Psychologiczne aspekty zarządzania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-PAZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne aspekty zarządzania |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, zarządzanie w oświacie, (2-l) niestacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Podstawy teoretyczne psychologii kierowania organizacją. Rekrutacja i selekcja pracowników – aspekty psychologiczne. Ocenianie i motywowanie pracowników. Budowanie zespołu i przywództwo. Metody rozwiązywania konfliktów. Psychopatologia pracy - wypalenie zawodowe, pracoholizm, mobbing. Rozwój osobisty w pracy zawodowej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma pogłębioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego kierowania organizacją Umiejętności potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych Kompetencje społeczne odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli dyrektora szkoły/placówki jako roli pedagogicznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Zakres tematów: Podstawy teoretyczne psychologii kierowania organizacją. Rekrutacja i selekcja pracowników – aspekty psychologiczne. Ocenianie i motywowanie pracowników. Budowanie zespołu i przywództwo. Metody rozwiązywania konfliktów. Psychopatologia pracy - wypalenie zawodowe, pracoholizm, mobbing. Rozwój osobisty w pracy zawodowej. |
|
Literatura: |
Gawrecki, Lechosław. Menedżerskie zarządzanie placówką edukacyjną: praktyczny poradnik dla dyrektorów szkół. Warszawa:2019 Jagieła, Jarosław. Gry psychologiczne w szkole. Kielce: 2004 Barbara Kożusznik (red.). Zastosowania psychologii w zarzadzaniu. Katowice: 2010 https://www.sbc.org.pl/dlibra/show-content/publication/edition/26282?id=26282&&diri-%20ds=1 |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: Dyskusja (stacjonarnie, zdalnie za pośrednictwem Microsoft Teams), referat, ćwiczenia warsztatowe. Praca zdalna. Przygotowanie zadań w formie elektronicznej na wskazany temat na podstawie materiałów wskazanych/udostępnionych przez osobę prowadzącą ćwiczenia. Materiały udostępnione poprzez maila grupowego, aplikację on-line, Google Drive, Microsoft Teams. Zajęcia w formie zdalnej prowadzone są w aplikacji Microsoft Teams zgodnie z planem zajęć. Metody i kryteria oceniania: Ocena pracy indywidualnej i grupowej w trakcie zajęć. Ocena wykonanych zadań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.