Pedagogika wczesnoszkolna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-PEW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika wczesnoszkolna |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. PE, pedagogika korekcyjna, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla 1 sem. PE, pedagogika korekcyjna, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Terminologia używana w pedagogice wczesnoszkolnej, jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin pokrewnych. Miejsce pedagogiki wczesnoszkolnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauki. Wykorzystywanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej (wybrane modele i koncepcje pedagogiczne) oraz powiązanych z nią dyscyplin, w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych, a także motywów i wzorów ludzkiego zachowania. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki wczesnoszkolnej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innym i dyscyplinami naukowymi; zna na poziomie rozszerzonym terminologię, stosowaną w obrębie pedagogiki wczesnosz-kolnej. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów eduka-cyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, po-mocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Kompetencje społeczne Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej, jest zdolny do krytycznej ich oceny oraz wykazuje umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Nowosielska | |
Prowadzący grup: | Edyta Nowosielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie ćwiczeń: - Aktywny udział w zajęciach. - Przygotowanie konspektu zajęć zintegrowanych. - Przygotowanie projektu, - Opracowanie przykładu arkusza monitorowania postępów ucznia |
|
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1. Zajęcia wprowadzające - zabawy integracyjne pozwalające poznać siebie. Listy do Młodego Nauczyciela(3h) 2. Poznawanie siebie – założenia programowe, analiza podstawy programowej, przykładów zajęć i projektowanie aktywności dzieci nastawionej na rozwój postaw intrapersonalnych. (3h) 3.Szkoła jako miejsce urządzania społecznego. Projektowanie materialnej przestrzeni klasy szkolnej. Projekt studencki. (2h) 4. Style nauczycieli klas początkowych – jakim nauczycielem chciałabym/chciałbym być? (2h) 5.Monitorowanie, kontrolowanie i ocenianie osiągnięć dziecka. Od oceny opisowej do oceny kształtującej. Przygotowanie i opracowanie własnego systemu monitorowania i oceniania osiągnięć uczniów. Projekt studencki.(4h) 6. Oczekiwania szkolne wyrażone w świadectwach. (2h) 7. Współpraca z rodzicami. (Warsztaty metodyczne) (2h) 8. Dlaczego szkoła powinna być laboratorium inwencji? Zróbmy w szkole miejsce dla człowieka. (3h) 9. Efektywne i atrakcyjne metody pracy w edukacji wczesnoszkolnej. Metody aktywizujące ucznia, metoda projektów. Warsztaty metodyczne. (4h) 10. Podsumowanie zajęć.Prezentacja projektów przygotowywanych przez studentów podczas ćwiczeń. (5h) |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Bałachowicz J, Halvorsen V. Kristi, Witkowska – Tomaszewska A. Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli. Perspektywa teoretyczna. Wyd. APS Warszawa 2015; 2. Bałachowicz J., Witkowska Tomaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości, Wyd. APS, Warszawa 2015; 3. Bałachowicz J. Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością Wyd. WSP TWP Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia); 4. Timothy D. Walker, Fińskie dzieci uczą się najlepiej, Wydawnictwo Literackie 2017 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Duraj – Nowakowa K. Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Modernizacja teorii i praktyki. Wyd. IMPULS Kraków 1998 2. Klus – Stańska D., Szczepska – Pustkowska M., (red.) Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwo Akademickie i profesjonalne Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia) 3. Kopaczyńska I., Nowak – Łojewska A. Wymiary edukacji zintegrowanej Wyd. IMPULS Kraków 2007 |
|
Uwagi: |
Ćwiczenia , dyskusja, analiza przypadków/przykładów Godziny kontaktowe : ćwiczenia (30 h) Przygotowanie się do zajęć: (30h) Sumaryczna liczba punktów ETCS: 2 punkty ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pardej | |
Prowadzący grup: | Maria Staworzyńska-Grządziel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin pisemny. Metody multimedialne, metoda podająca. |
|
Pełny opis: |
Wykłady: Kierunki zmian w edukacji dziecka w ostatnim dwudziestoleciu; rola przedszkola i nauczania początkowego w karierze szkolnej dziecka. Zmiany w polskim systemie wychowania i edukacji – reforma systemowa i programowa. Uwarunkowania społeczne, pedagogiczne i indywidualne wczesnego rozwoju dziecka. „Edukacja wysokiej jakości” w przedszkolu i klasach początkowych. Role nauczyciela dziecka. 2h Podstawowe paradygmaty edukacyjne XXI wieku wg J. Delorsa. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Modele edukacji transmisyjnej i transformacyjnej. Polski model edukacji dziecka i przykłady norweskie. 2h Cele wczesnej edukacji. Edukacja „edukacja ześrodkowana na dziecku”. Aktywność dziecka jako podstawa doświadczeń rozwojowych. Założenia i zasady konstruktywistycznego uczenia się. Strategie uczenia się preferowane w edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Kształtowanie wiedzy i umiejętności w klasach niższych. Rola rówieśników w realizacji zadań rozwojowych. Obserwacja i eksperymentowanie jako podstawy zdobywania wiedzy o świecie Proces tworzenia reprezentacji świata przez dziecko w fazie myślenia konkretno -obrazowego (w kontekście wybranych poglądów Wygotskiego, Piageta i Brunera). Dziecko w świecie społecznym. Tworzenie siebie, relacji rówieśniczych. Tworzenie się relacji w klasie szkolnej, w grupie nieformalnej, dziecko izolowane. Działania wychowawcze (współwychowawcze) nauczycieli. Rola tutoringu i pracy grupowej w rozwoju indywidualnym i społecznym dziecka. Kształcenie zintegrowane, idea całościowości w ujęciu historycznym, perspektywa socjopedagogiczna; modele działań i trudności realizacyjne. Rozwijanie kompetencji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Kontrola i ocena własnej pracy. Sukces dziecka miernikiem jakości pracy nauczyciela. |
|
Literatura: |
Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009 (wybrany rozdział). Bałachowicz J., Obraz ucznia idealnego w opinii nauczycieli klas początkowych – homo faber czy homo creator? „Ruch Pedagogiczny” 2013, nr 3. Bałachowicz J., Halvorsen K. V., Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli. Perspektywa teoretyczna, Wyd. APS, Warszawa 2015. Ćwikła E., Codzienność szkolna ukryta za rytuałem oceniania, [w:] I. Adamek, J. Bałachowicz (red.), Pomiędzy dwiema edukacjami. Nauczyciel wczesnej edukacji dziecka wobec czasu zmiany, Łódź 2016. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia). Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska I., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007. „Życie Szkoły” – wybrane zagadnienia Bałachowicz J., Rowicka A. (red.), Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach. Wydawnictwo WSP im J. Korczaka, Warszawa 2013 (wybrane zagadnienia). Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Tuszyńska L., Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej. Wyd. APS, Warszawa 2015. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009. |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe 21 Przygotowanie się do zajęć 2h Przygotowanie się do egzaminu 7 h Punkty ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pardej | |
Prowadzący grup: | Maria Staworzyńska-Grządziel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wymagania wstępne powinny dotyczyć podstawowych zagadnień z zakresu Pedagogiki przedszkolnej oraz Diagnostyki pedagogicznej Wymagania wstępne w zakresie: wiedzy, umiejętności i kompetencji: Wiedza - student ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach-specjalistach, jako realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej; Umiejętności : potrafi poprawnie i skutecznie wykorzystując różne ujęcia teoretyczne wypowiadać się w mowie i piśmie, potrafi konstruować rozbudowane, ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej; Kompetencje – docenia znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych oraz ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. Zdalne metody kształcenia on-line, zajęcia prowadzone za pomocą aplikacji Teams oraz poprzez pocztę w domenie usos aps. Materiały dydaktyczne opracowywane w oparciu o treści kształcenia oraz literaturę przedmiotu, prezentacje z komentarzami, opisy zadań oraz linki do literatury - przesyłane elektronicznie poprzez usosweb aps. |
|
Pełny opis: |
Podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. [ Paradygmaty edukacyjne we współczesnej pedagogice.] Pojęcia i terminologia w pedagogice wczesnoszkolnej: pedagogika a edukacja wczesnoszkolna, kompetencje, umiejętności, transgresja, dzieciństwo, podmiotowość dziecka/ucznia.3h Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej. Komunikacja werbalna i niewerbalna nauczycieli. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela]. 3h Dziecko jako podmiot edukacji –potrzeby rozwojowe a specyfika edukacji i działań pomocowych. Dziecko w środowisku lokalnym i współdziałanie dorosłych na rzecz jego rozwoju. (3h) Cele i struktura treści edukacji wczesnoszkolnej. Kryteria doboru treści kształcenia, kryteria analizy wartości podręcznika dla ucznia i jego przydatności dydaktycznej. (3h) Teoria indywidualna nauczyciela i jej implikacje dla tworzenia praktyki edukacyjnej. Poglądy nauczyciela uczniów młodszych, ich struktura, komunikacja i władza w klasie. Kultura edukacji początkowej. (3h) Przedstawiciele pedagogiki wczesnoszkolnej (polscy i obcy), ich koncepcje wychowania i nauczania Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej. Komunikacja werbalna i niewerbalna nauczycieli. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela].3h Edukacja wspierająca uczniów w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja alternatywna [ Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna. Pedagogika Rudolfa Steinera. Maria Montessori i jej system. Edukacja alternatywna w klasach I-III. ]3h |
|
Literatura: |
Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009. Bałachowicz J., Zbróg Z. (red.), Edukacja (dla) dziecka – od trzylatka do sześciolatka. Wydawnictwo Libron, Kraków 2011. Bałachowicz J., Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości. Studium teoretyczno-empiryczne.Wyd. APS, Warszawa 2015 (wybrane zagadnienia). Adamek I., Bałachowicz J., Kompetencje kreatywne nauczycieli nauczyciela wczesnej edukacji, Wyd. Impuls, Kraków 2013. Bałachowicz J., Rowicka A. (red.), Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach. Wyd. WSP im. J. Korczaka, Warszawa 2013. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia). Kuszak K., Dziecko samodzielne w szkole. Empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności. Wyd. Garmond, Poznań 2008. Literatura uzupełniająca: Kielar – Turska M.; Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1991. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009. Sowińska H., Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011. M. Magda-Adamowicz, I. Kopaczyńska, Pedagogika wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014 (wybrane zagadnienia). https://ksiegarnia.pwn.pl/Wprowadzenie-do-metodologii-badan-pedagogicznych,68732502,p.html https://medbook.com.pl/ksiazka/pokaz/id/4780/tytul/wprowadzenie-do-metodologii-badan-pedagogicznych-lobocki-impuls https://www.google.com/search?client=firefox-b https://ksiegarnia.pwn.pl/Badania-jakosciowe-Tom-1,68704088,p.html https://scholar.google.pl/scholar?q=Pilch+T.,+Bauman+T.+Zasady+bada%C5%84+pedagogicznych.+Strategie+ilo%C5%9Bciowe+i+jako%C5%9Bciowe,+wydawnictwo+Akademickie+%E2%80%9E%C5%BBak%E2%80%9D,&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart |
|
Uwagi: |
Zaliczenie na ocenę przedmiotu: „ Pedagogika wczesnoszkolna” obejmuje pracę pisemną w formie eseju/referatu, napisaną w oparciu o treści kształcenia przekazywane w trakcie wykładów oraz przesyłane materiały dydaktyczne. Forma zaliczenia przedmiotu odbywa się poprzez zdalne metody kształcenia on-line, zajęcia prowadzone są za pomocą aplikacji Teams oraz poprzez pocztę w domenie usos aps. Zdalne metody kształcenia on-line, zajęcia prowadzone za pomocą aplikacji Teams oraz poprzez pocztę w domenie usos aps. Materiały dydaktyczne opracowywane w oparciu o treści kształcenia oraz literaturę przedmiotu, prezentacje z komentarzami, opisy zadań oraz linki do literatury - przesyłane elektronicznie poprzez usosweb aps. Godziny kontaktowe: Wykład 21h Przygotowanie się do zajęć, 10h Przygotowanie pracy 20h Inne formy 10h Sumaryczna liczba punktów 1 ECTS =30h 60 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pardej | |
Prowadzący grup: | Maria Staworzyńska-Grządziel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wymagania wstępne powinny dotyczyć podstawowych zagadnień z zakresu Pedagogiki przedszkolnej oraz Diagnostyki pedagogicznej Wymagania wstępne w zakresie: wiedzy, umiejętności i kompetencji: Wiedza - student ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach-specjalistach, jako realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej; Umiejętności : potrafi poprawnie i skutecznie wykorzystując różne ujęcia teoretyczne wypowiadać się w mowie i piśmie, potrafi konstruować rozbudowane, ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej; Kompetencje – docenia znaczenie pedagogiki wczesnoszkolnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych oraz ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. |
|
Pełny opis: |
Podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. [ Paradygmaty edukacyjne we współczesnej pedagogice.] Pojęcia i terminologia w pedagogice wczesnoszkolnej: pedagogika a edukacja wczesnoszkolna, kompetencje, umiejętności, transgresja, dzieciństwo, podmiotowość dziecka/ucznia.3h Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej. Komunikacja werbalna i niewerbalna nauczycieli. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela]. 3h Dziecko jako podmiot edukacji –potrzeby rozwojowe a specyfika edukacji i działań pomocowych. Dziecko w środowisku lokalnym i współdziałanie dorosłych na rzecz jego rozwoju. (3h) Cele i struktura treści edukacji wczesnoszkolnej. Kryteria doboru treści kształcenia, kryteria analizy wartości podręcznika dla ucznia i jego przydatności dydaktycznej. (3h) Teoria indywidualna nauczyciela i jej implikacje dla tworzenia praktyki edukacyjnej. Poglądy nauczyciela uczniów młodszych, ich struktura, komunikacja i władza w klasie. Kultura edukacji początkowej. (3h) Przedstawiciele pedagogiki wczesnoszkolnej (polscy i obcy), ich koncepcje wychowania i nauczania Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej. Komunikacja werbalna i niewerbalna nauczycieli. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela].3h Edukacja wspierająca uczniów w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja alternatywna [ Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna. Pedagogika Rudolfa Steinera. Maria Montessori i jej system. Edukacja alternatywna w klasach I-III. ]3h |
|
Literatura: |
Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009. Bałachowicz J., Zbróg Z. (red.), Edukacja (dla) dziecka – od trzylatka do sześciolatka. Wydawnictwo Libron, Kraków 2011. Bałachowicz J., Witkowska-Tomaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości. Studium teoretyczno-empiryczne.Wyd. APS, Warszawa 2015 (wybrane zagadnienia). Adamek I., Bałachowicz J., Kompetencje kreatywne nauczycieli nauczyciela wczesnej edukacji, Wyd. Impuls, Kraków 2013. Bałachowicz J., Rowicka A. (red.), Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach. Wyd. WSP im. J. Korczaka, Warszawa 2013. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia). Kuszak K., Dziecko samodzielne w szkole. Empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności. Wyd. Garmond, Poznań 2008. Literatura uzupełniająca: Kielar – Turska M.; Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata. Warszawa 1991. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009. Sowińska H., Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011. M. Magda-Adamowicz, I. Kopaczyńska, Pedagogika wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014 (wybrane zagadnienia). https://ksiegarnia.pwn.pl/Wprowadzenie-do-metodologii-badan-pedagogicznych,68732502,p.html https://medbook.com.pl/ksiazka/pokaz/id/4780/tytul/wprowadzenie-do-metodologii-badan-pedagogicznych-lobocki-impuls https://www.google.com/search?client=firefox-b https://ksiegarnia.pwn.pl/Badania-jakosciowe-Tom-1,68704088,p.html https://scholar.google.pl/scholar?q=Pilch+T.,+Bauman+T.+Zasady+bada%C5%84+pedagogicznych.+Strategie+ilo%C5%9Bciowe+i+jako%C5%9Bciowe,+wydawnictwo+Akademickie+%E2%80%9E%C5%BBak%E2%80%9D,&hl=pl&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart |
|
Uwagi: |
Zaliczenie na ocenę przedmiotu: „ Pedagogika wczesnoszkolna” obejmuje pracę pisemną w formie eseju/referatu, napisaną w oparciu o treści kształcenia przekazywane w trakcie wykładów oraz przesyłane materiały dydaktyczne. Forma zaliczenia przedmiotu odbywa się stacjonarnie, chyba że Rektor zarządzi inaczej. Wówczas wykorzystane zostaną zdalne metody kształcenia on-line, zajęcia prowadzone będą za pomocą aplikacji Teams. Materiały dydaktyczne opracowywane w oparciu o treści kształcenia oraz literaturę przedmiotu, prezentacje z komentarzami, opisy zadań oraz linki do literatury - przesyłane elektronicznie poprzez usosweb aps. Godziny kontaktowe: Wykład 21h Przygotowanie się do zajęć, 10h Przygotowanie pracy 20h Inne formy 10h Sumaryczna liczba punktów 1 ECTS =30h 60 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.