Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna dyplomowa w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością (60 godz.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-2P-RON2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna dyplomowa w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością (60 godz.)
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Praktyki studenckie realizowane w wymiarze 60 godzin stanowią integralną część programu studiów.

- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno - rewalidacyjnej oraz sposobami ich realizacji.

- Poznanie metod i form wspierających funkcjonowanie osób ze złożoną niepełnosprawnością w ramach różnych zajęć.

- Hospitowanie różnych zajęć realizowanych w danej placówce.

- Samodzielne prowadzenie zajęć w zakresie edukacji i rewalidacji osób ze złożoną niepełnosprawnością.

- W miarę możliwości aktywny udział w życiu placówki, w której odbywana jest praktyka.

- Prowadzenie dokumentacji dotyczących realizowanych w czasie praktyk zadań.

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a954a0271a2d0443aa88f09e63bdc7af3%40thread.tacv2/conversations?groupId=2d97bdeb-4569-4192-b53c-24be6191d8e3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

DRUKI DO POBRANIA

Dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna dokumentację placówki oraz organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania oraz rehabilitacji osób ze sprzężoną niepełnosprawnością w placówkach, w których student realizował praktyki.

Zna specyfikę pracy z osobami ze sprzężoną niepełnosprawnością, w tym formy, rodzaje i etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz

zajęć o charakterze rehabilitacyjnym, podstawowe cele, metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo -

wychowawczej i rehabilitacyjnej w placówkach, w których student realizował praktyki.

Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój osób z niepełnosprawnością sprzężoną, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością w placówkach, w których student realizował praktyki.

Umiejętności

Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktycznowychowawczych oraz zajęć o charakterze rehabilitacyjnym.

Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością –na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.

Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt)Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji.

Kompetencje społeczne

Przejawia pozytywny stosunek do osób ze sprzężoną niepełnosprawnością.

Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych i rehabilitacyjnych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)