Prawne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5S-PRI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Prawne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intelektualną, (5-l) nstacj. jedn. mag. Obowiązkowe dla 5 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intelektualną, (5-l) stacj. jedn. mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie prawnym. - Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Zasady orzekania o niepełnosprawności. - Ubezwłasnowolnienie w polskim systemie prawa. - Ulgi i udogodnienia w polskim systemie prawa. - Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim i europejskim systemie wsparcia. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie zasady orzekania o niepełnosprawności i zagadnienie ubezwłasnowolnienia. Ma wiedzę o aktach prawnych regulujących prawa osób z niepełnosprawnością. Zna rolę ulg i udogodnień. Zna akty prawne warunkujące kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zna regulacje prawne w zakresie organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną, a w tym rozumie podstawy prawne funkcjonowania systemów oświaty w krajach Unii Europejskiej. Zna cele i zadania polskiego systemu oświaty; zna istotę zmian polskiego systemu oświaty. Umiejętności Potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz orzecznictwo w tym zakresie. Potrafi ocenić konsekwencje ubezwłasnowolnienia. Potrafi wskazać ulgi i udogodnienia. Potrafi wskazać rodzaje i formy dyskryminacji ze względu na niepełnosprawność, szczególnie w realizacji prawa do edukacji. Potrafi oceniać organizację edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. Potrafi wskazać szczegółowe obowiązki szkoły w realizacji prawa do edukacji ucznia z orzeczeniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Potrafi zinterpretować orzecznictwo sądów krajowych i międzynarodowych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kompetencje społeczne Posiada szacunek do prawa i wartości. Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. Jest gotów do stosowania prawa w organizowaniu kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nowicka-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
kolokwium w formie testu |
|
Pełny opis: |
- Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r. - Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Orzecznictwo. - Ubezwłasnowolnienie. - Ulgi i udogodnienia. - Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. |
|
Literatura: |
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej; Powszechna Deklaracji Praw Człowieka; Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych; Konwencja o Prawach Dziecka; Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.; Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe; Wybrane Rozporządzenia MEN |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład Nakład pracy studenta: - godziny kontaktowe (wykład) – 15 godz. ; - zapoznanie się z literaturą – 10 godz.; - przygotowanie do kolokwium – 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS – 1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Smolińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin. - obecność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r. - Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Orzecznictwo. - Ulgi i udogodnienia. - Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. |
|
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591); 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652); 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578); 6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651); 7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534); 8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356); |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: dyskusja wykład NAKŁAD PRACY STUDENTÓW liczba godzin kontaktowych: wykład - 9 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5 sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nowicka-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
kolokwium w formie testu |
|
Pełny opis: |
- Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r. - Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Orzecznictwo. - Ubezwłasnowolnienie. - Ulgi i udogodnienia. - Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. |
|
Literatura: |
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej; Powszechna Deklaracji Praw Człowieka; Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych; Konwencja o Prawach Dziecka; Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.; Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe; Wybrane Rozporządzenia MEN |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład Nakład pracy studenta: - godziny kontaktowe (wykład) – 15 godz. ; - zapoznanie się z literaturą – 10 godz.; - przygotowanie do kolokwium – 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS – 1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Smolińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin. - obecność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r. - Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Orzecznictwo. - Ubezwłasnowolnien - Ulgi i udogodnienia. - Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. |
|
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591); 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652); 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578); 6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651); 7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534); 8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356); 9.Rozporządzenie Ministra Edukacji I Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: dyskusja wykład NAKŁAD PRACY STUDENTÓW liczba godzin kontaktowych: wykład - 9 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5 sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nowicka-Skóra | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Skóra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin. - obecność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
1. Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r. 2. Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 3.Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 4.Orzecznictwo. 5.Ubezwłasnowolnienie. 6.Ulgi i udogodnienia. 7.Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. |
|
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591); 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652); 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578); 6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651); 7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534); 8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356); 9.Rozporządzenie Ministra Edukacji I Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: dyskusja wykład NAKŁAD PRACY STUDENTÓW liczba godzin kontaktowych: wykład - 9 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5 sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Smolińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin. - obecność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
1. Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r. 2. Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 3.Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: a. obowiązki organów prowadzących szkoły; b. obowiązki szkoły; c. indywidualizacja procesu kształcenia; d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 4.Orzecznictwo. 5.Ulgi i udogodnienia. 6.Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. |
|
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591); 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652); 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578); 6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651); 7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534); 8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356); 9.Rozporządzenie Ministra Edukacji I Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach |
|
Uwagi: |
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: dyskusja wykład NAKŁAD PRACY STUDENTÓW liczba godzin kontaktowych: wykład - 9 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5 liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5 sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.