Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje w e-learningu - m-learning, webinar, grywalizacja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-INL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacje w e-learningu - m-learning, webinar, grywalizacja
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

E-learning – tradycja i współczesność. Wydolność i niewydolność systemu e-learningowego w Polsce. E-learning jako forma realizowana na platformie. E-learning jako forma poza e-elearningowa. Webinary – zalety kształcenia i ograniczenia. Pigułki wiedzy jako samodzielne materiały dydaktyczne w kształceniu na odległość. Powieści paragrafowe i ich miejsce w procesie nauczania. Podcasty – formuła i efektywność. Aplikacje na urządzenia mobilne w e-learningu. A, B, C słuchowisk edukacyjnych. E-booki i książki interaktywne w procesie kształcenia. Konstrukcja i edytorska strona. Transmisje jako jednostka uaktywniająca uczącego się. Kompetencje nauczyciela w procesie e-learningu.

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma rozszerzoną wiedzę na temat innowacji stosowanych w e-learningu

Umiejętności

Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu wprowadzania innowacji w kształceniu zdalnym

posiada pogłębione umiejętności innowacyjnego zastosowa-nia e-learningu w edukacji

Kompetencje społeczne

jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego w tym osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski, wykorzystując w sposób innowacyjny, zasoby sieciowe i e-learning

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Galanciak
Prowadzący grup: Beata Balcerowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi formami kształcenia zdalnego. Szerokie spojrzenie na zagadnienie pozwala dostrzec potencjał e-learningowy w metodach dydaktycznych i narzędziach cyfrowych wykraczających poza granice klasycznie rozumianego e-learningu.

Edukacja zdalna i jej historia, e-learning jako odpowiedź na współczesne potrzeby świata nauki, innowacja jako możliwość rozwoju procesu nauczania. Metodyka nauczania przez internet.

E-learning jako forma edukacji organizowana na platformie. Dostępne platformy e-learningowe (bezpłatne rozwiązania), funkcjonalności oferowane przez płatne i bezpłatne platformy e-learningowe, rodzajei podziały platform e-learningowych, dynamika rozwoju platform e-learningowych oraz technikalia związane z ich rozwojem. MOOC, systemy e-learningowe w Polsce i na świecie

Webinar – cechy, cele, platformy pozwalające na ich tworzenie i ich funkcjonalności, Podcast – cechy, cele, narzędzia i platformy pozwalające na tworzenie i udostępnianie treści w tym formacie. Słuchowiska – cechy, cele i narzędzia. Jak poprowadzić webinar, podcast, słuchowisko.

Pigułka wiedzy – jej cechy, możliwe formy i możliwości. Atomizacja wiedzy, mikrolearning. Myślenie wizualne. Infografiki – cechy, zastosowanie. Przykłady pigułek wiedzy. Narzędziownik pozwalający tworzyć pigułki wiedzy. User experience w edukacji zdalnej.

Grywalizacja – cechy, możliwości zastosowania, przykłady, platformy grywalizacyjne. Storytelling – cechy, możliwości zastosowania w edukacji. Cechy powieści paragrafowych. Gry symylacyjne – zastosowanie, zalety i wady.

M-learning – cechy, zalety, wady. Aplikacje umożliwiające dzielenie się wiedzą poprzez urządzenia mobilne. Efektywność kształcenia zdalnego, możliwości sprawdzenia wiedzy. Kompetencje e-nauczyciela

Metody kształcenia stosowane na zajęciach:

Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa, 2011

2. R. C. Clark, Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław, 2014

3. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Warszawa, 2015

4. E. Smyrnova-Trybulska, Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Katowice, 2018

5. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017

6. Peszko P. Notatki zorganizowane https://conradinum.edu.gdansk.pl/Content/pub/462/Pedagog/dokumenty/elearning_notatki_zorganizowane_czesc.pdf

7. Tkaczyk. P, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, 2012

8. Zichermann G, Cunningham C, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, 2012

9. Carrera F. , Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, 2012 https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora

Literatura i materiały uzupełniające

1. Czarkowski J. J, E-learning dla dorosłych, Warszawa, 2012

2. M. Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, 2014

3. P. Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów, 2016

4. Materiały znajdujące się w sieci tj. infografiki, główne strony platform e-learningowych oraz inne materiały pokazowe dostępne w sieci

5. Harnett S., Learning Articulate Storyline, 2013

6. Machalska M., Digital learning Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, 2019

7. Jóźwik K, Zwoliński S., Myślenie wizualne w biznesie, 2016

8. https://community.articulate.com/e-books

Uwagi:

Kod do zespołu na Teamsach: qag67si

Warunki uzyskania zaliczenia:

1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie innowacyjnego rozwiązania dla sytuacji problemowej. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania.

2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań

3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich

Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności):

Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10

Przygotowanie projektu: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Galanciak
Prowadzący grup: Klaudia Markowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi formami kształcenia zdalnego. Szerokie spojrzenie na zagadnienie pozwala dostrzec potencjał e-learningowy w metodach dydaktycznych i narzędziach cyfrowych wykraczających poza granice klasycznie rozumianego e-learningu.

Edukacja zdalna i jej historia, e-learning jako odpowiedź na współczesne potrzeby świata nauki, innowacja jako możliwość rozwoju procesu nauczania. Metodyka nauczania przez internet.

E-learning jako forma edukacji organizowana na platformie. Dostępne platformy e-learningowe (bezpłatne rozwiązania), funkcjonalności oferowane przez płatne i bezpłatne platformy e-learningowe, rodzajei podziały platform e-learningowych, dynamika rozwoju platform e-learningowych oraz technikalia związane z ich rozwojem. MOOC, systemy e-learningowe w Polsce i na świecie

Webinar – cechy, cele, platformy pozwalające na ich tworzenie i ich funkcjonalności, Podcast – cechy, cele, narzędzia i platformy pozwalające na tworzenie i udostępnianie treści w tym formacie. Słuchowiska – cechy, cele i narzędzia. Jak poprowadzić webinar, podcast, słuchowisko.

Pigułka wiedzy – jej cechy, możliwe formy i możliwości. Atomizacja wiedzy, mikrolearning. Myślenie wizualne. Infografiki – cechy, zastosowanie. Przykłady pigułek wiedzy. Narzędziownik pozwalający tworzyć pigułki wiedzy. User experience w edukacji zdalnej.

Grywalizacja – cechy, możliwości zastosowania, przykłady, platformy grywalizacyjne. Storytelling – cechy, możliwości zastosowania w edukacji. Cechy powieści paragrafowych. Gry symylacyjne – zastosowanie, zalety i wady.

M-learning – cechy, zalety, wady. Aplikacje umożliwiające dzielenie się wiedzą poprzez urządzenia mobilne. Efektywność kształcenia zdalnego, możliwości sprawdzenia wiedzy. Kompetencje e-nauczyciela

Metody kształcenia stosowane na zajęciach:

Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa, 2011

2. R. C. Clark, Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław, 2014

3. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Warszawa, 2015

4. E. Smyrnova-Trybulska, Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Katowice, 2018

5. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017

6. Peszko P. Notatki zorganizowane https://conradinum.edu.gdansk.pl/Content/pub/462/Pedagog/dokumenty/elearning_notatki_zorganizowane_czesc.pdf

7. Tkaczyk. P, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, 2012

8. Zichermann G, Cunningham C, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, 2012

9. Carrera F. , Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, 2012 https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora

Literatura i materiały uzupełniające

1. Czarkowski J. J, E-learning dla dorosłych, Warszawa, 2012

2. M. Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, 2014

3. P. Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów, 2016

4. Materiały znajdujące się w sieci tj. infografiki, główne strony platform e-learningowych oraz inne materiały pokazowe dostępne w sieci

5. Harnett S., Learning Articulate Storyline, 2013

6. Machalska M., Digital learning Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, 2019

7. Jóźwik K, Zwoliński S., Myślenie wizualne w biznesie, 2016

8. https://community.articulate.com/e-books

Uwagi:

Kod do zespołu na Teamsach: qag67si

Warunki uzyskania zaliczenia:

1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie innowacyjnego rozwiązania dla sytuacji problemowej. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania.

2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań

3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich

Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności):

Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10

Przygotowanie projektu: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Galanciak
Prowadzący grup: Beata Balcerowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi formami kształcenia zdalnego. Szerokie spojrzenie na zagadnienie pozwala dostrzec potencjał e-learningowy w metodach dydaktycznych i narzędziach cyfrowych wykraczających poza granice klasycznie rozumianego e-learningu.

Metody kształcenia stosowane na zajęciach:

Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów

Pełny opis:

Edukacja zdalna i jej historia, e-learning jako odpowiedź na współczesne potrzeby świata nauki, innowacja jako możliwość rozwoju procesu nauczania. Metodyka nauczania przez internet.

E-learning jako forma edukacji organizowana na platformie. Dostępne platformy e-learningowe (bezpłatne rozwiązania), funkcjonalności oferowane przez płatne i bezpłatne platformy e-learningowe, rodzajei podziały platform e-learningowych, dynamika rozwoju platform e-learningowych oraz technikalia związane z ich rozwojem. MOOC, systemy e-learningowe w Polsce i na świecie

Webinar – cechy, cele, platformy pozwalające na ich tworzenie i ich funkcjonalności, Podcast – cechy, cele, narzędzia i platformy pozwalające na tworzenie i udostępnianie treści w tym formacie. Słuchowiska – cechy, cele i narzędzia. Jak poprowadzić webinar, podcast, słuchowisko.

Pigułka wiedzy – jej cechy, możliwe formy i możliwości. Atomizacja wiedzy, mikrolearning. Myślenie wizualne. Infografiki – cechy, zastosowanie. Przykłady pigułek wiedzy. Narzędziownik pozwalający tworzyć pigułki wiedzy. User experience w edukacji zdalnej.

Grywalizacja – cechy, możliwości zastosowania, przykłady, platformy grywalizacyjne. Storytelling – cechy, możliwości zastosowania w edukacji. Cechy powieści paragrafowych. Gry symylacyjne – zastosowanie, zalety i wady.

M-learning – cechy, zalety, wady. Aplikacje umożliwiające dzielenie się wiedzą poprzez urządzenia mobilne. Efektywność kształcenia zdalnego, możliwości sprawdzenia wiedzy. Kompetencje e-nauczyciela

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Warszawa, 2011

2. R. C. Clark, Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław, 2014

3. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Warszawa, 2015

4. E. Smyrnova-Trybulska, Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Katowice, 2018

5. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017

6. Peszko P. Notatki zorganizowane https://conradinum.edu.gdansk.pl/Content/pub/462/Pedagog/dokumenty/elearning_notatki_zorganizowane_czesc.pdf

7. Tkaczyk. P, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, 2012

8. Zichermann G, Cunningham C, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych, 2012

9. Carrera F. , Metodyka pigułek wiedzy. Podręcznik mediatora wiedzy, Konsorcjum projektu Knowledge Pills, 2012 https://issuu.com/smartlearningeu/docs/pigulki_manual_mediatora

Literatura i materiały uzupełniające

1. Czarkowski J. J, E-learning dla dorosłych, Warszawa, 2012

2. M. Smiciklas, Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, 2014

3. P. Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów, 2016

4. Materiały znajdujące się w sieci tj. infografiki, główne strony platform e-learningowych oraz inne materiały pokazowe dostępne w sieci

5. Harnett S., Learning Articulate Storyline, 2013

6. Machalska M., Digital learning Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, 2019

7. Jóźwik K, Zwoliński S., Myślenie wizualne w biznesie, 2016

8. https://community.articulate.com/e-books

Uwagi:

Warunki uzyskania zaliczenia:

1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie innowacyjnego rozwiązania dla sytuacji problemowej. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania.

2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań

3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich

Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności):

Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10

Przygotowanie projektu: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)