Wychowanie w klasie szkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-WKS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie w klasie szkolnej |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. PE, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla 4 sem. PE, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
W trakcie realizacji przedmiotu studenci zostaną pokrótce zapoznani z historią wychowania uczniów w wieku 7 - 10 lat, Poznają ważniejsze koncepcje na wychowanie uczniów w klasie. W trakcie zajęć poruszane będą problemy, które - jak się wydaje - zostały już rozwiązane (celem ich dalszego niepowielania) oraz będziemy omawiać mechanizmy społecznego uczenia się aby lepiej poznać proces formowania się osobowości małego ucznia. Będziemy zwracać uwagę na wychowanie dzieci w różnych kulturach i omawiać aktualne problemy związane z procesem wychowania uczniów w klasie szkolnej. |
Pełny opis: |
Tło społeczne i psychologiczne mechanizmów działających w diagnozowanych sytuacjach wychowawczych. Rozwiązywaniu prawdziwych i aktualnych problemów znanych z doświadczenia prowadzącego, studentów, zaprzyjaźnionych nauczycieli, rodziców. Ocena efektywności działań wychowawczych w sytuacjach typowych (socjalizacja dziecka, postawy prospołeczne, altruistyczne i empatyczne, wartości w wychowaniu) oraz w nietypowych (konflikt, agresja). |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gordon T. (1995), Wychowanie bez porażek w szkole s Paszkiewicz A (2019), Trudne sytuacje w klasie szkolnej - identyfikacja, propozycje rozwiązań Paszkiewicz A. (2014), Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem Paszkiewicz A., Łobacz M. (2013), Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej Literatura uzupełniająca: - Aktualne problemy pedagogiczne : konteksty i wyzwania / redakcja naukowa Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. – Gdańsk ;Warszawa : Wyższa Szkoła Bankowa ; CeDeWu - Być nauczycielem, opiekunem, wychowawcą. 2, Między teorią a praktyką / red. nauk. Grażyna Durka, Ewa Murawska ; [aut. Wacław Adamiak et al.]. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012 - Coach, tutor… wychowawca / Joanna Ludwika Pękala // W : Codzienność jako wyzwanie edukacyjne. T. 2, Refleksyjność w codzienności edukacyjnej / redakcja Iwona Paszenda. – Wrocław : Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2017 - Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 5, Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak. – Cieszyn :Kraków : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; “Impuls”, 2013 - Gdy nauczyciel jest wychowawcą / Jacek Szuty. – Wyd.3. Dodr. – Warszawa ; Łódź : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2004 - Kompetencje nauczyciela wychowawcy / red. nauk. Krystyna Ferenz, Edward Kozioł ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Redakcja Wydawnictw Humanistyczno-Społecznych UZ, 2002 - Kompetentny wychowawca / [red. Jerzy Celiński-Mysław] ; Fundacja Bonum Educationis. – Siedlce : FBE, 2001 - Kreator klimatu w klasie szkolnej / Marta Wawrzyniak // W :Twórczość pedagogicznie kształtowana / red. nauk. Andrzej Jakub Sowińsk. – Gorzów Wielkopolski : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jakuba z Paradyża, 2015 - Kształtowanie kompetencji wychowawczych nauczyciela / Justyna Strykowska. – Poznań : Instytut Historii UAM, 2017 - Kształtowanie umiejętności wychowawczych [ : praca zbiorowa] / red. Teresa Sokołowska-Dzioba , aut. Dorota Pankowska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002. - Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej : wybrane zagadnienia : podręcznik akademicki / Beata Górnicka ; Uniwersytet Opolski. Instytut Nauk Pedagogicznych. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015 - Mistrz – mentor – wychowawca : z problematyki twórczego wychowania i edukacji / pod redakcją Joanny Posłusznej i Magdaleny Prejsnar-Wąsacz. – Kraków : Wydawnictwo Aureus, 2018 - Moja praca wychowawcza : zbiór prac nagrodzonych w konkursie na opis doświadczeń w zakresie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą. – Strzelce Opolskie : Starostwo Powiatowe, 2009 - Nauczyciel wychowawca / Garry Hornby, Eric Hall, Carol Hall ; przekł. Jolanta Bartosik. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005 - Nauczyciel, wychowawca, pedagog : szkolne wyzwania / Joanna M. Łukasik, Katarzyna Jagielska, Roman Solecki. – Kielce : Wydawnictwo “Jedność”, 2013 - Nauczyciel, wychowawca, opiekun / pod redakcją Beaty Oelszlaeger-Kosturek. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018 - Nauczyciel, wychowawca, pedagog : szkolne wyzwania / Joanna M. Łukasik, Katarzyna Jagielska, Roman Solecki. – Kielce : “Jedność”, 2013 - Nauczyciel wychowawca w szkole waldorfskiej : wprowadzenie w specyfikę pracy / Helmut Eller ; z jęz. niem. przeł. Michał Głażewski. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2009 - Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach / pod red. Józefy Bałachowicz i Agnieszki Rowickiej ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, 2013 - O konieczności (od)budowania etosu wychowawcy klasy / Andrzej Cichocki // W : Edukacja w perspektywie wyzwań współczesności / redakcja naukowa Andrei Harbatski, Elżbieta Krysztofik-Gogol. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016 - Pomyśl siebie… : minieseje dla wychowawcy klasy / Maria Dudzikowa. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007 - Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych : co nauczyciel może zaczerpnąć z pracy terapeuty / Małgorzata Ganczarska. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017 - Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : “Difin”, 2014 - 100 [Sto] pomysłów, jak dobrze zarządzać klasą / Alain Corneloup ; przekł. Katarzyna Panfil. – Sto pomysłów, jak dobrze zarządzać klasą. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018 - Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. – [Wyd.3]. – Kraków : “Impuls”, 2006 - Trudna klasa / Bill Rogers ; przekł.[z ang.] Zofia Janowska. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2006 - Vademecum wychowawcy / Beata Badziukiewicz, Mirosław Sałasiński. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak” Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2005 - Wzory osobowe a budowanie autorytetu nauczyciela i wychowawcy / Alina Rynio // W : Sprawności moralne a przestrzenie pedagogiczne / redakcja naukowa Iwona Jazukiewicz, Ewa Rojewska. – Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 - Dudziak U. (2002), Wychowanie w klasie szkolnej |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego jak też różnych środowiskach wychowawczych, w tym szczególnie klasie szkolnej, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych na poziomie wczesnej edukacji. Umiejętności Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych dotyczących funkcjonowania klasy szkolnej, przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Kompetencje społeczne Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, zwłaszcza w klasie szkolnej, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga wczesnej edukacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Planowane jest stosowanie metod aktywizujących, szczególnie: dyskusji, metody kuli śnieżnej i sześciu kapeluszy. Oprócz metod samodzielnego dochodzenia do wiedzy będą także stosowane metody podające. Od studentów będzie się oczekiwać uczestnictwa i zaangażowania w dyskusję, realizacji zaplanowanych zadań (opracowanie wybranego, współczesnego problemu wychowawczego i przeprowadzenie dyskusji w grupie celem sformułowania konstruktywnych wniosków). Podstawa zaliczenia przedmiotu: - Obecność na zajęciach i aktywny udział w dyskusji - Zadanie do zrealizowania na zajęciach: przygotowanie się merytoryczne do poprowadzenia dyskusji wśród studentów na jeden ze współczesnych problemów wychowawczych zgodnie z opracowanymi standardami (realizacja zadania – w trakcie zajęć, wg ustalonego terminu). Przygotowanie prezentacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Jelinek | |
Prowadzący grup: | Jan Jelinek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W trakcie realizacji przedmiotu studenci zostaną pokrótce zapoznani z historią wychowania uczniów w wieku 7 - 10 lat, Poznają ważniejsze koncepcje na wychowanie uczniów w klasie. W trakcie zajęć poruszane będą problemy, które - jak się wydaje - zostały już rozwiązane (celem ich dalszego niepowielania) oraz będziemy omawiać mechanizmy społecznego uczenia się aby lepiej poznać proces formowania się osobowości małego ucznia. Będziemy zwracać uwagę na wychowanie dzieci w różnych kulturach i omawiać aktualne problemy związane z procesem wychowania uczniów w klasie szkolnej. |
|
Pełny opis: |
Blok 1. Krótko o historii wychowania uczniów na poziomie wczesnej edukacji ze szczególnym uwzględnieniem celów, metod, obszarów i form wychowania dzieci. Współczesne koncepcje wychowania dzieci Blok 2. Ustalenia terminologiczne oraz ideały, cele, treści i zadania wychowawcze współczesnego nauczyciela wczesnej edukacji. Technologia wychowania (zasady, formy, metody i środki wychowania). Blok 3. Mechanizmy społecznego uczenia się. Eksperymenty pedagogiczne, które zmieniły postrzeganie procesu wychowania (w skali mikro i makro). Porównanie wychowania dzieci w różnych kulturach. Blok 4. Aktualne problemy związane z procesem wychowania uczniów w klasie szkolnej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dudziak U. (2002), Wychowanie w klasie szkolnej Paszkiewicz A. (2014), Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem Literatura uzupełniająca: j.w. |
|
Uwagi: |
Planowane jest stosowanie metod aktywizujących, szczególnie: dyskusji, metody kuli śnieżnej i sześciu kapeluszy. Oprócz metod samodzielnego dochodzenia do wiedzy będą także stosowane metody podające. Od studentów będzie się oczekiwać uczestnictwa i zaangażowania w dyskusję, realizacji zaplanowanych zadań (opracowanie wybranego, współczesnego problemu wychowawczego i przeprowadzenie dyskusji w grupie celem sformułowania konstruktywnych wniosków). Oprócz zajęć planowana jest praca własna studenta (poza zajęciami). Będzie ona przeznaczona na zapoznanie się z literaturą przedmiotu oraz wykonaniem zadań wynikających z treści przedmiotu. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do kolokwium: 10 Przygotowanie prac zaliczeniowych: 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Skarbek-Jaskólska | |
Prowadzący grup: | Jan Jelinek, Karolina Skarbek-Jaskólska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W trakcie realizacji przedmiotu studenci zostaną pokrótce zapoznani z historią wychowania uczniów w wieku 7 - 10 lat, Poznają ważniejsze koncepcje na wychowanie uczniów w klasie. W trakcie zajęć poruszane będą problemy, które - jak się wydaje - zostały już rozwiązane (celem ich dalszego niepowielania) oraz będziemy omawiać mechanizmy społecznego uczenia się, aby lepiej poznać proces formowania się osobowości małego ucznia. Będziemy zwracać uwagę na wychowanie dzieci w różnych kulturach i omawiać aktualne problemy związane z procesem wychowania uczniów w klasie szkolnej. Pomiar efektów kształcenia. Wymagania do zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na ćwiczeniach; 2. Aktywność na zajęciach – zabieranie głosu w dyskusji; czynny udział w ćwiczeniach na poszczególnych zajęciach; praca w podgrupach; 3. Przygotowanie pracy problemowej na wskazany przez prowadzącą temat w małym zespole; 4. Przygotowanie i poprowadzenie zajęć dla koleżanek i kolegów w oparciu o wskazany przez prowadzącego temat. |
|
Pełny opis: |
Blok 1. Krótko o historii wychowania uczniów na poziomie wczesnej edukacji ze szczególnym uwzględnieniem celów, metod, obszarów i form wychowania dzieci. Współczesne koncepcje wychowania dzieci Blok 2. Ustalenia terminologiczne oraz ideały, cele, treści i zadania wychowawcze współczesnego nauczyciela wczesnej edukacji. Technologia wychowania (zasady, formy, metody i środki wychowania). Blok 3. Mechanizmy społecznego uczenia się. Eksperymenty pedagogiczne, które zmieniły postrzeganie procesu wychowania (w skali mikro i makro). Porównanie wychowania dzieci w różnych kulturach. Blok 4. Aktualne problemy związane z procesem wychowania uczniów w klasie szkolnej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gordon T. (1995), Wychowanie bez porażek w szkole. Paszkiewicz A (2019), Trudne sytuacje w klasie szkolnej - identyfikacja, propozycje rozwiązań. Paszkiewicz A., Łobacz M. (2013), Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej. Paszkiewicz A. (2014), Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem. Literatura uzupełniająca: j.w. |
|
Uwagi: |
Planowane jest stosowanie metod aktywizujących, szczególnie: dyskusji, metody kuli śnieżnej i sześciu kapeluszy. Oprócz metod samodzielnego dochodzenia do wiedzy będą także stosowane metody podające. Od studentów będzie się oczekiwać uczestnictwa i zaangażowania w dyskusję, realizacji zaplanowanych zadań (opracowanie wybranego, współczesnego problemu wychowawczego i przeprowadzenie dyskusji w grupie celem sformułowania konstruktywnych wniosków). Oprócz zajęć planowana jest praca własna studenta (poza zajęciami). Będzie ona przeznaczona na zapoznanie się z literaturą przedmiotu oraz wykonaniem zadań wynikających z treści przedmiotu. gr. ćwiczeniowa II ZU/PE-PDP2 Metody kształcenia: praca w grupach, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca z tekstem, filmy, praca w zespołach, analiza przypadków; Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 25 Przygotowanie prac zaliczeniowych: 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pardej | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: 1. Obecność na ćwiczeniach; 2. Aktywność na zajęciach – zabieranie głosu w dyskusji; czynny udział w ćwiczeniach na poszczególnych zajęciach; praca w podgrupach; 3. Przygotowanie projektu działań dla wybranego problemu według podanego szablonu. |
|
Pełny opis: |
• Wprowadzenie do przedmiotu. Zapoznanie z celem przedmiotu, omówienie treści programowych, prezentacja efektów kształcenia, omówienie literatury przedmiotu, zapoznanie z formami i warunkami zaliczenia przedmiotu. • Definicja wychowania, cel zasady, zadania wychowawczo-profilaktyczne szkoły, poziomy profilaktyki społecznej • Komunikacja interpersonalna w klasie szkolnej (znaczenie mowy werbalnej i niewerbalnej, bariery i ułatwienie w komunikacji) • Tworzenie bezpiecznej przestrzeni w przedszkolu i szkole, proces socjalizacji w grupie • Rola nauczyciela- wychowawcy jego wizerunek: cechy, umiejętności, kompetencje • Współpraca z rodzicem (znaczenie pierwszego kontaktu) oraz innymi specjalistami w procesie wychowania i wpierania rozwoju dziecka w wychowaniu. • Prawa i obowiązki dziecka w grupie przedszkolnej i szkolnej • Rozpoznawanie potrzeb, możliwości i uzdolnień dziecka lub ucznia • Wpieranie rozwoju dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi (metody pracy z dzieckiem) • Konflikt, rodzaje, kryterium, źródła powstawania konfliktu, następstwa, sposoby rozwiazywania konfliktów • Mediacja szkolna i rówieśnicza, cel , znaczenie zalety korzyści przeciwskazania warunki wprowadzania mediacji do placówki |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • Dudziak Urszula (2002) „Wychowanie w klasie szkolnej”. WSIP • Jarosz E, Wysocka E, (2020) Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Żak • Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach /(2013), pod red. Bałachowicz J i Rowickiej A; Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka • Paszkiewicz A., Łobacz M. (2013), Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej • Lukasek A, Ostapińska M, (2023) Wizerunek i rola nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w opinii rodziców, w red. Chrobak, S, Nowak, M, Lukasek A, Kształcenie i wychowanie – postpandemiczna transformacja, WSGEhttps://www.researchgate.net/publication/368354907_Wizerunek_i_rola_nauczyciela_edukacji_przedszkolnej_i_wczesnoszkolnej_w_opinii_rodzicow • Mediacja szkolna: Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji (2016).red. A. Lukasek, M. Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia, • Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk • Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem (2014)/ Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : “Difin”, • Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu, (2017) red Mikler , Chwastek A, Difin Literatura uzupełniająca: • Jarosz-Bilińska A, Komunikacja, emocje, relacje, (2020) Karty pracy, WIR • Coach, tutor… wychowawca / Joanna Ludwika Pękala // (2017) W : Codzienność jako wyzwanie edukacyjne. T. 2, Refleksyjność w codzienności edukacyjnej / redakcja Iwona Paszenda. – Wrocław : Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, • Kompetencje nauczyciela wychowawcy / (2002) red. nauk. Ferenz K,, E. Kozioł ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Redakcja Wydawnictw Humanistyczno-Społecznych UZ, • Kompetentny wychowawca (2001)/ [red. Jerzy Celiński-Mysław] ; Fundacja Bonum Educationis. – Siedlce : FBE, • Lukasek A., Nauczyciel-wychowawca kreatorem mediacji w szkole Teacher – tutor as a creator of mediation at school EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 4/2014 s.302-307 • Mistrz – mentor – wychowawca : z problematyki twórczego wychowania i edukacji (2018)/ pod redakcją J. Posłusznej i Magdaleny Prejsnar-Wąsacz. – Kraków : Wydawnictwo Aureus, • Przemoc w rodzinie. Jak przedszkole może pomóc dziecku, Lukasek A, (2019) w red. Szurowska B, Przedszkole w sytuacji trudnej , zdążyć z pomocą • Przemoc w rodzinie -krzywdzenie małych dzieci ochrona , pomoc Lukasek A, (2019) w red .Szurowska B, Rodzina w sytuacji trudnej , zdążyć z pomocą cz. 1 • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, (2017), ORE Czasopisma •Wychowanie w przedszkolu •Problemy Opiekuńczo Wychowawcze (wybrane zagadnienia) |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 30 Przygotowanie się do zajęć, literatura: 10 Przygotowanie prac zaliczeniowych: 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 Metody kształcenia: prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza materiałów źródłowych, ćwiczenia, analiza przypadków, film. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
N CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Strumińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.