Podstawy projektowania i organizacji kształcenia on-line
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-PPL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy projektowania i organizacji kształcenia on-line |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE E-learning - informacje wstępne (historia, pojęcie, cele i zadania). Asynchroniczne oraz synchroniczne systemy i narzędzia nauczania na odległość. Systemy oprogramowania wykorzystywane w e-learningu. Platformy LMS, LCMS. Tworzenie kursu e-learningowego - etapy działania (analiza potrzeb, wyznaczanie celów, projektowanie programu, przygotowanie materiałów, realizacja kursu, ewaluacja). Konstrukcja kursu e-learningowego - typy struktur kursów e-learningowych. Tworzenie treści kształcenia - konwersja gotowych zasobów i tworzenie rozwiązań autorskich. Pozatekstowe materiały e-learningowe - materiały audiowizualne, transmisje on line, webinaria. E-learning w świetle prawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma rozszerzona wiedzę na temat organizacji i projektowania systemów i platform edukacyjnych ma uporządkowaną wiedzę o wykorzystaniu systemów i platform edukacyjnych w działalności kształce-niowej i wychowawczej ma uszczegółowiona wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycz-nych w zakresie budowania elektronicznych pomocy dydak-tycznych w edukacji zdalnej Umiejętności posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwa-nia i przetwarzania informacji w edukacji zdalnej potrafi dobierać środki i metody pracy w kształceniu na od-ległość potrafi organizować pracę zespołową z wykorzystaniem plat-form edukacyjnych Kompetencje społeczne ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania narzędzi stosowanych w edukacji zdalnej oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym obszarze rozumie potrzebę postępowania etycznego oraz formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z kształceniem na odległość. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Joanna Rabiega-Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Joanna Rabiega-Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student zapoznaje się ze specyfiką projektowania i organizacji nauczania na odległość. Zna kolejne etapy procesu przygotowania i prowadzenia edukacji on-line . Potrafi wskazać potencjalne problemy związane z tą formą kształcenia, jak również sposoby ich rozwiązania, umie wykorzystać jego elementy w zależności od kontekstu w procesie kształcenia i wychowania. METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Stephen Haggard, The Maturing of the MOOC. Literature Review Of Massive Open Online Courses And Other Forms Of Online Distance Learning; Department for Business, Innovation and Skills; London 2013 - Beatrice Ghirardini, Jasmina Tisovic, E-learning methodologies. A guide for designing and developing e-learning courses; FAO, Rome 2011 - Li Yuan, Stephen Powell, MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education. A white paper; CETIS, The University of Bolton, 2013 - Wiesław Przybyła, Magdalena Ratalewska, Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe; Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa 2012 - Krzysztof Kuźmicz, E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci; Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015 - Marta Dziubińska, Agnieszka Wierzbicka, Sposoby przezwyciężania trudności w procesie projektowania kursów e-learningowych [w] Koncepcje i praktyka e-edukacji, red. Marcin Dąbrowski, Maria Zając, ss. 109-117, Warszawa 2011 - Małgorzata Gawlik-Kobylińska, Cztery wymiary uczenia się w projektowaniu scenariusza kursu e-learningowego, Zeszyty Naukowe AON, 2016 | nr 4(105) | 39--52 - Stefan Nowicki, Wpływ jakości materiałów dydaktycznych w e-learningu na zaangażowanie w procesie uczenia się; TSB Vol 13, No 1 (24), 2020 Literatura uzupełniająca: - E-edukacja w praktyce – wyzwania i bariery, red. naukowa Marcin Dąbrowski, Maria Zając, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2014 - Agnieszka Adamiec, Przykłady dobrych praktyk w tworzeniu kursów e-learningowych w bibliotekach, [w] Nowe projekty, cenne inicjatywy i ciekawe przedsięwzięcia bibliotek naukowych, red. Joanna Czyrek, Bożena Górna Korporacja Bibliotekarzy Wrocławskich, 2016 - Sandra GRABOWSKA, E-learning jako pożądana forma kształcenia w dobie industry 4.0; Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej 118 (171--180), 2018 |
|
Uwagi: |
Kod do zespołu w Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3d8c3c707db84de3a47a14c808b78a92%40thread.tacv2/conversations?groupId=e400aaa5-32be-41bb-a187-5abd0d9737fe&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena przy pracy projektowej przygotowanej przez studenta - przygotowanie projektu kursu zdalnego (e-learningowego) NAKŁAD PRACY STUDENTA: FORMA AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 25 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.