Metodyka edukacji polonistycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5F-MPO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji polonistycznej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 4 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Analiza podstawy programowej w zakresie edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej. - Klasyfikacja i formułowanie celów nauczania w edukacji polonistycznej. - Materiał nauczania i środki dydaktyczne w nauczaniu języka ojczystego w edukacji wczesnoszkolnej. - Cele kształcenia polonistycznego a funkcje języka. - Metody i formy pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (zgodnie z koncepcją kształcenia zintegrowanego) - aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju uczniów w klasach I-III. - Etapy wprowadzania litery. - Metody nauki pisania i czytania. - Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. - Praca z tekstem literackim. - Nauczanie gramatyki. - Nauczanie ortografii i interpunkcji. - Projektowanie scenariuszy zajęć. - Nauczyciel a kształcenie języka ojczystego w nauczaniu wczesnoszkolnym (przygotowanie merytoryczne i metodyczne). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć w zakresie edukacji polonistycznej. Umiejętności Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu edukacji polonistycznej dzieci. Kompetencje społeczne Jest w stanie krytycznie oceniać własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem. Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem edukacji polonistycznej dzieci. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska, Maria Szilagyi | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania, opracowanie sprawdzianu z edukacji polonistycznej dla wybranej klas 1-3; dodatkowo przygotowanie pomocy dydaktycznej (np.: multimedialnej) w zakresie doskonalenia umiejętności z obszaru edukacji polonistycznej. |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Metody nauki pisania i czytania. 4. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 5. Praca z tekstem literackim. 6. Nauczanie gramatyki. 7. Nauczanie ortografii i interpunkcji. 8. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej. 9. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup ćwiczeniowych, w tym linki do zespołów zajęciowych w aplikacji MS Teams znajdują się w Informacjach dla poszczególnych grup. Zajęcia odbywają się na platformie MS zgodnie z planem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne w aplikacji MS Forms, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Metody nauki pisania i czytania. 4. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 5. Praca z tekstem literackim. 6. Nauczanie gramatyki. 7. Nauczanie ortografii i interpunkcji. 8. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej. 9. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 18 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup ćwiczeniowych, w tym linki do zespołów zajęciowych w aplikacji MS Teams znajdują się w Informacjach dla poszczególnych grup. Zajęcia odbywają się na platformie MS zgodnie z planem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Marta Gutowska, Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania, opracowanie sprawdzianu z edukacji polonistycznej dla wybranej klas 1-3; dodatkowo przygotowanie pomocy dydaktycznej (np.: multimedialnej) w zakresie doskonalenia umiejętności z obszaru edukacji polonistycznej. |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Metody nauki pisania i czytania. 4. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 5. Praca z tekstem literackim. 6. Nauczanie gramatyki. 7. Nauczanie ortografii i interpunkcji. 8. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej. 9. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 Gr. I https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ahuYPbq4caimeE4HWLq1Ho2wYeuk2rhg2-Pj_Lawt9dA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f395772f-7309-44d4-80d2-984f0cfbb288&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Gr. 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aYxlc99cf7VngpdxU40a0U5MuMnNq6doD5kE2soZpaMQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9156a4df-aa0d-4072-9d5a-59627c10f475&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Gr. 3 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3D7uPCJ215i085-RfLfO1xkVU9VHTLe7tZ9c5yPsbFI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d1a2f59d-5953-4f2a-bb15-bd5ce7ad4fdb&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Gr. 4 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7XSVJUegCGPCNBJe4nhzr0RCL1ayYvZRmJ1O762RyVU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9e69144d-3b09-4981-ab90-36f471b5214f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod do zespołu: sro9r5s Gr. 5 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNolHwMxp_-_V_JDxMkpdP0MWXaLuwLJT61vMd559rpo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=7c02dc2c-f934-48a3-9f2d-91ebda206a42&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Gr.6 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aA8qA9_oIA9qJu7n69zS2B6tX4ugVkCeAJZff7iA9iOM1%40thread.tacv2/conversations?groupId=edcce59e-2187-43bd-a2a6-098ba7f88158&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod do zespołu: albcdxy Gr. 7 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aFtHapElquuwCfLrjwWfjL-uUuUdC4yni85wTPu9i7LE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2eebfbb1-6375-4c82-b7d5-a5e81e5ca33d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod do zespołu: w4o8psr Gr. 8 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aR_UTsc-FL1yHncvbcxekk10xflfLAmzxVES53JC4XrM1%40thread.tacv2/conversations?groupId=fb307879-a489-4fd4-98bc-7e9019311a21&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Metody nauki pisania i czytania. 4. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 5. Praca z tekstem literackim. 6. Nauczanie gramatyki. 7. Nauczanie ortografii i interpunkcji. 8. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej. 9. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 18 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Magdalena Berlińska, Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania, opracowanie sprawdzianu z edukacji polonistycznej dla wybranej klas 1-3; dodatkowo przygotowanie pomocy dydaktycznej (np.: multimedialnej) w zakresie doskonalenia umiejętności z obszaru edukacji polonistycznej. |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Metody nauki pisania i czytania. 4. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 5. Praca z tekstem literackim. 6. Nauczanie gramatyki. 7. Nauczanie ortografii i interpunkcji. 8. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej. 9. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 15 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Marta Gutowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Metody nauki pisania i czytania. 4. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 5. Praca z tekstem literackim. 6. Nauczanie gramatyki. 7. Nauczanie ortografii i interpunkcji. 8. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej. 9. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 18 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Magda Kalkowska-Ptak, Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania, , obecność na planowanych hospitacjach w szkole podstawowej kl. I-III - edukacja polonistyczna |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Zakres kompetencyjny ucznia do nauki czytania i pisania 4. Etapy wprowadzenia głoski i litery 5.Metody nauki pisania i czytania. 6. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 7. Praca z tekstem literackim. 8. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Marta Gutowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: kolokwium pisemne, scenariusz – wprowadzania litery, obecność na zajęciach, wykonywanie zadań usprawniające proces pisania i czytania |
|
Pełny opis: |
1. Cele edukacji polonistycznej. 2.Podstawa programowa – edukacja polonistyczna. 3.Zakres kompetencyjny ucznia do nauki czytania i pisania 4. Etapy wprowadzenia głoski i litery 5.Metody nauki pisania i czytania. 6. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych. 7. Praca z tekstem literackim. 8. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej - dostosowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. |
|
Literatura: |
Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych. Warszawa. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych. Warszawa. Mnich M., (2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., (2014). Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej. Gdańsk . |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Rozmowa kierowana, pogadanka; gry dydaktyczne, metody aktywizujące, działania praktyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 18 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-22 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-22 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.