Warsztaty pisarstwa naukowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5F-WPN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty pisarstwa naukowego |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 6 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Wprowadzenie w warsztat pisarski. - Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowym. - Prawa autorskie, źródła darmowych zasobów internetowych. - Analiza stylu i języka tekstów naukowych. - Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego. - Zasady przygotowania recenzji. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna zasady dotyczące zarządzania własnością intelektualną i prawem autorskim. Zna zasady przygotowania i opracowania różnych rodzajów tekstów naukowych. Zna zasady i technikę przygotowywania prac naukowych. Umiejętności Potrafi stosować technikę pracy naukowej. Kompetencje społeczne Jest gotów do świadomego podejmowania działań nad rozwijaniem dorobku naukowo-badawczego pedagogiki specjalnej oraz poszerzania go o nowe obszary i procedury badawcze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Głodkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Głodkowska, Kasper Sipowicz, Ewa Zasępa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Głodkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ziomek-Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Koncepcje wiedzy, pojęcie nauki i status wiedzy naukowej Sposoby budowania teorii w badaniach naukowych Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowym Etyka w nauce Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego Zasady przygotowania recenzji |
|
Pełny opis: |
Koncepcje wiedzy, pojęcie nauki i status wiedzy naukowej, społeczno-kulturowe uwarunkowania badań naukowych Sposoby budowania teorii w badaniach naukowych, postulat wieloparadygmatyczności badań w pedagogice specjalnej Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowym Etyka w nauce, prawa autorskie, plagiat i systemy antyplagiatowe Warsztat pisarski, style i gatunki, język i sposób narracji, cechy, style tekstów naukowych Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego Zasady przygotowania recenzji |
|
Literatura: |
Bauman, T. (2013): Praktyka badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Creswell, PJ. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. Silverman D. (2008). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN. |
|
Uwagi: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: ocena wykonania zadań (prace indywidualne i zespołowe, udział w dyskusji i wypowiedzi ustne) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.