Metodyka oddziaływań resocjalizacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-MOR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka oddziaływań resocjalizacyjnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem PE, ped. resocjalizacyjna z kryminologią, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla 3 sem PE, ped. resocjalizacyjna z kryminologią, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Osiągnięcie zakładanych efektów studentów weryfikowane będzie na podstawie końcowego egzaminu pisemnego w formie pisemnej tj. testu jednokrotnego wyboru, natomiast na ćwiczeniach na podstawie obecności i aktywności studentów na zajęciach. Do egzaminu obowiązuje materiał realizowany na wykładach i ćwiczeniach. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: 1.Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Metodyka pracy resocjalizacyjnej w systemie nauk o wychowaniu specjalnym jednostek nieprzystosowanych społecznie. Pojęcie metody i metodyki. Powiązanie metodyki z innymi dyscyplinami naukowymi. 2. Rodzaje metod i środków oddziaływania resocjalizacyjnego oraz ich charakterystyka. 3.Zastosowanie ekonomii punktowej w resocjalizacji. - definicja i istota ekonomii punktowej - trzy istotne komponenty ekonomii punktowej - rodzaje bodźców wspomagających stosowane w ekonomii punktowej - zasady stosowania ekonomii punktowej - organizacyjne formy zastosowania ekonomii punktowej w resocjalizacji - metoda „ekonomii punktowej” w resocjalizacji a system progresywny - terapia behawioralna a ekonomia punktowa w resocjalizacji - korzyści z posługiwania się ekonomią punktową w resocjalizacji - mankamenty ekonomii punktowej - przykłady praktyczne zastosowania systemu ekonomii punktowej w resocjalizacji (na przykładzie wybranych placówek: MOW, OOW, zakład poprawczy). 4. Metody wpływu sytuacyjnego i ich charakterystyka: - wykorzystanie metod wpływu sytuacyjnego w resocjalizacji - metoda organizowania doświadczeń uczących wychowanka i jej założenia - system kar i nagród w resocjalizacji jednostek nieprzystosowanych społecznie: rola nagrody i kary w procesie resocjalizacji, funkcje nagrody lub kary, rodzaje nagród i kar stosowanych w wychowaniu resocjalizującym, wpływ kar dyscyplinarnych i nagród na wychowanie jednostek nieprzystosowanych społecznie, czynniki warunkujące efektywność karania i nagradzania, cel kar dyscyplinarnych i nagród stosowanych w resocjalizacji, główne warunki skuteczności działania karania, warunki skutecznego nagradzania, skutki stosowania kar, w przeciwieństwie do nagród, praktyczne wskazówki dotyczące karania i nagradzania, wychowawczy sens kary - omówienie środków dyscyplinarnych oraz nagród stosowanych wobec wychowanków w zakładach poprawczych na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 17 października 2001 r. w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich - metoda uświadamiania skutków zachowań: specyfika, założenia, warunki skuteczności metody - metoda treningu i jej specyfika, warunki skuteczności metody, cztery odmiany treningu i ich charakterystyka (trening autogenny, trening interpersonalny, socjodrama, psychodrama), zastosowanie socjodramy i psychodramy w resocjalizacji, analiza procedury socjo- i psycho- dramatycznej, przebieg zajęć socjo- i psychodramatycznych, formy, elementy i techniki psychodramy. 5. Metody wpływu grupowego i ich charakterystyka - wykorzystanie metod wpływu grupowego w resocjalizacji - resocjalizacyjny walor grupy - style kierowania grupą przez wychowawcę (autokratyczny, liberalny, demokratyczny) - metoda samorządu i zarządzania, jej specyfika, istota i cele, warunki skuteczności tej metody - metoda kształtowania celów, norm i struktury grupy (jej specyfika, istota i cele, zasady warunki skuteczności tej metody) - metoda podnoszenia spoistości i prestiżu grupy (jej specyfika, założenia, istota i cele, warunki skuteczności tej metody) 6. Metody oddziaływania kulturowego i ich charakterystyka - specyfika metod oddziaływania kulturowego, działalność kulturalno-oświatowa, jej specyfika i znaczenie w procesie resocjalizacji - istota, specyfika i założenia metod "Twórczej Resocjalizacji” - cele i znaczenia edukacji i nauczania w procesie resocjalizacji - cele i znaczenie pracy/zatrudnienia w procesie resocjalizacji - resocjalizacja przez sport - resocjalizacja przez plastykę - resocjalizacja przez muzykę - Metoda Teatru Resocjalizacyjnego - wybrane przykłady wykorzystania metod oddziaływania kulturowego oraz metod „Twórczej resocjalizacji” w praktyce. 7. Założenia, istota, zasady konstruowania, budowa i zastosowanie Indywidualnych Planów Resocjalizacji, Indywidualnych Planów Edukacyjno-Terapeutycznych, Indywidulanych Planów Oddziaływań Wychowawczych, Resocjalizacyjnych i Terapeutycznych (IPOWRIT) oraz Indywidulanych Programów Oddziaływań. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Górski S., Metodyka resocjalizacji, IWZZ, Warszawa 1985 Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Wyd. Akadem. „Żak”, Warszawa 1998. Urban B., Stanik J., M. (red.), Resocjalizacja, Tom I i II, PWN Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Borowski R., Wysocki D., Instytucje wychowania resocjalizującego. Wyd. Naukowe „Novum”, Płock, 2001 Czapów Cz., Wychowanie resocjalizujące: elementy metodyki i diagnostyki, PWN, Warszawa 1978. Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji. PWN, Warszawa 2006. Ptak K., Metody oddziaływań resocjalizacyjnych, GWSP, Mysłowice 2010. Opora R., Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Kraków 2010. Iwanicki H., Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego. [w:] Opieka, Wychowanie, Terapia, L. Pytka (red.) Nr 4 (40), Warszawa 1999. Iwanicki H., Rola, znaczenie i zadania szkolnictwa przywięziennego. Szkoła Specjalna, Nr 1, 2004. Sawicka K., (red). Socjoterapia, CMPPP, Warszawa,1988. Węgliński A., Mikrosystemy wychowawcze w resocjalizacji nieletnich, Lublin 2004. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada usystematyzowany zasób terminologiczny z zakresu metodyki oddziaływań resocjalizacyjnych. Zna w pogłębionym stopniu różnorodne uwarunkowania nieprzystosowania społecznego oraz wynikające z tych zaburzeń specjalne potrzeby uczestników procesu resocjalizacji osób nieprzystosowanych społecznie. Zna w pogłębionym stopniu różnorodne procedury i metody oddziaływań resocjalizacyjnych, a także różnorodne uwarunkowania wpływające na skuteczność podejmowanych oddziaływań resocjalizacyjnych. Umiejętności Potrafi projektować i realizować różnorodne programy resocjalizacyjne z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb jednostek nieprzystosowanych społecznie. Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu prawa i etyki w metodyce oddziaływań resocjalizacyjnych. Kompetencje społeczne Odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga prowadzącego oddziaływania resocjalizacyjne. Troszczy się o osoby nieprzystosowane społecznie, podejmuje wobec nich zobowiązania społeczne mające na celu przygotowanie ich do ponownego życia społecznego. Czuje się odpowiedzialny za działania podejmowane wobec wychowanków oraz za ich psychologiczne i społeczne skutki. Przestrzega zasad etyki zawodowej w pracy z osobami nieprzystosowanymi społecznie. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność i aktywność na zajęciach 2. Ocena umiejętności projektowania oddziaływań resocjalizacyjnych adekwatnych do określonych problemów wychowawczych 3. Ocena umiejętności weryfikacji oddziaływań resocjalizacyjnych 4. Sprawdzenie umiejętności dokonywania krytycznej analizy określonych i wybranych programów i metod resocjalizacyjnych 5. Sprawdzenie zrozumienia problemów osób nieprzystosowanych społecznie ora zagrożonych nieprzystosowaniem społecznym 6. Ocena przygotowanego i przedstawionego podczas zajęć tematu/referatu 7. Ocena stopnia przygotowania i przyswojenia wiedzy na podstawie egzaminu końcowego (test jednokrotnego wyboru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Iwanicki | |
Prowadzący grup: | Hubert Iwanicki, Joanna Moleda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Osiągnięcie zakładanych efektów studentów weryfikowane będzie na podstawie końcowego egzaminu pisemnego w formie pisemnej tj. testu jednokrotnego wyboru, natomiast na ćwiczeniach na podstawie obecności i aktywności studentów na zajęciach. Do egzaminu obowiązuje materiał realizowany na wykładach i ćwiczeniach. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: 1.Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Metodyka pracy resocjalizacyjnej w systemie nauk o wychowaniu specjalnym jednostek nieprzystosowanych społecznie. Pojęcie metody i metodyki. Powiązanie metodyki z innymi dyscyplinami naukowymi. 2. Rodzaje metod i środków oddziaływania resocjalizacyjnego oraz ich charakterystyka. 3.Zastosowanie ekonomii punktowej w resocjalizacji. - definicja i istota ekonomii punktowej - trzy istotne komponenty ekonomii punktowej - rodzaje bodźców wspomagających stosowane w ekonomii punktowej - zasady stosowania ekonomii punktowej - organizacyjne formy zastosowania ekonomii punktowej w resocjalizacji - metoda „ekonomii punktowej” w resocjalizacji a system progresywny - terapia behawioralna a ekonomia punktowa w resocjalizacji - korzyści z posługiwania się ekonomią punktową w resocjalizacji - mankamenty ekonomii punktowej - przykłady praktyczne zastosowania systemu ekonomii punktowej w resocjalizacji (na przykładzie wybranych placówek: MOW, OOW, zakład poprawczy). 4. Metody wpływu sytuacyjnego i ich charakterystyka: - wykorzystanie metod wpływu sytuacyjnego w resocjalizacji - metoda organizowania doświadczeń uczących wychowanka i jej założenia - system kar i nagród w resocjalizacji jednostek nieprzystosowanych społecznie: rola nagrody i kary w procesie resocjalizacji, funkcje nagrody lub kary, rodzaje nagród i kar stosowanych w wychowaniu resocjalizującym, wpływ kar dyscyplinarnych i nagród na wychowanie jednostek nieprzystosowanych społecznie, czynniki warunkujące efektywność karania i nagradzania, cel kar dyscyplinarnych i nagród stosowanych w resocjalizacji, główne warunki skuteczności działania karania, warunki skutecznego nagradzania, skutki stosowania kar, w przeciwieństwie do nagród, praktyczne wskazówki dotyczące karania i nagradzania, wychowawczy sens kary - omówienie środków dyscyplinarnych oraz nagród stosowanych wobec wychowanków w zakładach poprawczych na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 17 października 2001 r. w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich - metoda uświadamiania skutków zachowań: specyfika, założenia, warunki skuteczności metody - metoda treningu i jej specyfika, warunki skuteczności metody, cztery odmiany treningu i ich charakterystyka (trening autogenny, trening interpersonalny, socjodrama, psychodrama), zastosowanie socjodramy i psychodramy w resocjalizacji, analiza procedury socjo- i psycho- dramatycznej, przebieg zajęć socjo- i psychodramatycznych, formy, elementy i techniki psychodramy. 5. Metody wpływu grupowego i ich charakterystyka - wykorzystanie metod wpływu grupowego w resocjalizacji - resocjalizacyjny walor grupy - style kierowania grupą przez wychowawcę (autokratyczny, liberalny, demokratyczny) - metoda samorządu i zarządzania, jej specyfika, istota i cele, warunki skuteczności tej metody - metoda kształtowania celów, norm i struktury grupy (jej specyfika, istota i cele, zasady warunki skuteczności tej metody) - metoda podnoszenia spoistości i prestiżu grupy (jej specyfika, założenia, istota i cele, warunki skuteczności tej metody) 6. Metody oddziaływania kulturowego i ich charakterystyka - specyfika metod oddziaływania kulturowego, działalność kulturalno-oświatowa, jej specyfika i znaczenie w procesie resocjalizacji - istota, specyfika i założenia metod "Twórczej Resocjalizacji” - cele i znaczenia edukacji i nauczania w procesie resocjalizacji - cele i znaczenie pracy/zatrudnienia w procesie resocjalizacji - resocjalizacja przez sport - resocjalizacja przez plastykę - resocjalizacja przez muzykę - Metoda Teatru Resocjalizacyjnego - wybrane przykłady wykorzystania metod oddziaływania kulturowego oraz metod „Twórczej resocjalizacji” w praktyce. 7. Założenia, istota, zasady konstruowania, budowa i zastosowanie Indywidualnych Planów Resocjalizacji, Indywidualnych Planów Edukacyjno-Terapeutycznych, Indywidulanych Planów Oddziaływań Wychowawczych, Resocjalizacyjnych i Terapeutycznych (IPOWRIT) oraz Indywidulanych Programów Oddziaływań. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Górski S., Metodyka resocjalizacji, IWZZ, Warszawa 1985 Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Wyd. Akadem. „Żak”, Warszawa 1998. Urban B., Stanik J., M. (red.), Resocjalizacja, Tom I i II, PWN Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Borowski R., Wysocki D., Instytucje wychowania resocjalizującego. Wyd. Naukowe „Novum”, Płock, 2001 Czapów Cz., Wychowanie resocjalizujące: elementy metodyki i diagnostyki, PWN, Warszawa 1978. Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji. PWN, Warszawa 2006. Ptak K., Metody oddziaływań resocjalizacyjnych, GWSP, Mysłowice 2010. Opora R., Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Kraków 2010. Iwanicki H., Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego. [w:] Opieka, Wychowanie, Terapia, L. Pytka (red.) Nr 4 (40), Warszawa 1999. Iwanicki H., Rola, znaczenie i zadania szkolnictwa przywięziennego. Szkoła Specjalna, Nr 1, 2004. Sawicka K., (red). Socjoterapia, CMPPP, Warszawa,1988. Węgliński A., Mikrosystemy wychowawcze w resocjalizacji nieletnich, Lublin 2004. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia stosowane podczas wykładów: metoda podająca, uzupełniana prezentacjami treści wykładów w PowerPoint, filmami i materiałami dydaktycznymi Metody kształcenia stosowane podczas ćwiczeń: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, film, metoda problemowa, praca w grupie Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 40 Przygotowanie się do egzaminu 50 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 30 Sumaryczna liczba godzin 150 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 6 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Iwanicki | |
Prowadzący grup: | Hubert Iwanicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Osiągnięcie zakładanych efektów studentów weryfikowane będzie na podstawie końcowego egzaminu pisemnego w formie pisemnej tj. testu jednokrotnego wyboru, obecności, aktywności studentów na zajęciach oraz przygotowanego i zaprezentowanego podczas zajęć tematu w formie prezentacji multimedialnej i referatu. Do egzaminu obowiązuje materiał realizowany na wykładach i ćwiczeniach. |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: 1.Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Metodyka pracy resocjalizacyjnej w systemie nauk o wychowaniu specjalnym jednostek nieprzystosowanych społecznie. Pojęcie metody i metodyki. Powiązanie metodyki z innymi dyscyplinami naukowymi. 2. Rodzaje metod i środków oddziaływania resocjalizacyjnego oraz ich charakterystyka. 3.Zastosowanie ekonomii punktowej w resocjalizacji. - definicja i istota ekonomii punktowej - trzy istotne komponenty ekonomii punktowej - rodzaje bodźców wspomagających stosowane w ekonomii punktowej - zasady stosowania ekonomii punktowej - organizacyjne formy zastosowania ekonomii punktowej w resocjalizacji - metoda „ekonomii punktowej” w resocjalizacji a system progresywny - terapia behawioralna a ekonomia punktowa w resocjalizacji - korzyści z posługiwania się ekonomią punktową w resocjalizacji - mankamenty ekonomii punktowej - przykłady praktyczne zastosowania systemu ekonomii punktowej w resocjalizacji (na przykładzie wybranych placówek: MOW, OOW, zakład poprawczy). 4. Metody wpływu sytuacyjnego i ich charakterystyka: - wykorzystanie metod wpływu sytuacyjnego w resocjalizacji - metoda organizowania doświadczeń uczących wychowanka i jej założenia - system kar i nagród w resocjalizacji jednostek nieprzystosowanych społecznie: rola nagrody i kary w procesie resocjalizacji, funkcje nagrody lub kary, rodzaje nagród i kar stosowanych w wychowaniu resocjalizującym, wpływ kar dyscyplinarnych i nagród na wychowanie jednostek nieprzystosowanych społecznie, czynniki warunkujące efektywność karania i nagradzania, cel kar dyscyplinarnych i nagród stosowanych w resocjalizacji, główne warunki skuteczności działania karania, warunki skutecznego nagradzania, skutki stosowania kar, w przeciwieństwie do nagród, praktyczne wskazówki dotyczące karania i nagradzania, wychowawczy sens kary - omówienie środków dyscyplinarnych oraz nagród stosowanych wobec wychowanków w zakładach poprawczych na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 17 października 2001 r. w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich - metoda uświadamiania skutków zachowań: specyfika, założenia, warunki skuteczności metody - metoda treningu i jej specyfika, warunki skuteczności metody, cztery odmiany treningu i ich charakterystyka (trening autogenny, trening interpersonalny, socjodrama, psychodrama), zastosowanie socjodramy i psychodramy w resocjalizacji, analiza procedury socjo- i psycho- dramatycznej, przebieg zajęć socjo- i psychodramatycznych, formy, elementy i techniki psychodramy. 5. Metody wpływu grupowego i ich charakterystyka - wykorzystanie metod wpływu grupowego w resocjalizacji - resocjalizacyjny walor grupy - style kierowania grupą przez wychowawcę (autokratyczny, liberalny, demokratyczny) - metoda samorządu i zarządzania, jej specyfika, istota i cele, warunki skuteczności tej metody - metoda kształtowania celów, norm i struktury grupy (jej specyfika, istota i cele, zasady warunki skuteczności tej metody) - metoda podnoszenia spoistości i prestiżu grupy (jej specyfika, założenia, istota i cele, warunki skuteczności tej metody) 6. Metody oddziaływania kulturowego i ich charakterystyka - specyfika metod oddziaływania kulturowego, działalność kulturalno-oświatowa, jej specyfika i znaczenie w procesie resocjalizacji - istota, specyfika i założenia metod "Twórczej Resocjalizacji” - cele i znaczenia edukacji i nauczania w procesie resocjalizacji - cele i znaczenie pracy/zatrudnienia w procesie resocjalizacji - resocjalizacja przez sport - resocjalizacja przez plastykę - resocjalizacja przez muzykę - Metoda Teatru Resocjalizacyjnego - wybrane przykłady wykorzystania metod oddziaływania kulturowego oraz metod „Twórczej resocjalizacji” w praktyce. 7. Założenia, istota, zasady konstruowania, budowa i zastosowanie Indywidualnych Planów Resocjalizacji, Indywidualnych Planów Edukacyjno-Terapeutycznych, Indywidulanych Planów Oddziaływań Wychowawczych, Resocjalizacyjnych i Terapeutycznych (IPOWRIT) oraz Indywidulanych Programów Oddziaływań. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Górski S., Metodyka resocjalizacji, IWZZ, Warszawa 1985 Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Wyd. Akadem. „Żak”, Warszawa 1998. Urban B., Stanik J., M. (red.), Resocjalizacja, Tom I i II, PWN Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Borowski R., Wysocki D., Instytucje wychowania resocjalizującego. Wyd. Naukowe „Novum”, Płock, 2001 Czapów Cz., Wychowanie resocjalizujące: elementy metodyki i diagnostyki, PWN, Warszawa 1978. Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji. PWN, Warszawa 2006. Ptak K., Metody oddziaływań resocjalizacyjnych, GWSP, Mysłowice 2010. Opora R., Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Kraków 2010. Iwanicki H., Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego. [w:] Opieka, Wychowanie, Terapia, L. Pytka (red.) Nr 4 (40), Warszawa 1999. Iwanicki H., Rola, znaczenie i zadania szkolnictwa przywięziennego. Szkoła Specjalna, Nr 1, 2004. Sawicka K., (red). Socjoterapia, CMPPP, Warszawa,1988. Węgliński A., Mikrosystemy wychowawcze w resocjalizacji nieletnich, Lublin 2004. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia stosowane podczas wykładów: metoda podająca, uzupełniana prezentacjami treści wykładów w PowerPoint, filmami i materiałami dydaktycznymi Metody kształcenia stosowane podczas ćwiczeń: dyskusja, pogadanka, praca z książką, pokaz, film, metoda problemowa, praca w grupie Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 35 Przygotowanie się do egzaminu 40 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 30 Sumaryczna liczba godzin 120 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.