Społeczny projekt specjalnościowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5S-SPS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Społeczny projekt specjalnościowy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 9 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intelektualną, (5-l) nstacj. jedn. mag. Obowiązkowe dla 9 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intelektualną, (5-l) stacj. jedn. mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
- Wybór społecznego problemu badawczego i jego konceptualizacja. - Metody, techniki i narzędzia badawcze. - Plan badań. - Opis społecznego projektu badawczego. - Organizacja zespołu badawczego. - Kosztorys społecznego projektu badawczego. - Pozyskanie środków, sponsorów na realizację. - Realizacja społecznego projektu badawczego. - Opracowanie wyników badań i ich prezentacja. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe metody badawcze. Rozumie znaczenie pojęć stosowanych w procesie badawczym (hipoteza badawcza, zadanie badawcze, techniki badawcze itd.). Umiejętności Potrafi dokonać konceptualizacji problemu badawczego. Potrafi sporządzić plan badań, kosztorys badań, opis projektu. Kompetencje społeczne Potrafi pracować w zespole. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Leszek Ploch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przygotowanie i realizacja projektu. |
|
Pełny opis: |
- Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza - możliwości zastosowania. - Możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych, łączenie perspektywy jakościowej i ilościowej w badaniach. - Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). - Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody, techniki i narzędzia badawcze. - Wybór jednego projektu, przygotowanie narzędzi badawczych. - Sformułowanie wniosków i postulatów pedagogicznych. |
|
Literatura: |
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 2007 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 1996 A. Góralski (red) - „Metody badań pedagogicznych w zarysie”, Wyd. Universitas Rediviva. Warszawa 2009 A. Góralski - „Metody opisu i wnioskowanie statystycznego dla psychologów i pedagogów”, Wyd. PWN, Warszawa 1987 H.H. Kruger – „Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005 M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006 T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 B. Śliwerski – „Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych” t.2, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006 G. Wieczorkowska, J. Wierzbiński – „Statystyka. Analiza badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENI: Metoda podająca, praca w grupach, prezentacja, dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30 h zajęć Godziny pracy własnej studenta: 30 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 punkty |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Leszek Ploch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przygotowanie i realizacja projektu. |
|
Pełny opis: |
- Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza - możliwości zastosowania. - Możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych, łączenie perspektywy jakościowej i ilościowej w badaniach. - Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). - Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody, techniki i narzędzia badawcze. - Wybór jednego projektu, przygotowanie narzędzi badawczych. - Sformułowanie wniosków i postulatów pedagogicznych. |
|
Literatura: |
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 2007 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 1996 A. Góralski (red) - „Metody badań pedagogicznych w zarysie”, Wyd. Universitas Rediviva. Warszawa 2009 A. Góralski - „Metody opisu i wnioskowanie statystycznego dla psychologów i pedagogów”, Wyd. PWN, Warszawa 1987 H.H. Kruger – „Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005 M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006 T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 B. Śliwerski – „Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych” t.2, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006 G. Wieczorkowska, J. Wierzbiński – „Statystyka. Analiza badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENI: Metoda podająca, praca w grupach, prezentacja, dyskusja. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 18 h zajęć Godziny pracy własnej studenta: 42 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 punkty |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit, Barbara Marcinkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przygotowanie i realizacja projektu. |
|
Pełny opis: |
- Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza - możliwości zastosowania. - Możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych, łączenie perspektywy jakościowej i ilościowej w badaniach. - Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). - Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody, techniki i narzędzia badawcze. - Wybór jednego projektu, przygotowanie narzędzi badawczych. - Sformułowanie wniosków i postulatów pedagogicznych. |
|
Literatura: |
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 2007 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 1996 A. Góralski (red) - „Metody badań pedagogicznych w zarysie”, Wyd. Universitas Rediviva. Warszawa 2009 A. Góralski - „Metody opisu i wnioskowanie statystycznego dla psychologów i pedagogów”, Wyd. PWN, Warszawa 1987 H.H. Kruger – „Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005 M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006 T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 B. Śliwerski – „Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych” t.2, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006 G. Wieczorkowska, J. Wierzbiński – „Statystyka. Analiza badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENI: Metoda podająca, praca w grupach, prezentacja, dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30 h zajęć Godziny pracy własnej studenta: 30 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 punkty |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Leszek Ploch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przygotowanie i realizacja projektu. |
|
Pełny opis: |
- Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza - możliwości zastosowania. - Możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych, łączenie perspektywy jakościowej i ilościowej w badaniach. - Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). - Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody, techniki i narzędzia badawcze. - Wybór jednego projektu, przygotowanie narzędzi badawczych. - Sformułowanie wniosków i postulatów pedagogicznych. |
|
Literatura: |
E. Babbie- „Podstawy badań społecznych”, PWN, Warszawa 2008 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 2007 J. Brzeziński – „Metodologia badań psychologicznych”, PWN, Warszawa 1996 A. Góralski (red) - „Metody badań pedagogicznych w zarysie”, Wyd. Universitas Rediviva. Warszawa 2009 A. Góralski - „Metody opisu i wnioskowanie statystycznego dla psychologów i pedagogów”, Wyd. PWN, Warszawa 1987 H.H. Kruger – „Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005 M. Łobocki - „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych”, Impuls, Kraków 2006 T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001 K. Rubacha – „Metodologia badań nad edukacją”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 B. Śliwerski – „Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych” t.2, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006 G. Wieczorkowska, J. Wierzbiński – „Statystyka. Analiza badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENI: Metoda podająca, praca w grupach, prezentacja, dyskusja. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 18 h zajęć Godziny pracy własnej studenta: 42 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 punkty |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.