Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania fizycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-5F-MWF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wychowania fizycznego
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 3 sem (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 3 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego.

2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego.

3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym.

4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych.

5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego.

6. Organizacja lekcji wychowania fizycznego - zasady, cele, metody, formy.

7. Diagnoza sprawności fizycznej - testy oceny sprawności motorycznej, wydolności fizycznej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Zna merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego.

Umiejętności

1. Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu wychowania fizycznego.

Kompetencje społeczne

1. Krytycznie ocenia własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem.

2. Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem zajęć z zakresu wychowania fizycznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Adamina Korwin-Szymanowska, Jolanta Parzęcka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wprowadzenie do tematyki ćwiczeń. Poznajmy się

Ruch, mózg i uczenie się

Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego

Konstruowanie programu autorskiego (1) – podstawy teoretyczne, koncepcje, cele, treści.

Konstruowanie programu autorskiego (2) – procedury osiągania celów, metody, formy.

Wychowanie fizyczne w warunkach naturalnych. Gry i zabawy w sali – przykłady

Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego. Bezpieczeństwo.

Spotkanie podsumowujące.

Pełny opis:

1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego.

2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego.

3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym.

4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych.

5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego.

6. Organizacja lekcji wychowania fizycznego - zasady, cele, metody, formy.

7. Diagnoza sprawności fizycznej - testy oceny sprawności motorycznej, wydolności fizycznej.

Literatura:

Przykładowa literatura

1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls.

2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.

3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone prze dr A. Korwin - Szymanowską gr ćwiczeniowa dla II DMPC 8

Semestr realizowany na platformie TEAMS.

Link umożliwiający wejście studenta do grupy jest wysyłany pocztą USOS.

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a304d0f19b61c45588248a6bc263b28ce%40thread.tacv2/conversations?groupId=89df656d-cf51-4d56-af35-ae3484123d85&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

2 ECTS

15h- godziny kontaktowe

45h - praca własna studenta z materiałami, źródłami celem przygotowania się do wytyczonych zadań w ramach prowadzonych zajęć.

Zajęcia prowadzone przez mgr J. Parzęcką - gr ćwiczeniowa dla II DMPC 4

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe - 15h

Przygotowanie do zajęć - 2h

Przygotowanie scenariusza zajęć - 2h

link do zespołu w Teams

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aec39af45164d4ab195b36daa41c47a34%40thread.tacv2/conversations?groupId=12dafc4e-7d44-436e-bad2-baf9422d7a62&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Knittel
Prowadzący grup: Michał Knittel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

- Cele edukacji fizycznej.

- Rodzaje zajęć ruchowych.

- Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji.

- Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących.

- Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć.

- Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej.

- Projektowanie scenariuszy zajęć.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356.

2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Michał Knittel, Elżbieta Kuśmierz, Jolanta Parzęcka, Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego.

2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego.

3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym.

4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych.

5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego.

Pełny opis:

1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego.

2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego.

3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym.

4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych.

5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

2.Kierczak U.( 2013 ).Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

3.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

4.Kutzner-Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Uwagi:

Opis

Pokaz

Pogadanka

Dyskusja

Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- frekwencja

- aktywność na zajęciach

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego dla klas I -III

- samodzielne przeprowadzenie lekcji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

- Cele edukacji fizycznej.

- Rodzaje zajęć ruchowych.

- Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji.

- Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących.

- Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć.

- Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej.

- Projektowanie scenariuszy zajęć.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356.

2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Uwagi:

Opis

Pokaz

Pogadanka

Dyskusja

Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- frekwencja

- aktywność na zajęciach

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego d

- samodzielne przeprowadzenie lekcji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Małgorzata Aleksandrowska, Elżbieta Kuśmierz, Jolanta Parzęcka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

1. Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego.

2. Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego.

3. Rola gier i zabaw ruchowych w wychowaniu fizycznym.

4. Metodyka nauczania gier i zabaw ruchowych.

5. Korektywa i kompensacja na zajęciach wychowania fizycznego.

6. Organizacja lekcji wychowania fizycznego - zasady, cele, metody, formy.

7. Diagnoza sprawności fizycznej - testy oceny sprawności motorycznej, wydolności fizycznej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

2.Kierczak U.( 2013 ).Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

3.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

4Kutzner-Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Uwagi:

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- samodzielne opracowanie wybranych tematów w formie wypowiedzi ustnej

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego.

- samodzielne przeprowadzenie wybranych zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

- Cele edukacji fizycznej.

- Rodzaje zajęć ruchowych.

- Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji.

- Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących.

- Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć.

- Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej.

- Projektowanie scenariuszy zajęć.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356.

2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Paweł Jaworski, Michał Knittel, Jolanta Parzęcka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- frekwencja

- aktywność na zajęciach

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego dla klas I -III

- samodzielne przeprowadzenie lekcji

Pełny opis:

Cele edukacji fizycznej.

- Rodzaje zajęć ruchowych.

- Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji.

- Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących.

- Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć.

- Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej.

- Projektowanie scenariuszy zajęć.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356.

2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Uwagi:

Metody pracy:

Opis

Pokaz

Pogadanka

Dyskusja

Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe - 15h

Przygotowanie do zajęć - 15 h

Przygotowanie scenariusza zajęć - 20 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Małgorzata Aleksandrowska, Elżbieta Kuśmierz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- frekwencja

- aktywność na zajęciach

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego dla klas I -III

- samodzielne przeprowadzenie lekcji

Pełny opis:

Cele edukacji fizycznej.

- Rodzaje zajęć ruchowych.

- Organizacja zajęć w-f w szkole – formy podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji.

- Bezpieczeństwo i higiena uczniów ćwiczących.

- Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów okresowo zwolnionych z zajęć.

- Specyfika kontroli i oceny wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie edukacji fizycznej.

- Projektowanie scenariuszy zajęć.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356.

2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa

3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls

4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz

5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa

Literatura dostępna w IBUK libra i pdf.

Literatura uzupełniająca:

1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls

2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa

4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa

Uwagi:

Metody pracy:

Opis

Pokaz

Pogadanka

Dyskusja

Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- frekwencja

- aktywność na zajęciach

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego dla klas I -III

- samodzielne przeprowadzenie lekcji

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe - 9h

Przygotowanie do zajęć - 20h

Przygotowanie scenariusza zajęć - 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)