Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socially Marginalized Childhoods and the Role of Social Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MC-2F-SMC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Socially Marginalized Childhoods and the Role of Social Education
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obow. dla 2 sem. (MC) Masters in Children's Rightr and Childhood Studies, (2-l) stacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Program content

The phenomenon of marginalization and its underpinning, childhood at risk of marginalization, social and individual effects of marginalization; socio-pedagogical perspective on the processes and results of marginalization within the two intersecting lines: of human growth considered from the point of view of citizenship and participation; mechanisms of social deprivation, social exclusion, marginalization, social and psychosocial problems; socio-pedagogical response/intervention in the social environment.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

Students know and understand the phenomenon of marginalization and are familiar with selected socio-political phenomena underpinning it; notice and understand the relationships between the phenomenon of marginalization and the development of a child and its functioning in social life, as well as the need to provide individual and collective help to children whose development is at risk; are familiar with the terminology used in social pedagogy.

Students know and understand the individual and social effects of childhood at risk of marginalization.

Students have extensive knowledge of different types of social structures and institutions of social life, in reference to the social pedagogical approach and their importance from the point of view of educational processes and emancipation.

Skills

Students can use theoretical knowledge to analyse complex contemporary, pedagogical, and social problems and their relation to child development.

Students are able to discover and put forward their own theses, search for arguments in the context of selected perspectives of social pedagogy.

Social competence

Students demonstrate sensitivity and readiness to act for the benefit of people requiring care, help and special care.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)