Grafika wektorowa i 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-GWE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika wektorowa i 3D |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. PE, pedagogika informatyki i ped. zdolności, (3-l) stacj. I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Cechy grafiki wektorowej, grafika 2d a 3d. Prawo autorskie – dozwolony użytek. Formaty zapisu plików. Import/eksport grafiki. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej, efekty specjalne, wypełnienie i kontur obiektów. Import bitmapy i jej edycja, kadrowanie. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych, formularzy. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście korzystania z materiałów graficznych innych autorów. - Zna rodzaje licencji regulujących udostępnianie własnych dokonań. Umiejętności - Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role. - Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia. Kompetencje społeczne - Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do grafiki wektorowej i 3D. Prawo autorskie, licencje, użytek własny. Formaty zapisu plików graficznych. Rozdzielczość grafik. Systemy kolorystyczne. Grafika 2D a 3D. Podstawowe pojęcia związane z grafiką. 2. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej i 3D. 3. Przekształcenia obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. Tworzenie własnych modeli. 4. Cechy grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera. 5. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. 6. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: https://www.tinkercad.com/learn Tomaszewska Aleksandra: Inkscape. Æwiczenia praktyczne. Wydawnictwo Helion. Hiitola Bethany: Inkscape Beginner's Guide. Packt Publishing Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion. Wrotek Witold: CorelDRAW Graphics Suite X5 PL. Wydawnictwo Helion. https://physics.uwb.edu.pl/wf/fi-bot/?p=1285 Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
1. Podstawowe pojęcia związane z grafiką wektorową i 3D. 2. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej i 3D. 3. Przekształcenia obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. Tworzenie własnych modeli. 4. Cechy grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera. 5. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. 6. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: https://www.tinkercad.com/learn Tomaszewska Aleksandra: Inkscape. Æwiczenia praktyczne. Wydawnictwo Helion. Hiitola Bethany: Inkscape Beginner's Guide. Packt Publishing Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion. Wrotek Witold: CorelDRAW Graphics Suite X5 PL. Wydawnictwo Helion. https://physics.uwb.edu.pl/wf/fi-bot/?p=1285 Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.