Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty pisarstwa naukowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-5F-WPN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty pisarstwa naukowego
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 6 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 6 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Wprowadzenie w warsztat pisarski.

- Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowym.

- Prawa autorskie, źródła darmowych zasobów internetowych.

- Analiza stylu i języka tekstów naukowych.

- Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego.

- Zasady przygotowania recenzji.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna zasady dotyczące zarządzania własnością intelektualną i prawem autorskim.

Zna zasady przygotowania i opracowania różnych rodzajów tekstów naukowych.

Zna zasady i technikę przygotowywania prac naukowych.

Umiejętności

Potrafi stosować technikę pracy naukowej.

Kompetencje społeczne

Jest gotów do świadomego podejmowania działań nad rozwijaniem dorobku naukowo-badawczego pedagogiki specjalnej oraz poszerzania go o nowe obszary i procedury badawcze.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Głodkowska
Prowadzący grup: Joanna Głodkowska, Kasper Sipowicz, Ewa Zasępa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Głodkowska
Prowadzący grup: Katarzyna Ziomek-Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Koncepcje wiedzy, pojęcie nauki i status wiedzy naukowej

Sposoby budowania teorii w badaniach naukowych

Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowym

Etyka w nauce

Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego

Zasady przygotowania recenzji

Pełny opis:

Koncepcje wiedzy, pojęcie nauki i status wiedzy naukowej, społeczno-kulturowe uwarunkowania badań naukowych

Sposoby budowania teorii w badaniach naukowych, postulat wieloparadygmatyczności badań w pedagogice specjalnej

Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowym

Etyka w nauce, prawa autorskie, plagiat i systemy antyplagiatowe

Warsztat pisarski, style i gatunki, język i sposób narracji, cechy, style tekstów naukowych

Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego

Zasady przygotowania recenzji

Literatura:

Bauman, T. (2013): Praktyka badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Creswell, PJ. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Silverman D. (2008). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN.

Uwagi:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

ocena wykonania zadań (prace indywidualne i zespołowe, udział w dyskusji i wypowiedzi ustne)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)