Profesjonalizm w rehabilitacji osób ze złożoną niepełnosprawnością
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2S-PRN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profesjonalizm w rehabilitacji osób ze złożoną niepełnosprawnością |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Koncepcje profesjonalizmu - Założenia profesjonalizmu w ujęciu M. Grzegorzewskiej - Zasady komunikacji – czynniki zakłócające i ułatwiające - Zasady budowania własnego wizerunku i autoprezentacji - Formy doskonalenia zawodowego - Przygotowanie i zademonstrowanie autoprezentacji - Analiza różnych źródeł informacji dotyczących form doskonalenia zawodowego |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe pojęcia w zakresie profesjonalizmu i koncepcje profesjonalizmu Zna założenia profesjonalizmu w ujęciu Marii Grzegorzewskiej Zna zasady komunikacji –czynniki zakłócające i ułatwiające Zna zasady budowania własnego wizerunku i autoprezentacji i formy doskonalenia zawodowego Umiejętności Umie przygotować i zademonstrować autoprezentację Umie korzystać z różnych źródeł informacji dotyczących form doskonalenia zawodowego Kompetencje społeczne Świadomie podejmuje zadania związane z realizacją zadań zawodowych pedagoga specjalnego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie na podstawie wykonanych zadań ( sala ocen 1 – 5 punktów) |
|
Pełny opis: |
OPIS Podstawowe pojęcia : profesjonalizm, profesja Założenia profesjonalizmu w ujęciu M. Grzegorzewskiej Zasady komunikacji – czynniki zakłócające i ułatwiające Zasady budowania własnego wizerunku i autoprezentacji Formy doskonalenia zawodowego Syndrom wypalenia zawodowego ( profilaktyka , wspieranie) Analiza różnych źródeł informacji dotyczących form doskonalenia zawodowego |
|
Literatura: |
Bilska,E.(2004).Jak Feniks z popiołów czyli syndrom wypalenia zawodowego. Czasopismo: Niebieska Linia, Numer: 4 Day, Ch. (2004). Rozwój profesjonalny nauczyciela. Uczenie się przez całe życie. Gdańsk: GWP. Grzegorzewska, M. (1996). Listy do młodego nauczyciela. Warszawa: Wyd. APS. Nowicka, A. D. Jak nie wpadać w pułapkę wypalenia zawodowego . www.smakpracy.pl Janczak, D., Grześlak, M.(2020). Rozwijanie kreatywności i postaw proinnowacyjnych uczniów z wykorzystaniem nowych technologii. Warszawa:ORE. Wywiad z Profesor Marią Grzegorzewską , strona www.aps.edu.pl , zakładka , Forum Pedagogiki Specjalnej. |
|
Uwagi: |
LINK DO ZESPOŁU W APLIKACJI TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adaf118d722a947db96604f0bab04251d%40thread.tacv2/conversations?groupId=67f4f446-8c39-493f-9292-9d3400265d3e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 FORMA: zdalna , aplikacja TEAMS Metody słowne - analiza literatury, pogadanki ilustrowane /film, slajdy/, dyskusja, metody problemowe, metody praktycznego działania Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 30 Wykonanie zadań zaliczeniowych 35 Inne formy 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.