Innowacje w e-learningu - m-learning, webinar, grywalizacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-INL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacje w e-learningu - m-learning, webinar, grywalizacja |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE E-learning – tradycja i współczesność. Wydolność i niewydolność systemu e-learningowego w Polsce. E-learning jako forma realizowana na platformie. E-learning jako forma poza e-elearningowa. Webinary – zalety kształcenia i ograniczenia. Pigułki wiedzy jako samodzielne materiały dydaktyczne w kształceniu na odległość. Powieści paragrafowe i ich miejsce w procesie nauczania. Podcasty – formuła i efektywność. Aplikacje na urządzenia mobilne w e-learningu. A, B, C słuchowisk edukacyjnych. E-booki i książki interaktywne w procesie kształcenia. Konstrukcja i edytorska strona. Transmisje jako jednostka uaktywniająca uczącego się. Kompetencje nauczyciela w procesie e-learningu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma rozszerzoną wiedzę na temat innowacji stosowanych w e-learningu Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu wprowadzania innowacji w kształceniu zdalnym posiada pogłębione umiejętności innowacyjnego zastosowa-nia e-learningu w edukacji Kompetencje społeczne jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego w tym osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski, wykorzystując w sposób innowacyjny, zasoby sieciowe i e-learning |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Beata Balcerowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi formami kształcenia zdalnego. Szerokie spojrzenie na zagadnienie pozwala dostrzec potencjał e-learningowy w metodach dydaktycznych i narzędziach cyfrowych wykraczających poza granice klasycznie rozumianego e-learningu. Edukacja zdalna i jej historia, e-learning jako odpowiedź na współczesne potrzeby świata nauki, innowacja jako możliwość rozwoju procesu nauczania. Metodyka nauczania przez internet. E-learning jako forma edukacji organizowana na platformie. Dostępne platformy e-learningowe (bezpłatne rozwiązania), funkcjonalności oferowane przez płatne i bezpłatne platformy e-learningowe, rodzajei podziały platform e-learningowych, dynamika rozwoju platform e-learningowych oraz technikalia związane z ich rozwojem. MOOC, systemy e-learningowe w Polsce i na świecie Webinar – cechy, cele, platformy pozwalające na ich tworzenie i ich funkcjonalności, Podcast – cechy, cele, narzędzia i platformy pozwalające na tworzenie i udostępnianie treści w tym formacie. Słuchowiska – cechy, cele i narzędzia. Jak poprowadzić webinar, podcast, słuchowisko. Pigułka wiedzy – jej cechy, możliwe formy i możliwości. Atomizacja wiedzy, mikrolearning. Myślenie wizualne. Infografiki – cechy, zastosowanie. Przykłady pigułek wiedzy. Narzędziownik pozwalający tworzyć pigułki wiedzy. User experience w edukacji zdalnej. Grywalizacja – cechy, możliwości zastosowania, przykłady, platformy grywalizacyjne. Storytelling – cechy, możliwości zastosowania w edukacji. Cechy powieści paragrafowych. Gry symylacyjne – zastosowanie, zalety i wady. M-learning – cechy, zalety, wady. Aplikacje umożliwiające dzielenie się wiedzą poprzez urządzenia mobilne. Efektywność kształcenia zdalnego, możliwości sprawdzenia wiedzy. Kompetencje e-nauczyciela Metody kształcenia stosowane na zajęciach: Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa, 2011 2. R. C. Clark, Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław, 2014 3. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Warszawa, 2015 4. E. Smyrnova-Trybulska, Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Katowice, 2018 5. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017 6. Peszko P. Notatki zorganizowane https://conradinum.edu.gdansk.pl/Content/pub/462/Pedagog/dokumenty/elearning_notatki_zorganizowane_czesc.pdf 7. Tkaczyk. P, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, 2012 8. Zichermann G, Cunningham C, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, 2012 9. Carrera F. , Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, 2012 https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora Literatura i materiały uzupełniające 1. Czarkowski J. J, E-learning dla dorosłych, Warszawa, 2012 2. M. Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, 2014 3. P. Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów, 2016 4. Materiały znajdujące się w sieci tj. infografiki, główne strony platform e-learningowych oraz inne materiały pokazowe dostępne w sieci 5. Harnett S., Learning Articulate Storyline, 2013 6. Machalska M., Digital learning Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, 2019 7. Jóźwik K, Zwoliński S., Myślenie wizualne w biznesie, 2016 8. https://community.articulate.com/e-books |
|
Uwagi: |
Kod do zespołu na Teamsach: qag67si Warunki uzyskania zaliczenia: 1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie innowacyjnego rozwiązania dla sytuacji problemowej. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania. 2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań 3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności): Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie projektu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi formami kształcenia zdalnego. Szerokie spojrzenie na zagadnienie pozwala dostrzec potencjał e-learningowy w metodach dydaktycznych i narzędziach cyfrowych wykraczających poza granice klasycznie rozumianego e-learningu. Edukacja zdalna i jej historia, e-learning jako odpowiedź na współczesne potrzeby świata nauki, innowacja jako możliwość rozwoju procesu nauczania. Metodyka nauczania przez internet. E-learning jako forma edukacji organizowana na platformie. Dostępne platformy e-learningowe (bezpłatne rozwiązania), funkcjonalności oferowane przez płatne i bezpłatne platformy e-learningowe, rodzajei podziały platform e-learningowych, dynamika rozwoju platform e-learningowych oraz technikalia związane z ich rozwojem. MOOC, systemy e-learningowe w Polsce i na świecie Webinar – cechy, cele, platformy pozwalające na ich tworzenie i ich funkcjonalności, Podcast – cechy, cele, narzędzia i platformy pozwalające na tworzenie i udostępnianie treści w tym formacie. Słuchowiska – cechy, cele i narzędzia. Jak poprowadzić webinar, podcast, słuchowisko. Pigułka wiedzy – jej cechy, możliwe formy i możliwości. Atomizacja wiedzy, mikrolearning. Myślenie wizualne. Infografiki – cechy, zastosowanie. Przykłady pigułek wiedzy. Narzędziownik pozwalający tworzyć pigułki wiedzy. User experience w edukacji zdalnej. Grywalizacja – cechy, możliwości zastosowania, przykłady, platformy grywalizacyjne. Storytelling – cechy, możliwości zastosowania w edukacji. Cechy powieści paragrafowych. Gry symylacyjne – zastosowanie, zalety i wady. M-learning – cechy, zalety, wady. Aplikacje umożliwiające dzielenie się wiedzą poprzez urządzenia mobilne. Efektywność kształcenia zdalnego, możliwości sprawdzenia wiedzy. Kompetencje e-nauczyciela Metody kształcenia stosowane na zajęciach: Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa, 2011 2. R. C. Clark, Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław, 2014 3. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Warszawa, 2015 4. E. Smyrnova-Trybulska, Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Katowice, 2018 5. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017 6. Peszko P. Notatki zorganizowane https://conradinum.edu.gdansk.pl/Content/pub/462/Pedagog/dokumenty/elearning_notatki_zorganizowane_czesc.pdf 7. Tkaczyk. P, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, 2012 8. Zichermann G, Cunningham C, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, 2012 9. Carrera F. , Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, 2012 https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora Literatura i materiały uzupełniające 1. Czarkowski J. J, E-learning dla dorosłych, Warszawa, 2012 2. M. Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, 2014 3. P. Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów, 2016 4. Materiały znajdujące się w sieci tj. infografiki, główne strony platform e-learningowych oraz inne materiały pokazowe dostępne w sieci 5. Harnett S., Learning Articulate Storyline, 2013 6. Machalska M., Digital learning Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, 2019 7. Jóźwik K, Zwoliński S., Myślenie wizualne w biznesie, 2016 8. https://community.articulate.com/e-books |
|
Uwagi: |
Kod do zespołu na Teamsach: qag67si Warunki uzyskania zaliczenia: 1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie innowacyjnego rozwiązania dla sytuacji problemowej. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania. 2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań 3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności): Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie projektu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Beata Balcerowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi formami kształcenia zdalnego. Szerokie spojrzenie na zagadnienie pozwala dostrzec potencjał e-learningowy w metodach dydaktycznych i narzędziach cyfrowych wykraczających poza granice klasycznie rozumianego e-learningu. Metody kształcenia stosowane na zajęciach: Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów |
|
Pełny opis: |
Edukacja zdalna i jej historia, e-learning jako odpowiedź na współczesne potrzeby świata nauki, innowacja jako możliwość rozwoju procesu nauczania. Metodyka nauczania przez internet. E-learning jako forma edukacji organizowana na platformie. Dostępne platformy e-learningowe (bezpłatne rozwiązania), funkcjonalności oferowane przez płatne i bezpłatne platformy e-learningowe, rodzajei podziały platform e-learningowych, dynamika rozwoju platform e-learningowych oraz technikalia związane z ich rozwojem. MOOC, systemy e-learningowe w Polsce i na świecie Webinar – cechy, cele, platformy pozwalające na ich tworzenie i ich funkcjonalności, Podcast – cechy, cele, narzędzia i platformy pozwalające na tworzenie i udostępnianie treści w tym formacie. Słuchowiska – cechy, cele i narzędzia. Jak poprowadzić webinar, podcast, słuchowisko. Pigułka wiedzy – jej cechy, możliwe formy i możliwości. Atomizacja wiedzy, mikrolearning. Myślenie wizualne. Infografiki – cechy, zastosowanie. Przykłady pigułek wiedzy. Narzędziownik pozwalający tworzyć pigułki wiedzy. User experience w edukacji zdalnej. Grywalizacja – cechy, możliwości zastosowania, przykłady, platformy grywalizacyjne. Storytelling – cechy, możliwości zastosowania w edukacji. Cechy powieści paragrafowych. Gry symylacyjne – zastosowanie, zalety i wady. M-learning – cechy, zalety, wady. Aplikacje umożliwiające dzielenie się wiedzą poprzez urządzenia mobilne. Efektywność kształcenia zdalnego, możliwości sprawdzenia wiedzy. Kompetencje e-nauczyciela |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa, 2011 2. R. C. Clark, Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław, 2014 3. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Warszawa, 2015 4. E. Smyrnova-Trybulska, Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Katowice, 2018 5. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017 6. Peszko P. Notatki zorganizowane https://conradinum.edu.gdansk.pl/Content/pub/462/Pedagog/dokumenty/elearning_notatki_zorganizowane_czesc.pdf 7. Tkaczyk. P, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, 2012 8. Zichermann G, Cunningham C, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, 2012 9. Carrera F. , Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, 2012 https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora Literatura i materiały uzupełniające 1. Czarkowski J. J, E-learning dla dorosłych, Warszawa, 2012 2. M. Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, 2014 3. P. Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów, 2016 4. Materiały znajdujące się w sieci tj. infografiki, główne strony platform e-learningowych oraz inne materiały pokazowe dostępne w sieci 5. Harnett S., Learning Articulate Storyline, 2013 6. Machalska M., Digital learning Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, 2019 7. Jóźwik K, Zwoliński S., Myślenie wizualne w biznesie, 2016 8. https://community.articulate.com/e-books |
|
Uwagi: |
Warunki uzyskania zaliczenia: 1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie innowacyjnego rozwiązania dla sytuacji problemowej. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania. 2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań 3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności): Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie projektu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.