Praktyka specjalistyczna (śródroczna) w instytucjach edukacji dorosłych (30 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3P-EDC4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka specjalistyczna (śródroczna) w instytucjach edukacji dorosłych (30 godz.) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. PE, eduk. dorosłych i coaching kariery zawodowej, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
Zapoznanie się z organizacją, zarządzaniem i funkcjonowaniem placówki praktyki, w tym z podziałem zadań i uprawnień głównych komórek organizacyjnych danej placówki. Zapoznanie się z zakresem obowiązków i uprawnieniami nauczyciela (edukatora, wykładowcy, szkoleniowca). Poznawanie potrzeb edukacyjnych osób dorosłych korzystających z usług danej placówki poprzez nawiązywanie z nimi kontaktu (przeprowadzenie wywiadu). Hospitowanie zajęć i prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć. Prowadzenie zajęć lub inna forma aktywności własnej w ramach działalności dydaktycznej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Ma poszerzoną wiedzę o CKU lub szkołach dla pracujących, jako środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. - Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w CKU lub w szkołach dla pracujących. - Ma uszczegółowioną wiedzę o relacjach interpersonalnych w CKU lub szkołach dla pracujących istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych z udziałem osób dorosłych. - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego udzielanego uczniom dorosłym w CKU lub w szkołach dla pracujących. Umiejętności - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych przez nauczyciela osób dorosłych strategii działań praktycznych odnoszących się do zadań dydaktycznych w CKU lub szkołach dla pracujących, w tym: − potrafi diagnozować potrzeby i możliwości każdego ucznia oraz projektować i realizować spersonalizowane programy kształcenia, − potrafi indywidualizować zadania i dostosowywać metody, treści i sposoby oceniania do potrzeb uczniów i zmian zachodzących w świecie i nauce, − potrafi tworzyć sytuacje motywujące do nauki, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia, − potrafi wykorzystywać proces oceniania uczniów do stymulowania ich pracy nad własnym rozwojem. - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, przygotowując dokumentację potwierdzającą nabycie wybranych umiejętności nauczyciela osób dorosłych. - Potrafi przygotować materiał metodyczny (konspekt) oraz wybrane materiały wspomagające pracę nauczyciela osób dorosłych, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. - Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w roli nauczyciela dorosłych w CKU lub w szkole dla pracujących. - Posiada umiejętność proponowania własnych pomysłów zajęć dla osób dorosłych i młodzieży i podejmuje próby zaprezentowania ich w ramach działalności pedagogicznej w CKU lub w szkołach dla pracujących. - Posiada umiejętność prezentowania wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodycznych. Kompetencje społeczne - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. - Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa, tak indywidualnego jak i w grupach, w CKU oraz szkołach dla pracujących realizujących działania pedagogiczne, myśląc i działając w sposób przedsiębiorczy. - Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej. - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.