Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prawne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-5S-PRI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Prawne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intelektualną, (5-l) nstacj. jedn. mag.
Obowiązkowe dla 5 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intelektualną, (5-l) stacj. jedn. mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie prawnym.

- Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

- Zasady orzekania o niepełnosprawności.

- Ubezwłasnowolnienie w polskim systemie prawa.

- Ulgi i udogodnienia w polskim systemie prawa.

- Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim i europejskim systemie wsparcia.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna i rozumie zasady orzekania o niepełnosprawności i zagadnienie ubezwłasnowolnienia.

Ma wiedzę o aktach prawnych regulujących prawa osób z niepełnosprawnością. Zna rolę ulg i udogodnień.

Zna akty prawne warunkujące kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

Zna regulacje prawne w zakresie organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną, a w tym rozumie podstawy prawne funkcjonowania systemów oświaty w krajach Unii Europejskiej. Zna cele i zadania polskiego systemu oświaty; zna istotę zmian polskiego systemu oświaty.

Umiejętności

Potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz orzecznictwo w tym zakresie.

Potrafi ocenić konsekwencje ubezwłasnowolnienia.

Potrafi wskazać ulgi i udogodnienia.

Potrafi wskazać rodzaje i formy dyskryminacji ze względu na niepełnosprawność, szczególnie w realizacji prawa do edukacji.

Potrafi oceniać organizację edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. Potrafi wskazać szczegółowe obowiązki szkoły w realizacji prawa do edukacji ucznia z orzeczeniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Potrafi zinterpretować orzecznictwo sądów krajowych i międzynarodowych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Kompetencje społeczne

Posiada szacunek do prawa i wartości.

Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.

Jest gotów do stosowania prawa w organizowaniu kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

kolokwium w formie testu

Pełny opis:

- Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

- Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

- Orzecznictwo.

- Ubezwłasnowolnienie.

- Ulgi i udogodnienia.

- Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Literatura:

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej; Powszechna Deklaracji Praw Człowieka; Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych; Konwencja o Prawach Dziecka; Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.; Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe; Wybrane Rozporządzenia MEN

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład

Nakład pracy studenta:

- godziny kontaktowe (wykład) – 15 godz. ;

- zapoznanie się z literaturą – 10 godz.;

- przygotowanie do kolokwium – 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Smolińska
Prowadzący grup: Katarzyna Smolińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin.

- obecność na zajęciach.

Pełny opis:

Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób

z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

- Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

- Orzecznictwo.

- Ulgi i udogodnienia.

- Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Literatura:

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949);

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643);

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591);

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652);

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578);

6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651);

7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534);

8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356);

Uwagi:

OPIS METOD KSZTAŁCENIA:

dyskusja

wykład

NAKŁAD PRACY STUDENTÓW

liczba godzin kontaktowych:

wykład - 9

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5

liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5

sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

kolokwium w formie testu

Pełny opis:

- Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

- Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

- Orzecznictwo.

- Ubezwłasnowolnienie.

- Ulgi i udogodnienia.

- Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Literatura:

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej; Powszechna Deklaracji Praw Człowieka; Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych; Konwencja o Prawach Dziecka; Konwencja ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.; Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe; Wybrane Rozporządzenia MEN

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład

Nakład pracy studenta:

- godziny kontaktowe (wykład) – 15 godz. ;

- zapoznanie się z literaturą – 10 godz.;

- przygotowanie do kolokwium – 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Smolińska
Prowadzący grup: Katarzyna Smolińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin.

- obecność na zajęciach.

Pełny opis:

Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób

z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

- Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

- Orzecznictwo.

- Ubezwłasnowolnien

- Ulgi i udogodnienia.

- Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Literatura:

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949);

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643);

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591);

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652);

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578);

6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651);

7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534);

8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356);

9.Rozporządzenie Ministra Edukacji I Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach

Uwagi:

OPIS METOD KSZTAŁCENIA:

dyskusja

wykład

NAKŁAD PRACY STUDENTÓW

liczba godzin kontaktowych:

wykład - 9

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5

liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5

sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin.

- obecność na zajęciach.

Pełny opis:

1. Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

2. Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

3.Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

4.Orzecznictwo.

5.Ubezwłasnowolnienie.

6.Ulgi i udogodnienia.

7.Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Literatura:

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949);

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643);

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591);

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652);

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578);

6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651);

7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534);

8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356);

9.Rozporządzenie Ministra Edukacji I Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach

Uwagi:

OPIS METOD KSZTAŁCENIA:

dyskusja

wykład

NAKŁAD PRACY STUDENTÓW

liczba godzin kontaktowych:

wykład - 9

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5

liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5

sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Smolińska
Prowadzący grup: Katarzyna Smolińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin.

- obecność na zajęciach.

Pełny opis:

1. Prawo do edukacji dzieci z niepełnosprawnościami w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami z 13 grudnia 2006 r., Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 r.

2. Orzekanie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

3.Realizacja prawa do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

a. obowiązki organów prowadzących szkoły;

b. obowiązki szkoły;

c. indywidualizacja procesu kształcenia;

d. organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

4.Orzecznictwo.

5.Ulgi i udogodnienia.

6.Standardy prawne organizacji edukacji i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Literatura:

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 i 949);

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1643);

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591);

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1652);

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r.,poz. 1578);

6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1651);

7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534);

8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356);

9.Rozporządzenie Ministra Edukacji I Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach

Uwagi:

OPIS METOD KSZTAŁCENIA:

dyskusja

wykład

NAKŁAD PRACY STUDENTÓW

liczba godzin kontaktowych:

wykład - 9

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 5

liczba godzin przygotowania się do zaliczenia- 5

sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

POSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- egzamin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)