Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika wektorowa i 3D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-GWE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika wektorowa i 3D
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. PE, pedagogika informatyki i ped. zdolności, (3-l) stacj. I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Cechy grafiki wektorowej, grafika 2d a 3d. Prawo autorskie – dozwolony użytek. Formaty zapisu plików. Import/eksport grafiki. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej, efekty specjalne, wypełnienie i kontur obiektów. Import bitmapy i jej edycja, kadrowanie. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych, formularzy.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście korzystania z materiałów graficznych innych autorów.

- Zna rodzaje licencji regulujących udostępnianie własnych dokonań.

Umiejętności

- Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role.

- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia.

Kompetencje społeczne

- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do grafiki wektorowej i 3D. Prawo autorskie, licencje, użytek własny. Formaty zapisu plików graficznych. Rozdzielczość grafik. Systemy kolorystyczne. Grafika 2D a 3D. Podstawowe pojęcia związane z grafiką.

2. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej i 3D.

3. Przekształcenia obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. Tworzenie własnych modeli.

4. Cechy grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera.

5. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych.

6. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych.

Literatura:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego.

Literatura uzupełniająca:

https://www.tinkercad.com/learn

Tomaszewska Aleksandra: Inkscape. Æwiczenia praktyczne. Wydawnictwo Helion.

Hiitola Bethany: Inkscape Beginner's Guide. Packt Publishing

Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion.

Wrotek Witold: CorelDRAW Graphics Suite X5 PL. Wydawnictwo Helion.

https://physics.uwb.edu.pl/wf/fi-bot/?p=1285

Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

1. Podstawowe pojęcia związane z grafiką wektorową i 3D.

2. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej i 3D.

3. Przekształcenia obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. Tworzenie własnych modeli.

4. Cechy grafiki wektorowej. Konfiguracja interfejsu programu. Posługiwanie się różnymi narzędziami w celu samodzielnego tworzenia obiektów wektorowych. Krzywe Beziera.

5. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych.

6. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych.

Literatura:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego.

Literatura uzupełniająca:

https://www.tinkercad.com/learn

Tomaszewska Aleksandra: Inkscape. Æwiczenia praktyczne. Wydawnictwo Helion.

Hiitola Bethany: Inkscape Beginner's Guide. Packt Publishing

Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion.

Wrotek Witold: CorelDRAW Graphics Suite X5 PL. Wydawnictwo Helion.

https://physics.uwb.edu.pl/wf/fi-bot/?p=1285

Cieśla Krzysztof: Inkscape. Podstawowa obsługa programu. Wydawnictwo Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)