyć sprawne radzenie sobie w różnych przestrzeniach medialnych - od mediów klasycznych do edytowania treści w mediach społecznościowych.

Pełny opis:

TEMATYKA ZAJĘĆ

1. Czego potrzeba do sprawnej komunikacji z mediami?

2. Jak wypowiadać się dla mediów

3. Co trzeba wiedzieć o przygotowywaniu

- do rozmów z dziennikarzami

- wystąpień przed kamerą

4. Konferencji prasowa/ rzecznik prasowy

5. Radzenia sobie podczas wywiadu

Literatura:

LITERATURA PROPONOWANA

Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse.

Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS.

Jenkins, H., Ford, S., Green J. (2017). Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo UŁ.

Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T. (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?. Tłum. M. Guzowska. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.

Uwagi:

FORMA ZALICZENIA

Nagranie rozmowy przed kamerą max 2 minuty 30 sekund

METODY KSZTAŁCENIA

- praca w zespołach

- analiza przypadków

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają profil zdecydowanie praktyczny, a ich uczestnicy poprzez aktywny udział, mają poznawać i ćwiczyć sprawne radzenie sobie w różnych przestrzeniach medialnych - od mediów klasycznych do edytowania treści w mediach społecznościowych.

Pełny opis:

TEMATYKA ZAJĘĆ

1. Czego potrzeba do sprawnej komunikacji z mediami?

2. Jak wypowiadać się dla mediów

3. Co trzeba wiedzieć o przygotowywaniu

- do rozmów z dziennikarzami

- wystąpień przed kamerą

4. Konferencji prasowa/ rzecznik prasowy

5. Radzenia sobie podczas wywiadu

Literatura:

LITERATURA PROPONOWANA

Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse.

Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS.

Jenkins, H., Ford, S., Green J. (2017). Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo UŁ.

Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T. (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?. Tłum. M. Guzowska. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.

Uwagi:

FORMA ZALICZENIA

Nagranie rozmowy przed kamerą max 2 minuty 30 sekund

METODY KSZTAŁCENIA

- praca w zespołach

- analiza przypadków

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Piotr Rudzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają profil zdecydowanie praktyczny, a ich uczestnicy poprzez aktywny udział, mają poznawać i ćwiczyć sprawne radzenie sobie w różnych przestrzeniach medialnych - od mediów klasycznych do edytowania treści w mediach społecznościowych.

Pełny opis:

TEMATYKA ZAJĘĆ

1. Czego potrzeba do sprawnej komunikacji z mediami?

2. Jak wypowiadać się dla mediów

3. Co trzeba wiedzieć o przygotowywaniu

- do rozmów z dziennikarzami

- wystąpień przed kamerą

4. Konferencji prasowa/ rzecznik prasowy

5. Radzenia sobie podczas wywiadu

Literatura:

LITERATURA PROPONOWANA

Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse.

Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS.

Jenkins, H., Ford, S., Green J. (2017). Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo UŁ.

Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T. (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?. Tłum. M. Guzowska. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.

Uwagi:

FORMA ZALICZENIA

Nagranie rozmowy przed kamerą max 2 minuty 30 sekund

METODY KSZTAŁCENIA

- praca w zespołach

- analiza przypadków

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)