Programy oddziaływań resocjalizacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5S-POR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programy oddziaływań resocjalizacyjnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 9 sem. PC, pedagogika resocjalizacyjna, (5-l) nstacj. jedn. mag. Obowiązkowe dla 9 sem. PC, pedagogika resocjalizacyjna, (5-l) stacj. jedn. mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przygotowanie programu resocjalizacyjnego |
Pełny opis: |
- Rodzaje programów resocjalizacyjnych i ich główne założenia: • przeciwdziałania agresji i przemocy, • przeciwdziałania uzależnieniom oraz nadużywania alkoholu lub używaniu narkotyków, • przeciwdziałania prokryminalnym postawom, • aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia, • kształtowania umiejętności społecznych i poznawczych, • integracji rodzin, • zapobiegania negatywnym skutkom izolacji. - Działalność kulturalno-oświatowa. - Podstawy teoretyczne prowadzenia programów resocjalizacyjnych i readaptacyjnych. - Dobór uczestników. - Metodyka prowadzenia programów resocjalizacyjnych. - Ewaluacja długo- i krótkoterminowa. - Konstruowanie programów. - Prezentacja i analiza programów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna współczesne koncepcje pracy resocjalizacyjnej z osobami nieprzystosowanymi społecznie. Zna założenia projektowania i prowadzenia programów resocjalizacyjnych. Umiejętności Potrafi identyfikować złożone zjawiska i problemy społeczne. Potrafi prawidłowo przeprowadzić diagnozę potrzeb resocjalizacyjnych. Potrafi przygotować kompleksowy program resocjalizacyjny. Kompetencje społeczne Wykazuje się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli pedagoga resocjalizacyjnego. Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki. Wykazuje się cechami refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nawrocka | |
Prowadzący grup: | Danuta Augustyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przygotowanie programu resocjalizacyjnego |
|
Pełny opis: |
Rodzaje programów resocjalizacyjnych i ich główne założenia: • przeciwdziałania agresji i przemocy, • przeciwdziałania uzależnieniom oraz nadużywania alkoholu lub używaniu narkotyków, • przeciwdziałania prokryminalnym postawom, • aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia, • kształtowania umiejętności społecznych i poznawczych, • integracji rodzin, • zapobiegania negatywnym skutkom izolacji. - Działalność kulturalno-oświatowa. - Podstawy teoretyczne prowadzenia programów resocjalizacyjnych i readaptacyjnych. - Dobór uczestników. - Metodyka prowadzenia programów resocjalizacyjnych. - Ewaluacja długo- i krótkoterminowa. - Konstruowanie programów. - Prezentacja i analiza programów. |
|
Literatura: |
1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych 2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce 3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja Godziny kontaktowe, wykład 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do prezentacji 10 Inne formy - Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Osowska-Rembecka | |
Prowadzący grup: | Anna Osowska-Rembecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przygotowanie programu resocjalizacyjnego |
|
Pełny opis: |
Rodzaje programów resocjalizacyjnych i ich główne założenia: • przeciwdziałania agresji i przemocy, • przeciwdziałania uzależnieniom oraz nadużywania alkoholu lub używaniu narkotyków, • przeciwdziałania prokryminalnym postawom, • aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia, • kształtowania umiejętności społecznych i poznawczych, • integracji rodzin, • zapobiegania negatywnym skutkom izolacji. - Działalność kulturalno-oświatowa. - Podstawy teoretyczne prowadzenia programów resocjalizacyjnych i readaptacyjnych. - Dobór uczestników. - Metodyka prowadzenia programów resocjalizacyjnych. - Ewaluacja długo- i krótkoterminowa. - Konstruowanie programów. - Prezentacja i analiza programów. |
|
Literatura: |
1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych 2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce 3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja Godziny kontaktowe, wykład 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do prezentacji 10 Inne formy - Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.