Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programy oddziaływań resocjalizacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-5S-POR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programy oddziaływań resocjalizacyjnych
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 9 sem. PC, pedagogika resocjalizacyjna, (5-l) nstacj. jedn. mag.
Obowiązkowe dla 9 sem. PC, pedagogika resocjalizacyjna, (5-l) stacj. jedn. mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przygotowanie programu resocjalizacyjnego

Pełny opis:

- Rodzaje programów resocjalizacyjnych i ich główne założenia:

• przeciwdziałania agresji i przemocy,

• przeciwdziałania uzależnieniom oraz nadużywania alkoholu lub używaniu narkotyków,

• przeciwdziałania prokryminalnym postawom,

• aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia,

• kształtowania umiejętności społecznych i poznawczych,

• integracji rodzin,

• zapobiegania negatywnym skutkom izolacji.

- Działalność kulturalno-oświatowa.

- Podstawy teoretyczne prowadzenia programów resocjalizacyjnych i readaptacyjnych.

- Dobór uczestników.

- Metodyka prowadzenia programów resocjalizacyjnych.

- Ewaluacja długo- i krótkoterminowa.

- Konstruowanie programów.

- Prezentacja i analiza programów.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna współczesne koncepcje pracy resocjalizacyjnej z osobami nieprzystosowanymi społecznie.

Zna założenia projektowania i prowadzenia programów resocjalizacyjnych.

Umiejętności

Potrafi identyfikować złożone zjawiska i problemy społeczne.

Potrafi prawidłowo przeprowadzić diagnozę potrzeb resocjalizacyjnych.

Potrafi przygotować kompleksowy program resocjalizacyjny.

Kompetencje społeczne

Wykazuje się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli pedagoga resocjalizacyjnego.

Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki.

Wykazuje się cechami refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nawrocka
Prowadzący grup: Danuta Augustyniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przygotowanie programu resocjalizacyjnego

Pełny opis:

Rodzaje programów resocjalizacyjnych i ich główne założenia:

• przeciwdziałania agresji i przemocy,

• przeciwdziałania uzależnieniom oraz nadużywania alkoholu lub używaniu narkotyków,

• przeciwdziałania prokryminalnym postawom,

• aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia,

• kształtowania umiejętności społecznych i poznawczych,

• integracji rodzin,

• zapobiegania negatywnym skutkom izolacji.

- Działalność kulturalno-oświatowa.

- Podstawy teoretyczne prowadzenia programów resocjalizacyjnych i readaptacyjnych.

- Dobór uczestników.

- Metodyka prowadzenia programów resocjalizacyjnych.

- Ewaluacja długo- i krótkoterminowa.

- Konstruowanie programów.

- Prezentacja i analiza programów.

Literatura:

1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych

2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce

3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, dyskusja

Godziny kontaktowe, wykład 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie się do prezentacji 10

Inne formy -

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Osowska-Rembecka
Prowadzący grup: Anna Osowska-Rembecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przygotowanie programu resocjalizacyjnego

Pełny opis:

Rodzaje programów resocjalizacyjnych i ich główne założenia:

• przeciwdziałania agresji i przemocy,

• przeciwdziałania uzależnieniom oraz nadużywania alkoholu lub używaniu narkotyków,

• przeciwdziałania prokryminalnym postawom,

• aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia,

• kształtowania umiejętności społecznych i poznawczych,

• integracji rodzin,

• zapobiegania negatywnym skutkom izolacji.

- Działalność kulturalno-oświatowa.

- Podstawy teoretyczne prowadzenia programów resocjalizacyjnych i readaptacyjnych.

- Dobór uczestników.

- Metodyka prowadzenia programów resocjalizacyjnych.

- Ewaluacja długo- i krótkoterminowa.

- Konstruowanie programów.

- Prezentacja i analiza programów.

Literatura:

1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych

2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce

3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, dyskusja

Godziny kontaktowe, wykład 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie się do prezentacji 10

Inne formy -

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)