Grafika 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-G3D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika 3D |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. PE, edukacja zdalna i grafika komputerowa, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Interfejs i narzędzia programu Blender 3D. Proces tworzenia prostych modeli 3D w stylu „low poly” i podstawowe pojęciami z zakresu tworzenia grafiki 3D. Proces tworzenia modeli 3D zgodnie z dobrymi praktykami modelowania. Tworzenie obiektów 3D o różnym stopniu skomplikowania. Tworzenie tekstur oraz proces teksturowania obiektów w programie Blender 3D. Tworzenie i dodawanie detali do modeli 3D w programie Blender. Znaczenie kompozycji i światła w tworzeniu obrazów w technologii 3D. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania przestrzennych pomocy dydaktycznych istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie usług graficznych. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu tworzenia przestrzennych pomocy dydaktycznych w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych. Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów związanych z wykorzystaniem grafiki 3D w edukacji. Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie programy grafiki przestrzennej do realizacji zadań zawodowych. Kompetencje społeczne Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia. Wyraża gotowość do działania w sposób przedsiębiorczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia prowadzone przy wsparciu pokazów multimedialnych i publikacji. Prezentacja utworów wizualnych wykonanych przez studenta - w formach tradycyjnych jak i cyfrowych. Konsultacje indywidualne bezpośrednie. Grupowe dyskusje na temat prezentowanego materiału. SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - osiągnięcia podczas realizacji ćwiczeń; - udział w dyskusji; - ocena wypowiedzi. - warunkiem zaliczenia jest wykonanie prac z wykorzystaniem omawianego oprogramowania. - praca w grupie; - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskusji prowadzonej podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów – "Obiekt wewnętrzny" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualny obiekt rzeźbiarski będący próbą przedstawienia ich osobowości. 1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym. 2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektu w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów. 3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektu w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne. 4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D. Projekcja wszystkich powstałych prac połączona z ich omówieniem i dyskusją na ich temat. |
|
Literatura: |
obowiązkowa: • Literatura: Blender. Mistrzowskie animacje 3D, Tony Mullen, Helion, 2010 Andrew Price, Blender Guru: https://www.youtube.com/user/AndrewPPrice/videos Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986 uzupełniająca: Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013 Animacja komputerowa Algorytmy i techniki, Rick Parent, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011 Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986 |
|
Uwagi: |
Metody i kryteria oceniania: ocena wypowiedzi na zajęciach, udział w dyskusji, osiągnięcia podczas realizacji ćwiczeń; Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wykonanie pracy zaliczeniowej - obiektu graficznego 3D w programie Blender 2.9; METODY KSZTAŁCENIA - ćwiczenia praktyczne - analiza tekstów źródłowych - metody aktywizujące i problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności). Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury, praca z samouczkami wideo: 30 godz. Przygotowanie projektu końcowego: 15 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Klaudia Markowska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia prowadzone przy wsparciu pokazów multimedialnych i publikacji. Prezentacja utworów wizualnych wykonanych przez studenta - w formach tradycyjnych jak i cyfrowych. Konsultacje indywidualne bezpośrednie. Grupowe dyskusje na temat prezentowanego materiału. SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - osiągnięcia podczas realizacji ćwiczeń; - udział w dyskusji; - ocena wypowiedzi. - warunkiem zaliczenia jest wykonanie prac z wykorzystaniem omawianego oprogramowania. - praca w grupie; - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskusji prowadzonej podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów – "Obiekt wewnętrzny" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualny obiekt rzeźbiarski będący próbą przedstawienia ich osobowości. 1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym. 2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektu w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów. 3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektu w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne. 4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D. Projekcja wszystkich powstałych prac połączona z ich omówieniem i dyskusją na ich temat. |
|
Literatura: |
obowiązkowa: Literatura: Blender. Mistrzowskie animacje 3D, Tony Mullen, Helion, 2010 Andrew Price, Blender Guru: https://www.youtube.com/user/AndrewPPrice/videos Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986 uzupełniająca: Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013 Animacja komputerowa Algorytmy i techniki, Rick Parent, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011 Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986 |
|
Uwagi: |
Metody i kryteria oceniania: ocena wypowiedzi na zajęciach, udział w dyskusji, osiągnięcia podczas realizacji ćwiczeń; Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wykonanie pracy zaliczeniowej - obiektu graficznego 3D w programie Blender 2.9; METODY KSZTAŁCENIA - ćwiczenia praktyczne - analiza tekstów źródłowych - metody aktywizujące i problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności). Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury, praca z samouczkami wideo: 30 godz. Przygotowanie projektu końcowego: 15 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Dorota Maroń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia prowadzone przy wsparciu pokazów multimedialnych i publikacji. Prezentacja utworów wizualnych wykonanych przez studenta - w formach tradycyjnych jak i cyfrowych. Konsultacje indywidualne bezpośrednie. Grupowe dyskusje na temat prezentowanego materiału. SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - osiągnięcia podczas realizacji ćwiczeń; - udział w dyskusji; - ocena wypowiedzi. - warunkiem zaliczenia jest wykonanie prac z wykorzystaniem omawianego oprogramowania. - praca w grupie; - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskusji prowadzonej podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów – "Obiekt wewnętrzny" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualny obiekt rzeźbiarski będący próbą przedstawienia ich osobowości. 1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym. 2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektu w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów. 3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektu w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne. 4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D. Projekcja wszystkich powstałych prac połączona z ich omówieniem i dyskusją na ich temat. |
|
Literatura: |
obowiązkowa: Literatura: Blender. Mistrzowskie animacje 3D, Tony Mullen, Helion, 2010 Andrew Price, Blender Guru: https://www.youtube.com/user/AndrewPPrice/videos Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986 uzupełniająca: Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013 Animacja komputerowa Algorytmy i techniki, Rick Parent, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011 Punkt i linia a płaszczyzna, Wasyl Kandyński, Wydawnictwo PIW, 1986 |
|
Uwagi: |
Metody i kryteria oceniania: ocena wypowiedzi na zajęciach, udział w dyskusji, osiągnięcia podczas realizacji ćwiczeń; Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wykonanie pracy zaliczeniowej - obiektu graficznego 3D w programie Blender 2.9; METODY KSZTAŁCENIA - ćwiczenia praktyczne - analiza tekstów źródłowych - metody aktywizujące i problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności). Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury, praca z samouczkami wideo: 30 godz. Przygotowanie projektu końcowego: 15 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.