Obróbka materiałów audiowizualnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-OMA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Obróbka materiałów audiowizualnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem PE, edukacyjny content design, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Podstawowe narzędzia do rejestracji dźwięku i wideo – mikrofony, interfejsy audio, kamery. Wybór mikrofonu (mikrofony USB i XLR, dynamiczne i pojemnościowe, wszechkierunkowe, jednokierunkowe, kardioidalne). Prezentacja i omówienie najpopularniejszych formatów zapisu audio i wideo. Zasady prawidłowego nagrywania dźwięku i wideo. Obróbka nagranych materiałów audiowizualnych z wykorzystaniem średniozaawansowanych metod edycji. Tworzenie i edycja materiałów audio i wideo na poziomie zaawansowanym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o tworzeniu cyfrowych materiałów audiowizualnych i ich obróbce, zna na poziomie rozszerzonym terminologię stosowaną w obrębie edukacyjnych zastosowań materiałów audiowizualnych. Ma rozszerzoną wiedzę na temat tworzenia i obróbki materiałów audiowizualnych. Umiejętności Potrafi wybrać i zastosować narzędzia właściwe dla działalności twórcy cyfrowych treści edukacyjnych – materiałów audiowizualnych. Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką oraz wspierać ich samodzielność w podejmowaniu działań w zakresie tworzenia materiałów audiowizualnych, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Kompetencje społeczne Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Dorota Maroń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
1. Omówienie tematyki zajęć. Ćwiczenie w parach polegające na stworzeniu krótkiego filmu o dowolnej tematyce. Dyskusja na temat cech dobrego materiału filmowego w oparciu o wcześniej nagrane filmy. 2. Omówienie koncepcji storyboardu. Przedstawienie pomysłów na film. Dyskusja w grupie. 3. Prezentacja storyboardów. Dyskusja w grupie i korekta. 4. Prezentacja nagrań i pierwszego montażu. Dyskusja w grupie i korekta. 5. Prezentacja filmów. Dyskusja w grupie i korekta. 6. Prezentacja filmów. Dyskusja w grupie i korekta. 7. Prezentacja finalnych wersji filmów. Dyskusja w grupie. |
|
Literatura: |
Majorek M., Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności https://www.vyond.com/resources/what-is-a-storyboard-and-why-do-you-need-one/ https://blog.cyfrowe.pl/porad-o-tym-nagrac-film-telefonem/ https://krkstudio.pl/jak-nagrywac-filmy-telefonem-poradnik/ |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Maroń | |
Prowadzący grup: | Dorota Maroń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Ocena wypowiedzi ustnej Ocena aktywności studenta na zajęciach Ocena wykonanych prac pod kątem przejrzystości koncepcji i skutecznej realizacji. Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu. Ocena wykonanych prac pod kątem właściwego sposobu prezentacji. |
|
Pełny opis: |
Stworzenie i omówienie pomysłów na utwór audiowizualny. Odpowiedni dobór narzędzi. Tworzenie cyfrowych materiałów audiowizualnych. Obróbka cyfrowych materiałów audiowizualnych (montaż, kolorkorekcja, elementy animacji, animacja tekstu, edycja ścieżki dźwiękowej) Analiza i refleksja na temat powstałych cyfrowych materiałów audiowizualnych w kontekście sposobu oddziaływania na odbiorcę. Zadanie na zaliczenie: Stworzenie filmu opartego o własny pomysł na zaprezentowanie kampusu Akademii Pedagogiki Specjalnej w programie CapCut. |
|
Literatura: |
CapCut | Wszechstronny edytor filmów online i graficzne narzędzie do projektowania, napędzane technologią AI https://www.capcut.com/pl-pl/ CapCut Video Editing Tutorial – Full Course for Beginners (youtube.com) https://www.youtube.com/watch?v=qfHX2cNA4MY Rodzaje i sposoby montażu. Ucz się od gwiazd kina! (cyfrowe.pl) https://blog.cyfrowe.pl/jak-montowac-filmy/ 5. Co zrobić, żeby nakręcić, zmontować i żeby było ładnie? – Edukacja Filmowa https://edukacjafilmowa.pl/dla-mlodego-kinomana/jak-zmontowac-wlasny-film/5-co-zrobic-zeby-nakrecic-zmontowac-i-zeby-bylo-ladnie/ |
|
Uwagi: |
METODY DYDAKTYCZNE: opis i objaśnienie, dyskusja, realizacja cyfrowego materiału audiowizualnego (praca własna nad projektem, dialog dydaktyczny), przegląd prac NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.