Diagnoza środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-DSR1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza środowiska |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem PE, opiekuńczo-wychowawcza, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla 2 sem PE, opiekuńczo-wychowawcza, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Poszczególne etapy tworzenia diagnozy środowiska. Przykładowe diagnozy środowiska wraz z szerokim komentarzem. Mapa terenu badawczego wraz z fotogra¬fiami. Zebranie kluczowych informacji o terenie badawczym (bezpośrednio i przy wykorzystaniu danych zastanych: źródeł książkowych i internetowych). Określenie osób kluczowych dla środowiska, zdobycie danych teleadresowych i ewentualnie nawiązanie kontaktu. Dokonanie analizy SWOT terenu badawczego. Prezentacja gotowych diagnoz środowiska. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. Wie, jak przedstawić tę wiedzę w ustrukturalizowanej formie diagnozy środowiska. Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach kształcenia, wychowania i opieki. Ma uporządkowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań osadzonych w środowisku; zna metody i narzędzia służące do diagnozowania środowiska. Umiejętności Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat specyfiki badanego środowiska przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, potrafi zaproponować rozwiązania dla identyfikowanych problemów, które swe twórcze rozwinięcie znajdą w przedmiocie „projekt socjalny”. Posiada rozwinięte umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów gotowych diagnoz środowiska oraz konstruowanie i prowadzenie własnej diagnozy wybranego środowiska (obszaru); potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki działań, których celem jest poprawa jakości życia populacji zamieszkującej dane środowisko. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole. Kompetencje społeczne Jest wrażliwy/a i gotowy/a do działania na rzecz interesu lokalnej społeczności (zamieszkującej badany obszar), w tym osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kwiatkowski | |
Prowadzący grup: | Michał Kwiatkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Kwiatkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.